Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Misschien rookt heel z'n gezin mee van die wiet ?
Het zal toch niet voor de verkoop zijn, want broodkwekers zijn niet gewenst op JD.
Naja ik denk dat menig broodkweker wel op JD kijkt voor tips ?
En ik zelf ben er geen een maar als k teveel wiet heb (nee je kan nooit teveel hebben) dan doe ik het ook weg aan vrienden etc (welliswaar gratis) maar die zijn altijd goed tevreden over mn spacecake en wietjes [emoji16]
En je gaat me niet wijs kunnen maken dat als jij een kweekverslag van 40 planten heb ofzo dat alles eigen gebruik is [emoji28] ik kweek alleen uit hobby doeleinde en rook zelf misschien van de 150g 10g op
Jongens jongens jongens zo kan die wel weer, hoe kun je nou zoiets denken van zo,n uitspraak en neej het is voor eigen gebruik ongelofelijk hoe mensen door kunnen denken, het staat er indd onhandig.
Ik knok al 8 jaar voor 2,5 ton schuld waar ik over een half jaar vanaf ben, een jointje doet mij echt goed in zo,n stress periode, maar goed als je je gezin moet voeden van 75 euro per week blijft er niet veel meer over voor een jointje, ik ben verslaaft geweest afhankelijk en er ging wel eens 10 tot 15 euro per week naar wiet, omdat dit ten kostte van mijn gezin gaat ben ik noodgedwongen volledig gestopt met blowen.
Als ik van mijn plantje nog wat goeie wiet kan halen, dan hoef ik geen deel van het weekgeld meer op te offeren wat ik nu soieso al niet meer doe en in dat opzicht is mijn gezin die plant nodig zodat ik geen kosten meer kwijt ben aan dure koffieshops!!!!!!
Ik heb het beste met iedereen voor, en ik vind het goed dat er eens uitgebreid over een herma word besproken want er is niet veel bekend over qua de details.
Bedankt LR2 helemaal gelijk ik had ook anders kunnen reageren, tsja het was mijn enigste plant en heb er al 100 euro inzitten, vanwege de verduistertent mij 60 euro kostte.
Ik heb een topic gelezen op een andere site en daar zei een expert toch echt dat als je een 100% vrouwelijke plant zoveel stress hebt gegeven dat ze een herma werd, dan heeft ze geen mannelijke chromosomen!
Er stond toch echt dat ze dan het Y chromosoom niet door kan geven, en er 99% vrouwelijke zaden uitkomen eerlijk gezegd ga ik dan ook voor de zaden en ja wat er qua wiet overblijft hopen dat het nog 50 gram droog oplevert, heb ik toch nog wat.
Ik vond dit zaadje dus in de buiten wiet die ik kocht uit een koffieshop, die moet dus ook bestoven zijn geweest, vreemd dat ze de wiet verkochten maar toch.
Wat betreft de investering, dat zie ik dan als leergeld want heb ontzettend veel geleerd, en dat gaat mij schelen voor volgend jaar.
Er zijn nooit meer nieuwe stuifmeel ballen terug gegroeid, maar helaas bleek echt elke meeldraad stamper bevrucht te zijn omdat ik geen natte vingers heb gebruikt tijdens het weghalen en ik gewoon te laat was vanwege gebrek aan ervaring, de stuifmeelballen die echt verstopt in de oksel van de top zaten, kon ik er alleen uithalen door het topje met mijn hand opzei te drukken, waarschijnlijk heb ik hierdoor nog eens alle stampers met mijn vingers bestoven, deze hele kweek is 1 grote blunder en er zit zoveel tijd en energie in.
Maar goed ik had een zware aanval van bladluizen en witte streepjes en heb de plant eergisteren ingespoten met een goedje op basis van groene zeep en spiritus, alles is dood gelukkig. na 1 x al
ik baal ervan want ik had gehoopt dat er nieuwe stampers zouden groeien dit is tot nu toe maar 2% het geval ik zit net in de eerste dag van de 6 de week bloei misschien gebeurd er nog wat maar heb mijn twijfels, de plant staat nu ook verduisterd binnen dus kan weer lekker slapen.
Wat mij wel opvalt is dat de fluffy toppen barsten van de trichomen, en stikt van de kristallen veel blaadjes zijn er wit van, mijn bedoeling is dan ook om alle hoesjes van elk zaadje te scheiden, want die zitten ook vol met trichomen, en de blaadjes waar de meeste plak aanzit en trichomen dat alles samen moet dan de wiet worden en eventuele kelken die er nog zijn, de trichomen zijn nu nog helder.
Ik maak de 8 weken bloei netjes af incl voeding en wacht tot de trichomen half amber half melk zijn, weet niet of die nu nog net zo reageren als een 100% vrouw maar ik probeer het en hou het verslag bij voor toekomstige kwekers.
Ik bedoelde het ook als waarschuwing dat je het op meerdere manieren kan lezen.
