Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Als de grond te nat is, dan zuigt hij idd niets op. Probeer het eens met een beetje water bij een plant. Kun je zien wat er gebeurt.

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Ik heb net de 2 planten in 1 pot net 100ml water gegeven maar het komt er meteen weer onderuit binnen letterijk 2 seconden..
      Dan twijfel ik of het nog wel wat opzuigt uit een bakje....

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Wortelrot kom je niet zomaar vanaf. (dat is het namelijk)
        Veel wortels zijn dood.
        Er moeten zich nieuwe wortels vormen dus mag het niet nat zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Dubbel, sorry.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            indeed,om ze terug volop te laten wortelen,heb ik eens 7dagen geen water gegeven,heeft geholpen

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
              Ik heb net de 2 planten in 1 pot net 100ml water gegeven maar het komt er meteen weer onderuit binnen letterijk 2 seconden..
              Dan twijfel ik of het nog wel wat opzuigt uit een bakje....
              Ja wel hoor, dat werkt nog steeds. Als het er meteen weer uitloopt, dan zou het kunnen betekenen dat de kluit droog is.
              Maar als je de pot dan op een schoteltje zet, waarbij de aarde in contact met het water komt, dan zuigt de pot water op.

              Dan na een 15 a 20 minuten gooi je het schoteltje leeg.

              Als de kluit echt droog geworden is, dan moet je in stappen die 100 ml geven, maar ik zou voor de schotels gaan.

              Verder wat QnQ zegt.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Gewoon voorlopig helemaal geen water geven, niet van boven, niet van onderen en niet van de zijkant...
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Helemaal met gps en qnq eens.

                  Een te natte pot kan je weken last van hebben het droogt niet op omdat de wortel kapot is en niet kan drinken. Ze zal eerst nieuwe wortel moeten maken en dat gaat maar heel langzaam in zuurstofarme grond en haar beschadigde blad zal nauwelijks netto fotosynthese over hebben die nodig is voor wortelgroei. Al met al zit je met een te natte pot dus weken in je maag. Je kan niet voeden want ze drinkt niet, ze drinkt niet want ze staat te nat en zuurstof arm. Om de pot uit te laten drogen zal ze eerst weer gezonde wortel moeten hebben en dat maakt ze dus nauwelijks aan in deze zuurstofarme omgeving.

                  Zelf denk ik eens dat de eerste paar cm langs je potranden droog zijn en ingekrompen zijn (zwarte pot in de zon) de kern van je kluit is denk ik nog steeds zeiknat, anders waren die potten veel lichter. Je zit dus met een stuk te natte kluit met daaromheen een stuk te droge kluit die het absorberende vermogen heeft verloren doordat de vezels erin te lang droog stonden. Het water gutst dan langs de potrand er zo onder weer uit.

                  Met het plastic op de pot zal het uitdrogen nog langer duren. dus enkel bij regen die pot afschermen!

                  Verder houden planten van rust regelmaat en reinheid en niet van op en neer gesjouwd te worden en veel schommelen in water- en voedingsgift vinden ze ook maar niks. Je wil ze te graag helpen waardoor je het telkens verstoort!

                  Nogmaals en voor de laatste maal: LAAT ZE VERWELKEN! dat ziet echt anders uit dan je naar onder hangend blad. Bij verwelking verliest de plant zoveel celdruk dat deze zijn stevigheid verliest en dan gaat het blad echt geheel slap hangen als een natte vaatdoek. Geef je dan water (van onder) dan zal ze binnen het uur weer herstellen en de dag erop weer fier staan. Blijf je proberen om er water in te krijgen en een boel verstoren dan vrees ik dat je binnenkort al je fanblad verspeeld hebt en dan heeft ze dus geen zonnecollectoren meer en wordt het helemaal een probleem.


                  P.S.

                  IK vind het niet erg als je een PM doet met je vragen maar liever beantwoord ik de vragen in je topic zodat mensen met de zelfde problemen op een later tijdstip ook iets aan de antwoorden hebben. Via PM heb jij enkel er iets aan.

