Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Heb nr 1 overgepot.... ging behoorlijk makkelijk....
    Kan ik haar meteen fish mix geven????
    En als ik die pot nu weeg is dat dan het gewicht van een leege pot???
    Attached Files

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Nee, want je hebt nu een natte kluit in droge aarde.
      Weeg wel de pot, want in principe moet de pot niet zwaarder worden.

      Was de kluit erg nat ?

      Fishmix kan je nu geven.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Ne volgensmij niet ik zal er bij de 2e nu wel op letten...

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Ook niets slijmerigs of stinkend?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            @ Flintstoned. Het is niet zo dat elke keer als ik water geef, het er aan de onderkant uit komt. Maar ik dacht dat het goed was om dit af en toe wel te doen ?

            Dat is mij verteld door een internet vriend, die eigenlijk wil dat ik dit elke keer doe, en dan ook het water wat er uit komt meet.
            Die internetvriend kweekt dus op een leeg medium en niet op aarde.
            Zodra er onder uit je met aarde gevulde pot water komt, is de aarde dus voor 100% verzadigt met water. Dit wil zeggen dat het water het maximum aan holle ruimtes in de aarde heeft opgevuld en er dus geen lucht meer in de aarde aanwezig is. Ik weet niet hoelang jij je adem kan inhouden.

            Die vriend van je meet alles en zorgt op en leeg medium zoals mapito steenwol of cocos voor de ideale ph en ec. op zoon medium gaat dat ook. Hij meet de drain (dat water wat hij onder uit de pot laat komen ) om te weten hoe zijn ec en ph in het medium zijn. Jij zit echter op aarde en nogmaals en ik ga het ook niet nogmaals vertellen op aarde mag er GEEN water onder uit je pot komen want dan verstik je de wortel en heeft PH en EC meten wijnig zin omdat een dode wortel niks kan opnemen.


            P.S. luister maar niet zo veel naar GPS met zijn verpotten met twee handen de kluit grijpen is natuurlijk de reinste flauwekul. er staan wel topics over hoe je dat wel doet lees die maar eerst eens.
            Last edited by FlintStoned; 5 August 2015, 20:27.

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Kluiten waren juist best droog.... kwam ook bijna heele potvorm in 1x er uit..... heel appart indd...


              Wat nu.???

              Heb ze all3mala met fish mix ingespoten.... bijna een halfe lieter op 5 plante gespoten...

              Kan ik datmorge ochtend bv weer doen???

              En de grote potten wegen allebij prefies t zelfde... 11.4 kg....

              Moet ik daat echt geen water bij doen?
              Attached Files

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Nee, geen water erbij en morgen geen fishmix. Eerst kijken hoe de plant reageert, ook met fishmix kan je overvoeden. Je bladeren worden dan heel donkergroen.

                Wel gek dat de kluit droog was, korrelde de aarde van de kluit af of voelde het gewoon droog.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Het voelde gewoon droog... maar het brokkelde er zeker weten niet af..

                  Ik denk dat de aarde binnen in de kluid gewoon erg nat was... dat kan niet anders.

                  Ps. QNQ ik zal op me sms taal proberen te letten...

                  Gr jeffab

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Binnen in droogt natuurlijk het minst snel...

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Precies, goed gedaan !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Ik vind die SMS taal ontzettend kut lezen.
                      Da's de reden dat ik dit topic negeer.

                      Nu moest ik even gaan kijken wat ik gemist had...
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                        Die internetvriend kweekt dus op een leeg medium en niet op aarde.
                        Zodra er onder uit je met aarde gevulde pot water komt, is de aarde dus voor 100% verzadigt met water. Dit wil zeggen dat het water het maximum aan holle ruimtes in de aarde heeft opgevuld en er dus geen lucht meer in de aarde aanwezig is. Ik weet niet hoelang jij je adem kan inhouden.

