Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

de linker twee nog niks geven de rechter drie mag je voor 15 minuten een voetbad geven

Comment

Alle 3 de kleine potten duz een voetbad geven????
      Ik ben net bij de ranzijn geweest en heb er 3 30 liter potten bij gehaald duz ik wou ze eigenlijk ook alle 3 gaan overpotten vanavond... omdat dat goed heeft gedaan bij de andere 2.....
      Of zal je me adviseren om ze niet over te potten???

Als je me het niet adviseerd om de andere 3 overte potten... en je zegt van voetbad geven...

Maar dat vind ik een beetje riskant... de 2 in 1 pot wegen 3.5 kilo en de andere 4.0 en nog een andere 5.0....

Dit wat je nu ziet zo slap hangen is niet verwelken toch???

Ik zal zo als ik thuis ben ff kijk3n of ze nogsreeds zo slap hangen...

Gr jeffab

Comment

Verpotten kan al geeft dit natuurlijk ook weer enige wortelstress. Bijkomstig voordeel van verpotten is dat je de kluit en wortels eens kan bekijken.

Comment

Goed om te zien dat er vooruitgang in zit.
          Lets not criticize but legalize

Comment

Ik snap dat het weer wortell stress oplevert maar het droogt zo langzaam.... en dan denk ik bij mezelf ik kan nog dik een week wachten tot die opdroogt en nog verder weg rot of overpotten.... watzal erger zijn wortell stress of dat ze nog zo lang nat staan...

En als de dames al nieuwe wortel aan het aanmaken waren dan zouden ze meer omhoog moeten gaan staan netzoals de andere 2 die ik heb overgepot.... of is dat de verkeerde gedachte???

Stell ik ga ze zo overpotten... moet ik dan de kluit even een uurtje eruit laten bijvoorbeeld???

Naja vooruitgang in zit... de 2 die ik heb overgepot wel maar de andere 4 nog totaal niet

Mvg jeffab

Comment

Je zou ze vannacht uit de potten kunnen halen en dan in het donker laten drogen. Kun je gelijk de wortels eens bekijken.
              Dan morgenochtend direct in de grote potten doen. Die andere twee lijken er ook van opgeknapt te zijn.

Grtz, Ron

Comment

Wat kan ik allemaal aan de wortels zien behalfe dat als ze wit zijn het goed is en ze bruin zijn ze rotten.
                Ik vind het wel intressant want dat zie je niet zo vaak die wortels...

Kan ik de kluid ook een beetje uit elkaar halen dat het binnen in de kluit ook droog wordt??

Hoe moet ik ze laten staan als ze niet in de pot zitten ??

En kan ik als ik ze om 10 uur eruit haal bijvoorbeeld tot in de ochtend eruit late??

Comment

Uit elkaar halen zou ik niet doen, dan beschadig je zeker de wortels.

Ik had vorig jaar bij over potten een kluit geprobeert schoon te spoelen, daar was de plant niet blij mee.
                  De plant stond langer stil als de andere planten die ik overpotte waarbij ik dat niet gedaan had.

Over potten op zich kan goed.

Comment

Wat kan ik allemaal aan de wortels zien behalfe dat als ze wit zijn het goed is en ze bruin zijn ze rotten.
                    Ik vind het wel intressant want dat zie je niet zo vaak die wortels...
                    De kleur verteld je idd of ze gezond zijn of dat ze afgestorven zijn. Verder kun je zien hoe dicht de kluit doorworteld is.

Kan ik de kluid ook een beetje uit elkaar halen dat het binnen in de kluit ook droog wordt??
                    Dat zou ik niet doen zo voorzichtig mogelijk te werk gaan.

Hoe moet ik ze laten staan als ze niet in de pot zitten ??
                    Zelf zou ik de nieuwe potten zo hoog met nieuwe aarde vullen zodat de verplante plant op de juiste hoogte komt. en hier de plant inzetten maar nog niet de zijkanten opvullen met nieuwe grond. en ze zo een nacht laten staan, in het donker dus. Volgende ochtend de zijkanten netjes opvullen met nieuwe grond.

En kan ik als ik ze om 10 uur eruit haal bijvoorbeeld tot in de ochtend eruit late??
                    Jip, wat Ron al aangaf, in het donker dus.

Comment

Oke top ik ga het nu proberen...

Vorige keer had me vrouwtje geholpen door de pot eraf te trekken als ik de kluit vast had... nu moet k het zelf doen
                      Ik hou jullie op de hoogte

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het is gelukt..

Het ging eigenlijk best makkelijk in me 1tje.

Met me handen rond de pot een beetje geduwt zodat de kluit een beetje los kwam.
                      daarna bij de rand van de pot me handen er een beetje tussen gestoken en met me voeten de pot vast gehouden en zo omhoog getrokken en vloep ging er zo uit...
                      Ik hoefde niet eens me handen heel diep langs de rand te stoppen...

Wortels zagen er wel mooi wit uit onderop... zie foto
                      In het midden zag ik niet echt veel wortels maar die ik zag leken er wit uit te zien.

Het lijkt me dat ik ze even binnen moet laten staan tot morge ochtend als ik de randen heb gevuld??

1 heb ik iets te hoog gezet denk ik(zie foto) die moet ik er duz weer ff uit halen maar das zo gedaan of is dat juist goed dat de stam er een beetje bovenuit komt??

