Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Maar aankomende week nog voeding geven en dan stoppen???

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Jahoor die mag je nog voeden. Beurt bloeivoeding (2/3 van wat ze aangeven op de fles) Volgende dag een beurt water (aangezuurd) dan 1 dag niks. Dan weer 1 voedingsbeurt (2/3 van wat op de fles staat) Volgende dag een beurt water (aangezuurd) dan 1 dag niks. Dan ben je een week verder en bekijken we het weer opnieuw of we nog moeten voeden of dat we al op enkel water over gaan.


      Grtz.

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Oke duidelijk duz nog ff 1 weekie voeden en dan verder kijken...

        En aangezuurd water wat bedoel je daarmee???
        Moet dat altijd aan het einde???

        En ik geef ze verschillend water wanneer ze het nodig hebben..
        Maar ik heb ze eergistere een half uur op schoteltjes laten staan en vanochtend gewogen en toen hadden ze nog meer dan genoeg duz vanaaf weer ff wegen en dan water geven...

        Ik gaf ze elke x als ze weer nodig hadden ook voeding en niet omstebeurt...

        Mvg jeffab

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Met aanzuren bedoel ik wat men hier heel vaak foutief afzuren noemt. Het water of voedingswater moet je op de juiste PH brengen, op aarde is dat tussen de 6,2 en 6,4 in. Dat doe je door er zuur aan toe te voegen. Je zuurt dus aan, je voegt iets toe namelijk.

          Dat door het aanzuren de PH daalt, dus de oplossing zuurder wordt, betekent niet dat je afzuurt zoals men dit hier heel vaak foutief benoemt. Er gaat geen zuur af maar er gaat zuur bij.

          Een waterbeurt zonder voeding zuur je dus ook aan tot PH 6,2 - 6,4

          En natuurlijk geef je water naar behoefte. Als ze na een voedingsbeurt de volgende dag nog voldoende hebben dan geeft je natuurlijk niks.

          Je bent nog niet bij de oogst ze vragen nu wel nog enige voeding Volgende week kijken we dan weer samen hoe de zaken ervoorstaan. Ik blijf meekijken en aan de bel trekken ls het niet goed gaat. Als het goed gaat zeg ik liever niks en leun achterover.

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Oke duidelijk... maar watvooor zoort zuur moet ik daarvoor gebruiken dan???

            Ik heb ze van het weekend water gegeven en toennik ze water heb gegeven wogen ze 9.9 kilo...
            Net(vanochtend) wogen ze 9.1 duz ze hebben nog genoeg water.. ze moeten rond de 8.8 wegen als ze droog zijn.

            Is dit normaal dat ze er 3 dagen over doen om alles op te drinken?

            Of moet ik ze gwn 10 min op een potje laten staan en dan zegmaar iets vaker water geven...
            Want het duurt gwn zoiezo 2 dagen tot ze het opdrinken.... of komt dit door het weer en het verleden van mijn plantjes?

            Want afentoe regent het nu ookduz dan valt er weer een klein beetje in de aarden en mot ik steeds langer wachten.

            Of js dat niet erg als ik gwn wacht tot ze weer licht genoeg zijn ookal regent er weer wat in de pot???


            Gistere had het geregent in de nacht... toen in de ochtend had ik de toppen (plant) een beetke geschut ivm water uit de toppen schudden of is dit niet goed??

            Ik heb namelijk liever niet dar het water in de toppen blijft hangen daarom schud ik ze droog en blaas ik ze droog
            Of is dit ov3rdreven??? Ik heb namelijk geen zin in toprot of schimmel.

            Mvg jeffab

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Oke duidelijk... maar watvooor zoort zuur moet ik daarvoor gebruiken dan???

              salpeterzuur in de groei periode, en fosforzuur in de bloei periode. Om goed aan te zuren moet je echter ook een PH meter hebben. Je kan ook je kraanwater 50/50 mengen met regenwater dan zit je al heel aardig qua PH.