                        Die vriend van je meet alles en zorgt op en leeg medium zoals mapito steenwol of cocos voor de ideale ph en ec. op zoon medium gaat dat ook. Hij meet de drain (dat water wat hij onder uit de pot laat komen ) om te weten hoe zijn ec en ph in het medium zijn. Jij zit echter op aarde en nogmaals en ik ga het ook niet nogmaals vertellen op aarde mag er GEEN water onder uit je pot komen want dan verstik je de wortel en heeft PH en EC meten wijnig zin omdat een dode wortel niks kan opnemen.


                        P.S. luister maar niet zo veel naar GPS met zijn verpotten met twee handen de kluit grijpen is natuurlijk de reinste flauwekul. er staan wel topics over hoe je dat wel doet lees die maar eerst eens.
                        Bedankt, nu snap ik het wel, Hij wil inderdaad dat ik op cocos kweek. goed om te weten dat dit met aarde anders werkt.
                        Om even te miereneuken, ik kweek niet op aarde maar op veen met perliet en iets van een cocos palm. ( goldlabel light mix)

                        @ jeffab, Dat van die kluit had ik anders moeten formulieren, sorry
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          En, hoe staan ze erbij ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Beste....

                            Vanochtend stonden ze er nog hetzelfde bij...
                            Ik ben de heele dag niet thuis geweest.. alleen net even snel en toen heb ik ff snel een kijkje genomen maar die 2 die ik heb overgepot hangen nogsteeds wel een beetje... derest hangt ook nog wel een beetje slapjes....
                            K hoop dat ze zsm opdrogen....

                            Kan ik ze vanavond wel gewoon weer fish mix geven??? Denk dat dat ze mieschien wel een klein beetje goed heeft gedaan.....

                            Ik denk dat de groten potten ongeveer 8 kilo moeten wegen als ze droog zijn...
                            Ik heb natuurlijk de 6 kilo wat in de kleine pot zat overgeplaatst naar de grote 30L pot..
                            En dat was 3 kilo teveel...

                            De grote pot woog gistere toen ik ze had overgeplaatst 11.5 k duz kan ik ze denk wel weer een beetje voeding/water geven als ze rond de 8 kilo wegen...


                            Gr jeffab

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Beter dagje wachten of 1 ml per liter geven.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Beste..

                                Ik weet nou niet of ze er beter uit gaan zien maar ik heb het idee dat de linker grote pot iets beter wordt.
                                De rechter grote pot die ik eerst genummert had als 1 (de slechtste) die hangt nogsteeds heel erg....

                                Ik heb het idee dat ik beter de kluid met wortels even uit de pot had moeten laten ipv meteen in die grote pot te zetten...
                                dan hadden ze echt goed kunnen drogen maja ik denk dat ik nniet weer die kluit eruit kan gaan halen?

                                Voorderest ziet derest er nogsteeds nie echt top uit... ik hoop dat ze snel weer beter worden....

                                Kan ik niet bij de andere 3 potten even de kluid eruit halen 3n laten drogen een 2 of 1 uur in de zon?
                                Of meschien de 2 groten die nog appart in een 12 liter pot zitten alle 2 in de 55 liter pot doen??


                                Vanavond weer fish mix geven als ze 2u uit de zon staan???
                                En dan meschien 3 ml per liter water???
                                Ipv 2 ml wat ik eergistere heb gegeven??
                                Vooral op de onderkant van de bladeren spuiten toch??


                                Mvg jeffab

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Kan ik niet als ik ergens een zoort lucht spuitje vandaan haal die in de aarde doen en heel zachtjes spuiten zodat de vocht sneller weg gaat uit de aarde??

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Ik zat net ook weer ff de weer berichten te lezen en zag dat er vanacht in t ooste en zuidooste regen kan vallen... je weet maar nooit of het ergens anders ook valt duz ik zat te denken om ze vanacht voor de zekerheid naar binnen te halen??? Goed idee?? Of meschien weer vuilniszakken maken die erom passen??? Maar dan kan er miss nog regen door komen en dat wil ik nu echt nier....
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X