Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Beste stemma.

    Ik vind het top dat jij en iedereen hier meedenk... ben k jullie dankbaar voor...
    Excuses dat ik de blaadjes er nog niet op had gezet ik ga er zo meteen ff fotos van maken..

    De 2 die ik al eerder had overgepot staan nu iets meer omhoog inderdaad maar omdat ik die 30 liter potten gebruik is het extra groot en valt de regen er zoiezo in.... ik zal even een foto van de zakken maken waar de regen op licht... dan zie je dat de xak erg nat wordt... en als het de heele dag regent en ookal is het zacht zal de aarde wel vochtig worden denk ik.. ik heb de zakken er niet strak omheen duz er komt genoeg lucht denk ik?????


    Verder zij iemand hier dat de bladeren er vooral zijn zodat als het regent zoiezo de water niet bij de stam komt ivm de afvalstoffen die de plant daar uit.. en dan niet weer opnieuw hoeft te verwerken.....

    En in mijn geval ben ik nu echt bezig met de aarde droogte maken.... is het dan verstandig die zakken eraf te halen??? Verdampt het wel veel als ze zonni3t schijnt??? Het is alleen h3el vochtig nu buiten...
    Plus daarbij komt de plantjes die ik gistere heb overgepot sraan nog niet helemaal rechtop(de blaadjes) duz die houden de regen niet echt tegen....

    Is het miss een ideetje om dan alleen de zakken eraf te halen bij de 2 die al meer omhoog staan???
    En wachten met de zakken eraf halen bij de andere 3 tot ze omhoog staan??

    Ps... ik zet er zo fotos op... heel ff visiete......

    Mvg jeffab

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik ga kijken hoelang het voorbemest is goed

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oke..... ik heb de zakken er half af gehaald dat wat het meeste nat wordt heb ik laten zitten(zie fotos)

    Nog een paar fotos van de bladeren waarvan ik dacht dat het schimmel was... het zijn wel alleen de geele bladeren...

    Ik zet er ook even een foto bij van de 2 beste plantjes... daar zie je duidelijk kleurverschil...
    De linker die het meeste bloeit is donker groen en de rechter is meer licht groen..
    dat betekend toch ook voeding tekort??

    Ik ben al 3 a 4 dagen even gestopt met fish mix omdat ik d8 dat de naar binnen opvouwende blaadjes een teveel aan voeding was(zie foto)

    Ik ga ze vanavond weer fish mix geven...

    Ik heb de zakke aarde weg gegooit omdat die leeg waren.... maar volgensmij heb ik dezelfde als jou stemma...

    Mvg jeffab

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Foto naaar binnen krullend blad
    Attached Files

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      nu zijn ze droog genoeg
      , van onder wateren

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      Last edited by FlintStoned; 23 August 2015, 12:08.

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Ja, ik ben ook benieuwd hoe ze erbij staan
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Jammer dat je niks meer van je en de planten laat horen. Ik had graag gezien hoe het verder verlopen is. Getuigt niet van al te veel respect voor de mensen die je hier hebben geprobeerd te helpen, jammer.

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Ik bedacht mij dat vanmorgen ook Flint, maar misschien is er iets aan de hand ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Z'n plantjes hebben hem opgegeten denk ik ;0

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Beste..

                Sorry dat ik niet meteen reageer maar er is indd wat aan de hand ivm prive situati.. ligt iemand in t zieknhuis waar k bijna elke avond naartoe ga
                Vakantie is ook voorbij, heb iets minder tijd. .heb het ook druk en me hoofd stond er ff niet naar.
                Ik wou nog reageere maar ik was het ff vergeten....
                Ze staan er opzich wel goed bij ik zal vanavond ff wat fotos maken als jullie nog willen helpen en anders houd het op.
                De 1 die al in de bloei was geschoten die zie je nu echt goed bloeien...
                derest staat er nogateeds een beetje goed bij maar nog geen bloei verschijnselen... ik heb het idee dat die plantjes niks meer gaan worden dit jaar..
                Er was laatst i3mand bij me met 30 jaar ervaring em die zij gooi ze weg dit is zonde van je tijd dit wordt niks meer maar ik hou de hoop erin ookal heeft hij 30 jaar ervaring....
                Hij zij als ze er noj goed bij stonden en je da gezijk nie heb gehad kon het miss nog wa worden maja we gaan het zien...

                Mvg jeffav

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Kijk daar is hij weer.

                  Sterkte met de familiare aangelegenheden heel begrijpelijk dat je dan een vragen topic even links laat liggen. Wel mooi om te horen dat je volhoud. Je moet er idd niet meer al te veel van verwachten maar zie het als een leerkweek. volgend voorjaar ben je een stuk wijzer en een pak ervaring rijker.
                  Ze zullen in bloei idd niet veel meer wortelen maar de extra grond dient nu ook als buffer. Vocht voeding en ballastzouten zullen zich immers wel gaan verdelen over de gehele aarde.

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Danku... Ik had indd wel ff kenne reageere of kenne zegge wat er aan de hand was/is...Ik maak strakjes even wat fotos.. dan kunnen jullie ff zien hoe ze eruit zien... Meschien de 4 die nogateeds nie echt bloeie weg gooien of is de kluid uit elkaar halen om te kijken hoe dat eruit ziet..(is wel intressant)...ik denk dat daar toch niks meer vanaf komt....Of 1 helemaal laten verwelke en dat is ook leerzaam dan kenne we zien hoe dat eruit ziet...Vind het wel zonde maja is nie anders.... Grjeffab

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Zou ze laten staan, zeker om er gewoon van te leren, in bloei kennis maken met toprot etc weet je meteen hoe dat eruit ziet.. handig voor volgend jaar

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Oja dat is ook wel een goeie... ik denk dat het toch niet meer te roken is...

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Blij dat je er weer bent JeffaB en sterkte met je priveomstandigheden!
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Sterkte jaffab, en als troost bij mijn tweede kweek gingen er toch ook weer veel dingen fout.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Zoals beloofd nog ff wat fotos die ik rond 6 uur had gemaakt...
                              Het stormt hier nu echt maar denk dat t ook nie meer de moeite waard is om ze nog naar binnen te gaan zetten.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oke maar niet ernstige gevolgen jou foute??
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Ze zien er behalve nummer 4, toch echt al veel beter uit.

                                Het gaat duidelijk veel beter met de planten.
                                Twee drie en vijf kunnen denk ik wel wat voeding gebruiken, fish mix ?

                                Of zijn de potten al zo droog dat je een beetje water met voeding kan geven, dan wel dat je ze even op een schoteltje met water en voeding zet?

                                Als de verbetering doorzet, gaat daar nog wel wat te roken van af komen.

                                Ik zelf heb twee planten weg moeten gooien, omdat ze vol zaten met meeldauw, niet zo zeer de bloembladen, maar wel alle andere bladeren.
                                En je zag het begon ook op de bloembladen, dus einde oefening voor deze twee.

                                Laatste superskunk gaat ook niet lekker, er hangen wel twee notherlights te drogen, maar daar heb ik ook al de nodige rot uit gehaald.
                                Tav de nothernlight was ik te laat met oogsten.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X