              Ik heb ze van het weekend water gegeven en toennik ze water heb gegeven wogen ze 9.9 kilo...
              Net(vanochtend) wogen ze 9.1 duz ze hebben nog genoeg water.. ze moeten rond de 8.8 wegen als ze droog zijn.

              Is dit normaal dat ze er 3 dagen over doen om alles op te drinken? Naarmate de bloei vordert drinken ze minder en minder. Daarnaast is natuurlijk de temperatuur de LV en hoeveel wind er door je plant geeft doorslaggevend voor de mate van verdamping dus ook de mate van wateropname.

              Of moet ik ze gwn 10 min op een potje laten staan en dan zegmaar iets vaker water geven...
              Want het duurt gwn zoiezo 2 dagen tot ze het opdrinken.... of komt dit door het weer en het verleden van mijn plantjes?
              Je hebt veel groot blad verloren. Het grote fanblad is de grootste verdampingsplaats van je plant. Ze drinken dus idd ook slechter doordat je veel bladverlies had.

              Want afentoe regent het nu ookduz dan valt er weer een klein beetje in de aarden en mot ik steeds langer wachten.

              Of js dat niet erg als ik gwn wacht tot ze weer licht genoeg zijn ookal regent er weer wat in de pot???
              Ja gewoon wachten met water geven als ze nog voldoende nat zijn , eventueel door regen, geef je natuurlijk gewoon niks.


              Gistere had het geregent in de nacht... toen in de ochtend had ik de toppen (plant) een beetke geschut ivm water uit de toppen schudden of is dit niet goed??
              Dat is prima.
              Ik heb namelijk liever niet dar het water in de toppen blijft hangen daarom schud ik ze droog en blaas ik ze droog
              Of is dit ov3rdreven??? Ik heb namelijk geen zin in toprot of schimmel.

              Mvg jeffab

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Salpeterzuur kun je in de groei en de bloei gebruiken.
                Er zitten wat stikstofgebonden moleculen in die de plant fijn vind tijdens de groei en ze zijn direct opneembaar.
                Ook tijdens de bloei kan een klein beetje stikstof geen kwaad bij de meesten (mits je geen Haze kweekt, dan is fosforzuur beter) getuige de overvloed aan geel blad bij veel kweekjes.

                Pas wel op, deze zuren zijn nogal agressief.
                Ik bewaar salpeterzuur in een glazen flesje, verdund met 70% demi-water zodat ik geen brandwonden of gaten in de vloerbedekking krijg als ik wat mors.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Weet je het Ph van je kraanwater ?
                  Misschien is dit 'zuur' genoeg?
                  Hier is het kraanwater Ph 7 en ik heb nog nooit iets aangezuurd bij het water geven.

                  Zou het een idee zijn om als de Ph te hoog is Bio Heaven te geven om af te zuren tussen de voedingsbeurten, past in de Biobizz lijn. Misschien dat Q dat weet ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Oke.. dankjullie wel voor de goeie en uitgebrijde uitleg... ik ga duz salpeterzuur halen en een ph meter bestellen...

                    Volgensmij had ik nog een hygro en ph meter in 1 dan kan ik daar even me kraanwater mee controleren.

                    Ik denk dat het indd beter is om eerst even de ph waarden van me kraanwater te meten..

                    Moet je dit ook doen als je binnen kweekt??? Water aanzuren enzenz
                    Want ik sprak laatst iemand met 30 jaar ervaring en die zij tegen mij ik gaf me buiten plantjes altijd gwn die goedkoope pokon voeding van de action...en binnen altijd de duurdere voeding enzenz

                    Mg jeffab

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Je kan het ook opzoeken bij je waterleverancier. De combimeter die je hebt is ws niet nauwkeurig genoeg.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Ik heb hier een plant staan die het ook zwaar gehad heeft. (slecht verzorgt, maar niet door mij)

                        Deze staat in de bloei en drinkt met dit weer zeer weinig. Ik heb grote moeite om de pot lichter te krijgen.