Als ik een vooroordeel had, had ik een mod gewaarschuwd en zeker niet deze opmerking naar jou geplaatst.
JD is een forum voor hobbykwekers, als we de regeltjes van JD niet respecteren kan het forum in de problemen komen.
En dat willen we toch niet
Wat je was vergeten te lezen is dat voor vrouwelijk zaad men eerst die ene mutant moet vinden die genetisch zo gemuteerd is dat deze het vermogen om herma bloei te maken geheel verloren is. Zoon plant is er 1 op de 100.000 stuks.
Gewoon een plant met een lage hermagevoeligheid (geen mutant) selecteren en kijken of ze onder stress nog steeds geen herma bloei aanmaakt en deze dan chemisch met zilvernitraat of gebberalinezuur forseren tot herma bloei of de roderalisatie methode (overrijp laten worden) geeft geen vrouwelijk zaad maar vervrouwelijkt. Bij vervrouwelijkt zaad is er nog steeds een flinke herma kans. Bij echt vrouwelijk zaad (van een mutant) heb je geen herma's.
Oke mooi om te weten, mede hobbykwekers, weer wat geleerd, om het akkevietje goed te maken heb ik jullie allemaal een reputatie gegeven!
Ben toch erg benieuwd wat er met deze zaden gebeurd als ik er 1 zonder stress groot laat worden en de natuur zijn gang laat gaan, misschien blijft het dan gewoon een vrouwelijke plant nogmaals misschien elke situatie is uiteraard uniek.
Zodra ik de zaden gedroogd heb ga ik er dan ook 3 proberen te laten groeien, (naast 1 plant die ik op natuurlijke wijze groot laat worden volgend jaar) tot ongeveer 30 cm en ze dan gelijk 12/12 in de bloei te zetten om te kijken of het herma,s worden.
Dit laatste testje zal ik dan proberen met de maximale buiten licht uren en dan binnen maar bij schijnen met gewone lampen, in de badkamer heb ik ook 10 erg felle spotjes.
En mijn vaste plant volgend jaar word dan een Hollands hope! De vaste plant uit deze zaden die ik dan naast de Hollands hope groot laat brengen vernietig ik dan meteen zodra ik zie dat het een herma word! ik ga dan ook al deze zaden vernietigen als dit herma,s blijken ik denk niet dat ik er dan nog wat mee kan.
Nou heb ik iets ontdekt wat erg jammer is, ik vond het vreemd dat in de afgelopen 2 weken mijn mooie overgebleven niet bevruchte stampers verdwenen waren en er meer zaadgroei bijkwam i.p.v dat misschien nieuwe stampers met kelken over de zaden heen groeiden, nu bleek mijn buurman ook een herma te hebben en zag dat er al een paar stuifmeel ballen allang waren uitgekomen, hij heeft ook lichte bevruchting gehad, hij heeft direct alle ballen verwijderd met natte vingers!
Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn experiment helemaal is mislukt en de laatste hoop heeft weggenomen ik ben nu dus al helemaal niet meer zeker van de zaden omdat hij wel een genetische herma heeft uit vogelzaad en hem op natuurlijke wijze heeft laten bloeien.
Waar ik woon, in onze tuinen ontstaan ronddraaiende wind door gebouwen om ons heen, dus ja, welliswaar zijn er maar 3 ballen uitgekomen bij hem maar dat lijkt mij genoeg, zijn plant stond op 5 meter afstand.
Je mag er vanuit gaan dat als ik je vertel dat zaden van een zelfbestoven , of door de herma van de buurman bestoven, plant een zeer hoge herma tendens hebben, dat dit ook zo is. Koop voor volgend jaar gewoon een paar nieuwe originele zaden en stop met dit herma geklooi. Je hebt immers zelf ervaren hoe vervelend het is als je plant wordt bestoven door een herma in de buurt.
nieuwe pistels.jpgJa indd, nou is het wel zo dat alle zaadjes die nu al bijna rijp zijn, ze ploffen al uit hun eigen hoesjes zeg maar, dat zijn de zaadjes van de zelfbestuiving, ik heb mijn plant immers verduisterd en de buurman niet, ik vermoed dat ik daardoor ook weinig te maken heb gehad met zijn bestuiving achteraf gezien, want toen ik al zaadjes had had hij nog geeneens pisteld of stuifmeelzakjes, gelukkig heeft hij alle stuifmeel nu weg.
Nu komt dus waar ik op had gehoopt, mijn zaadjes zijn al allemaal zo dik, dat de plant nu haar energie lijkt te steken in het maken van nieuwe pistels, ik tel eindelijk al 5 nieuwe witte haren per top, en dit is nog maar net begonnen.
Ik hoop dus ook dat die pistels nu in de laatste 2,5 week nog eve lekker doorgaan en uiteraard bij mijn plant is geen sprake meer van stuifmeel of nieuwe aanmaak daarvan alle nieuwe pistels zijn nu dus pure extra winst voor mezelf
Comment