Mvg jeffaab
                      Attached Files

Comment

De wortel onderop oogt idd gezond dat is een meevaller. Je kluit ziet er vanaf foto toch redelijk droog uit. Ik zou ze zo laten staan tot morgen ochtend en dan de randen mooi bijvullen. Als de grond die je gebruikt redelijk vochtig is zou ik ze na bijvullen nog geen water geven. Is deze aan de droge kant dan zou ik ze van onder wat water laten zuigen voor een paar minuten. De nieuwe wortel die wordt aangemaakt zal dan op zoek gaan naar het water en de nieuwe grond doorwortelen. De plant iets hoger zetten na verpotten is in feite niet nadelig zo blijft de grond rondom de stam droog en spoel je geen afzetzouten opnieuw weer omlaag dus ik zou ze er niet nogmaals uithalen want dan trek je weeral haarwortel kapot.

Comment

Wortels zien er mooi uit, zie je dat ondanks alle stress toch weer de goede kant opgaat ? Ik heb nog geen schimmelblad op de foto. ws omdat het geen schimmel is ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Goeie morgen.

Ik heb de potten net netjes opgevult en meteen gewogen.

De 2 in 1 pot wogen 10.8 kilo

De andere 2 wogen 11.5 kilo

De 2 die ik al eerder had overgepot wegen nu 9.8 kilo

En dat klopt ook wel want de 2 die ik al eerder had overgepot wogen toen ook 11.5 kilo en die heb ik tot nu toe nog niks gegeven.

De nieuwe aarden die ik ik 3en beetje door elkaar gehusseld en de harde brokken fijn gemaakt... ik kwam toen wel wat houd tegen(wat kan gaan rotten en schimm3len) ik heb het eruit gehaald en door midden gebroken en in geknepen en er kwam vocht uit..

Ik gebruik ranzijn aarde(zie foto)

Duz het lijkt me dat de aarde nog nat zat is.
                            Het lijkt me verstandig dat ik ze nog niks geef en wacht tot ze ook rond de 9.8 kilo wegen
                            Of iniedergeval tot ze weer mooi omhoog gaan staan

Ik heb nog ene vraagje over de voeding: ik gebruik bio grow en bio bloom en nu sinds ongeveer 2 weken fish mix omdat ze niet zo goed kunnen drinken.

Je ziet bij 1 plant al best wel wat bloei verschijnen... kan ik nu bij die plant als de tijd rijp is en ik ze weer water moet gaan geven beginnen met bio bloom??(zie foto schema)

Ik kan bio grow even lang gebruiken als bio bloom maar wat adviseren jullie? Dat ik de bio grow en fish mix afwissel??
                            Of gewoon de fish mix bewaren tot volgend jaar??

Mvg jeffab

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oja.... de 2 die ik al eerder had overgepot waren 90 cm derest was ong 80 cm... ik denk dat ze niet meer efht gaan groeien..
                            Als ik ze bijvoorbeeld eerder had overgepot of meteen in die potten had gezet worden ze dan meestal wel groter??

Verder nog even een vraagje over de 2 die er al best wel weer goed bij stonden... wanneer kan ik die ongeveer water geven of moet ik gewoon wachten tot ze rond de 9 kilo wegen( wat ik heb uitgerekent als ze droog moeten zijn) en dan voorzichtig een voetbadje geven....

De aankomende dagen wordt het weer lekker k weer duz ik laat de zakken erom zitten.. kan het bijvoorbeeld geen kwaad als ik die zakken er bijvoorbeeld op laat zitten tot ik ga oogsten?? Want tegen die tijd zal het ook wel elke dag regenen....
                            Attached Files

Comment

Haal die zakken eraf zo lang het redelijk droog is, het houdt verdamping van de aarde tegen.

Het bladerdek wordt groter en daardoor zal er minder regen in de pot vallen, alsof er parapluutjes boven de pot hangen. Hoe zit het nu met dat beschimmelde blad ? Je moet het niet over schimmel hebben als je niet weet hoe dat er uit ziet. Ik denk met je mee en als je maar wat roept zet je mij op het verkeerde been! Dus als je iets denkt, maak er een foto van en stel een gerichte vraag.

Het 'hout' in de ranzijn aarde wordt toegevoegd om de grond iets luchtiger te houden. Ik dacht eerst ook 'what the fuck ! ' .

Het is nog veel te vroeg om Bloom toe te voegen, dus je kan ongestoord doorgaan met fishmix totdat je planten in bloei gaan. Zelf wisselde ik wel eens fishmix met grow af omdat er meer N in zit, maar je kan zolang alles goed gaat beter grow en bloom samen geven al je planten voeding nodig hebben.
                              Daarnaast je hebt ze nieuwe aarde gegeven en daarbij ook weer nieuwe voeding. De aarde was toch 100 dagen voorbemest ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Heel erg op passen met voeding geven, Eigenlijk moet je iets van een lightmix hebben, als je bij wilt voeden.
                                Lightmix betekent dat er maar voor korte tijd voeding in zit. (bij mij goldlabel lightmix word 10 dagen vermeld)

Ik zou zeker nog even wachten, zoals stemma zegt, want je hebt verse aarde toegevoegd, en dus ook voeding.

Ik weet niet of autoflowers erg verschillen qua groei van niet autoflowers, maar ik zag de eerste bloei toen de hoogste 60 cm meter was. Deze is inmiddels 1 meter en 8 centimeter, en pas sinds een week gestopt met groeien in de hoogte. Vorig jaar had ik dat ook en dat waren geen autoflowers, Ze stopten niet meteen met groeien bij de eerste bloei.

Ik zou even wachten tot ze weer helemaal er goed uitzien. Als dan de bladeren licht groen worden, wat voeding toevoegen.

Goed om te zien, dat ze aan het opknappen zijn.

Comment

Bezig...
                                X