Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

Beste...

Oke ja dat is wel een goed idee denk ik.. ik heb nog iets van 2 weekies te gaan mer 1 plantje en het zal zonde wezen als dat verziekt wordt door luizen...

Derezr van me plantjes bloeit ook wel mooi maar ik ben bang dat er bij de andere 4 op een gegeve moment de bud er in komt ofzo....
    Ik hoop het natuurlijk niet...

Maar die liefeheerstbeestjes larven moet ik die bij 1 plant gooien of kan ik die versprijden of mot ik ze water geven?? Uo3 werkt dat
    Attached Files

Comment

Een witvlieg is geen bladluis. De meeste lieveheersbeestlarves en volwassen lieveheersbeestjes eten bladluis. Sommige soorten leven van schimmel zoals het citroenlieveheersbeestje. Tegen witvlieg helpen ze echter niet. Je zet ze gewoon uit op de planten de rest doen ze zelf. De larven kunnen niet vliegen dus als er eten is blijven ze wel.
      ik ben bang dat er bij de andere 4 op een gegeven moment de bud er in komt ofzo....
      Ik hoop het natuurlijk niet...

Het is toch te hopen dat er wel buds (toppen) in groeien. Daar doen we het voor, ghehehe. Ik denk dat je toprot (botrytis ook wel grauwe schimmel genoemd) bedoelde. Zodra je schimmel in de toppen ziet knip je dit zeer ruim weg en gooi je dat weg de rest oogst jij dan meteen. Komende paar weken dus elke dag goed observeren en er met je handen vanaf blijven!

Al met al komt er hier toc nog een redelijke oogst vandaan als ik het zo zie en wie had dat gedacht na je niet zo florissante start. Top dat je hebt volgehouden ondanks de tegenslagen.

Comment

Ja maar bij bericht 372 had ik er ook fotos bij gezet van luisen...
        Ik heb bij de plant die hrt beste gaat wel last van luizen het is nog niet zo erg dat ze overal zitten maar als iknog 2 weken mot wachten tot ik deze kan oogsten..

Ik vind het zonde als er nu heel veel luizen in komen.

Jij dacht ongeveerdat het nog 2 weekies duurde toch? Bij de plant die het beste gaat Egmaar??

En als ik dan de bestel plant heb gezien hoe het eruit moet zien als die bijna klaar is weet ik dat ook voor de andere plantjes.

Maar ik ben bang dat deandere plantjes zekernogeen maand moeten als ik ze vergelijk met de plant die het bwste gaat...
        En ene maand gaan zeniet redden zonder topeot denk ik????

En je zegt met je handen afblijfen???? Ik zit er juist wel elke keer aan om de coxht uit de topjes te schudden en te blazen.

Mvg jeffab

Comment

Een steel kan je rustig vastpakken om vocht eruit te schudden maar niet in de buds gaan knijpen of aan de pistels komen, van de bloei blijf je af.

Ahja dus toch bladluisjes. Zelf zou ik niet meer gaan spuiten zo laat in de bloei. Handmatig pletten wat op je blad zit is een optie of gewoon aankijken. Nu het koeler wordt zullen ze zich minder snel vermeerderen. Op zoek naar de 7 stip is natuurlijk ook optie. lieveheerbeestjes vind je vaak op brandnetels. Hier in mijn tuin zitten diverse soortjes.

Comment

Oke gelukkig ik schrok al.... duz ik kan gwn de vocht eruit blijfen schudden en blasen...
            En ik kan ze miss ook bestellen wat jack frost zij.....
            Meschien ga ik zewel even bestellen en hopelijk zijn ze er dan maandag ofzo..

Ik knijp ze indd wel fijn tussen me vingers.

Ik kwam soms ook nog wel is aan de topjes maar dat doe ik nu zeker weren niet meer...

Dankjewel voor de info

Mvg jeffab

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb net bij alle planten 1 voor 1 alle luizen geplet tussen me vingers blaadje voor blaadje hehe..
            Ik hoop dat ze niet te snel terug komen.

Comment

Ze zelf even gaan vangen gaat sneller dan bestellen.

2015-10-034.jpg

2015-10-032.jpg

Comment

Zien er best goed uit die planten, zeker nadat het eerst bijna mis ging.

Nu maar hopen dat je niet teveel last van toprot krijgt.
                Lets not criticize but legalize

Comment

Ja toch ik vind ze opzich ook best goed hersteld na al die tegenslagen...

