Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e kweekverslag. 2x Sensi Skunk Auto fem. 3x Frisian Duck feminized
Re: 1e kweekverslag. 2x Sensi Skunk Auto fem. 3x Frisian Duck feminized
Dag Jay72, de Duck's stelen toch de show, knappe foto's, vooral die van 18 september!
Prachtige planten met toch maar lichte, sporadische voeding ( gier, tomaten-voeding), in potten van slechts 22 liter.
Oogst zal inderdaad voor begin okt. zijn, vlak voor een deprimerend weerbericht.
Ga je de toppen nat of droog knippen, hoe ga je drogen?
Ik vraag veel, maar kan je later een rookverslag geven ?
Mooi die Frysian Ducks!
Ben er nog steeds niet uit of ze nu wel of niet opvallen als wiet. Deze week net weer de woningbouw over de vloer en in de tuin gehad. Dat had niet een paar weken geleden moeten gebeuren.
Hoe zit het met de geur, klopt het dat ze niet heftig naar wiet ruiken?
Dag jay72, ben nieuwsgierig naar de hoeveelheid oogst van de Ducks ( ik schat minstens 150 gr per plant )klopt het dat de "bloemhaartjes " nog wit zien ? Hoe ga je bepalen wanneer de planten om moeten, als de bladeren allemaal geel zijn ? kijk je naar de trichomen ? Met blote oog, loup of microscoop ?
Het effect zou sativa zijn : high, wat actief maakt, creatief, helder en een soort buzz.
Die foto met de kartonnen droogdoos en rijst-of zoutbakje vind ik inspirerend, maar zal zeker te klein zijn voor wat nog moet komen...
Tegen volgend jaar is je vriendin het "zonnebad-probleem " al vergeten en kan je wel terug rustig je dames neerzetten, zeker als ze straks mee een pafke mag doen.
Dag jay72,
Zelf ook zo'n microscoop aangeschaft, heel moeilijk stil te houden, zie even de trichomen en ineens zijn ze weg, heb nochtans een vaste hand.
Ik heb meer aan zo'n loep van 12 x , misschien is een van 20 of 30 x nog beter.
Thnx voor de foto van de hygrometer, goeie tip, zelf een nodig, dacht eerst aan een analoge.
Als je die meter niet had wist je niet hoe vochtig het in die weckpot was!
Goed drogen en langdurig curen verbetert kwaliteit en smaak enorm ( zo lees ik overal ).
Had juist gelezen dat je een week lang voor de oogst geen water meer moet geven, buds worden dan nog wat groter.
Oorspronkelijk geplaatst door jay72
De grond in de Frisian Duck's potten heb ik gister gespoeld met flink wat gieters afgezuurd water. Zat vast nog flink wat voeding in de grond van de laatste keer bemesten. een week of anderhalf geleden.
Spoelen = de laatste 1-2 weken gewoon water geven zoals je altijd deed, maar dan zonder voeding.
Spoelen is niet : een paar liter water erbij gooien.
Dag jay72, wat erg dat je toprot gevonden hebt, alles ging toch zo goed tot hiertoe ?
Ik zou toch niet heel de tak weghalen, alleen het aangetaste deel en zorgen dat bij het verwijderen ervan geen sporen op de gezonde delen komen, met een plastic zak, ook uw snoeimes desinfecteren.
Vanaf nu alle toppen checken en dubbelchecken en desnoods wat eerder dan gepland omleggen, anders heb je nog meer verlies.
@ QnQ, bedankt voor de tip betreft spoelen, is genoteerd.
Het wordt kouder en vochtiger, " Winter is coming ! ", toprot houdt van vocht en lage temperaturen, dus beter omhakken.
Denk dat het een royale oogst zal zijn, plus noch de Sensi Skunk... dat gaat wat worden, de komende tijd.
Comment