                        Ik heb van een vuilnis zak de bodem afgeknipt en deze over me pot geschoven.
                        Als het droog is laat ik de zak open staan, zodat het goed kan luchten. Als het regent, dan sluit ik de pot een beetje af.
                        Er komt dan minder maar nog wel wat regenwater in me pot. Ik kan de pot wel beter afsluiten, maar dan kan ook de lucht er niet meer bij, en dat is geen goed idee.

                        Succes
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Beste...

                          Weer ff wat fotos en vraagjes...

                          1. Ik was al 2 dagen ong nie bij menplantjes weze kijken... net om 17.30 ging ik ze weer even wegen en tot mijn schrik kwamen er bij 1 plant echt ik denk wel honderd witre vliegjez uit..
                          Toen heb ik de plant een beetje heen en weer geschud en topje voor topje geschud en er kwamen steeds meer vliegjes uit ik heb helaas geen foto van kunne maken maar het waren kleine langwerpige vliegjes....
                          Moet ik me echt zorgen maken over die plant??? Kan ik hem niet met fish mix besprayen of met knoflook??

                          2. Bij de plant die het beste gaat zie je goed de thc maar bij de moedertop zag ik ook kleine witte korreltjes lijken het wel.... miss kristallen?? Ik weet het niet......
                          Bij de 1e twee fotos zie je het het best....

                          3. En tot mijn schrik zag ik bij de plant die het beste gaat heel raar maar bij 1 blaadje heel ve3l luisen ziten..
                          Is dat normaal bij 1 blaadje of ben ik er gwn net optijd bij....

                          Mvg jeffab
                          Attached Files

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Die witte vliegjes is de zogenaamde witvlieg ghehe de naam zegt het al. Dit is een plantsapzuiger die maar moeilijk te bestrijden is omdat de meeste insecticide contact insecticide zijn en je dus het beestje met het spul moet raken. Zoals je reeds gemerkt hebt vliegen ze echter meteen weg bij beweging.

                            De witte spikkels die aan de hars plakken zijn vleugels vvan of dode witvliegjes. De rest dat glinsterende zijn de harsbollen op de trichoomstelen waar het allemaal om gaat.

                            Het paars worden is van de koude nachten en kan verder geen kwaad.

                            Mooi te zien dat je blad nu mooi strak staat en je het wateren een beetje onder de knie begint te krijgen en de topontwikkeling valt me helemaal niet tegen. Ik denk dat je deze week nog gerust wat kan voeden (bloeivoeding, 3/4 van de dosis op de fles). Je top ontwikkeld nog wat en gaat komende weken nog flink zwellen. Zolang je rotvrij blijft komt hier dus nog best wat leuks vandaan.
                            Last edited by FlintStoned; 30 September 2015, 18:46.

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Okeoke.... maar als ik elke dag me plantjes ff beweeg zal t niet zo erg zijn... sommige vliegen er meteen weer op....
                              Die witte korreltjes kan ik eie qel proberen weg te halen met een pinset ofzo??? Of kan ik dat ook doen als ik ze ga oogsten..

                              Ik weet namelijk niet of die korreltjes er in verdwijnen of wordt het aan de binnenkant gewoon dikker..

                              Ik ben ook wel blij dat het wateren wat beter gaat... je kan ze eter ff laar dagen niks geven dan dat je ze elke dag wat geeft het duurt indd heel lang voor ze verwelken...
                              Maar als ze bv een paar dagen te weinig water krijgen gaan ze dan ook achter lopen in groei als het bv in de groei gebeurt.

                              Naja ik hoop dat ik het red tot de oogst voordat ze helemaal onder de luizen zitten of rotten of die vliegjes ze leeg zuigen...

                              Thnx mvg jeffab

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Hi Jeff, ik heb zelf ook veel bladluis gehad. Ik heb via roodmetwittestippen.nl een zakje lieveheersbeestlarven gekocht en was met een paar dagen van mijn bladluis af. Succes. Hoop dat de rot bij jou uitblijft

                                Comment

                                Bezig...
                                X