Ik hoop ook dat ik geen toprot krijg...

Maar is dat makkelijk te herkennen of zie je dat snel?? Hoe ziet beginnend toprot er dan uit?
                  Moet ik zeker topje voor topje gaan nakijken???

Ik denk/hopp dat de plant die het verste is geen toprot krijgt maar derest moet nog wel een maandje heb ik het gevoel duz dat gaat nog wat worden..

Mvg jeffab

Comment

Mijn complimenten hoor Jeffa, zo zie je maar weer.

Zoals jij je planten verzorgt zul je toprot snel opmerken, let op verkleurde of afwijkende blaadjes in of bij de topjes. Niet overal aanzitten gewoon kijken. De stengels kunnen ook aangedaan zijn, dat is lastiger om te zien. Als je twijfelt maak je een duidelijke close up foto, dan kijken we mee.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dankjewel stemma.

Ik ga strakjes even kijken.. want de bladeren verkleuren nu zoiezo blauw duz het is heel moeilijk te zien denk ik.
                      Ik maak er wel even fotos van.

Want alle blaadjes wijken nu of doordat ze verkleuren...

Comment

herfstkleuren.. altijd mooi om te zien.. je dames zijn een prima voorbeeld van hoe het moet in pot. hoop dat je er straks van geniet.

groet,

Haas

Comment

Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.

Comment

Dankjewel flint... maar ben bang dat ik ook toprot heb dan....
                            Ik het iets eerder hierin fotos laten zien van die pistols en toen werdt er ged8 dat het kwam omdat ik eraan heb gezeten.
                            Maar als ik op die fotos kijk lijkt het er verd8 veel op bij mij.
                            Zie fotos...

Mvg jeffab

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dit is de moedertop van de plant die het beste gaat en bij alle toppen zien ze er zo uit
                            Attached Files

Comment

Op de foto zie ik wel verbruinde maar geen heel dun geworden verschompelde bruine pistels en je topblad oogt normaal (afgezien van't paars maar das met de koude nachten ook normaal).

Verder zal er ongetwijfeld wel een spoortje via een pistel je plant inkomen echter alsd de plant nog vitaal genoeg is zal ze de schimmel kunnen indamen en tot een halt roepen.

Het goed bekijken van de pistels (met je ogen en de handen in je zakken ) geeft je wel een idee hoe sterk de plant aangevallen wordt en hoe goed ze weerstand biet. Het is echter nog geen rede tot paniek.

De botrytis schimmel zit waarschijnlijk al vanaf het voorjaar in je plant maar de plant riep dat een halt toe, nu blijft zoon ingedamde schimel wel sluimerend aanwezig in de plant totdat de afweer van de plant verzwakt, (de laatste weken bloei willen wij, de natuur voorzag niet dat de plant zolang sensemilia werd) dan kan er een heruitbraak optreden. de schimmel die dus al lang in je plant aanwezig was laat dan speciale schimeldraden uit de plant groeien (spoordragers) waarop de sporen ontstaan en zich verspreiden.

Een verschrompelde pistel in de herfst is dus een infectiepoging van sporen ergens uit je buurt van een gewas wat al schimmelpluis heeft en die sporen verspreid. Een infectie in de herfst leid echter zelden tot een totale pluis uitbraak voor de oogst een sluimerende infectie uit het voorjaar wel.

Je blijft gewoon oefenen op goede close ups maken en post ze hier regelmatig, ik kijk bijna dagelijks op jd mee en trek wel aan de bel als het fout dreigt te gaan.

Comment

Okeeej.. jij denkt duz dat het door de leeftijd komt of een infecrie poging???..ik vertrouw op je kennis...
                                Ik blijf vanaf nu wel proberen elke dag een paar fotos van de plant die het beste gaaT te maken.. (van de toppen)
                                Of zal ik de plant die het beste gaat nu al oogsten voordat er toprot in komt?

En zoals ik het gebrijp.. als je in de herfst toprot krijgt krijg je duz geen of weinig pluisuitbraak
                                en in het voorjaar bv in mei.... dan heb je wel kans op een pluis uitbraaak..

Het is denk indd verstandig om met enenpotlood even een paar pistols aan te raken... toen ik de foto bij dat andere topic zag schrok ik wel een beetje want dat lijkt er verd8 veel op..

Mvg jeffab

Comment

Bezig...
                                X