                  Grtz Flint, en denk eraan handen in de zakken houden en nu eens even niks doen!
                  Last edited by FlintStoned; 12 August 2015, 22:32.

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Dus maw ik heb gelijk

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Dankjullie wel mensen voor de reacties..

                      Ik ga het nog wel even aankijken en er niks meer aan doen...
                      Ik doe er eigenlijk al dik een week niks aan... tenminste niks aan doen versta ik onder geen water geven..

                      Ik ga ze nu nog een week niks geven en kijken hoe ze er over een wek uit zien..
                      Dan hebben ze al 2 weken geen water gehad....

                      Maar wa ik duz ook begrijk(corigeer me als ik het fout heb aub)..
                      Is dat ookal wegen ze 3.5 kilo ik ze gwn moet laten verwelken.....

                      Ik heb al een beetje gekeken op internet en naar de plaatjss die flint stuurde maar als de plantjes verwelke..
                      gaan de blaadj3s dan 1 voor 1 zo haneg3n of doen ze dat dan allemaal??

                      Want er sterven steeds meer blaadj3s af..


                      En fish mix kan ik wel blijfen geven??

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Plus omdat ik nu dit gezijk heb met te natte potten.... heeft het dan nog wel nut omdat het steeeds later in het jaar wordt en ik anders alleen maar meer kans op schimmel krijg omdat het weer ook steeds slechter wordt.... dan loop ik alweer dik 3 weken achter....

                      Derest van de plantjes groeien niet echt heb ik het ideee.... alleen de plant die er eerst het slechtste bij stond die krojgt nu steeds meer pistols... duzda betekend dat de wortels wel aan het vermeerdere zijn toch

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Fischmix mag je blijven geven als bladvoeding, maar met mate.

                        Als ze verwelken gaat de gehele plant slap. Het begint wel in de kruin maar al snel hang dan de gehele plant slap. Ze is dan nog niet dood dus geen nood. Het vergelen heeft niks met verwelken te maken maar komt van de wortelschade door het lang erg nat staan. Ook een geheel groene plant kan je laten verwelken, die blijft dan gewoon groen.

                        Ja je loopt flink wat groeiachterstand op door de stagnaties die het allemaal met zich meebrengt. Verloren zaak is het zeker niet, niet panikeren.
                        Het zal geen topoogst worden en schimmels liggen idd altijd op de loer. Zie het zo. Je leert nu enorm veel en die ervaringen en het uitzoeken waarom zaken fout lopen neem je mee in de volgende keer. Gewoon doorgaan afknippen kan altijd nog he.

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Opgeven heeft geen zin, dat kan altijd nog.

                          Als de potten nu wel redelijk droog staan, zal er nieuwe wortel aangemaakt worden. Dat heeft echter tijd nodig.
                          Je hebt echter twee potten die volgens mij nog steeds veel te zwaar zijn,

                          Van geen water gaat de plant niet snel dood, maar zoals je nu al geleerd hebt, van te veel water wel.
                          Als de plant verdort, dan gaan alle bladeren hangen.
                          Waar je waarschijnlijk wel op moet letten, is dat niet alle planten even snel zullen verdorren.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            gelukkig zijn er flint's stemma's qnq's gps'en etc.
                            ik had de planten al lang verknalt
                            mooi om te zien dat er hoop is.
                            Last edited by Eclecticon; 12 August 2015, 22:07.
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Een maat uit de coffee shop zei dat ik er vanuit moest gaan dat me eerste kweek zou mislukken.

                              Ik was erg verbaast over deze opmerking, maar hij kreeg wel gelijk. De lijst met dingen die ik fout deed is lang.
                              Het is bijna een wonder dat ik nog wat te roken over hielt van mijn eerste plant.

                              Nu in me tweede jaar gaat het al veel beter, maar zeker met water geven, kan ik nog veel verbeteren.
                              Ik moet meer regelmatig, maar minder water geven.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                Eerste buiten kweek. jeffab

                                Zou het helpen om s'nachts de potten te verwijderen? Droogt het sneller

                                Comment

                                Bezig...
                                X