Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
DeIk vond nog foto's van een stek Fruitspirit die ik in juli geoogst heb.
Met daarbij een paar topjes ik heb de onderste een beetje kaal geplukt omdat ik een luie Knipper ben.
Ook de appeltjes maar geplukt voordat ze allemaal op de grond liggen
Helaas vandaag weer een heel klein stukje rot gevonden bij de eerste plant rechts in de kas de 2e keer zelfde plant
de top maar geoogst en mini stukje rot verwijderd, normaal zou ik nu de plant een handje helpen
toch wil ik haar nog laten staan en dan maar iets vaker kijken nu komt er pas gewicht aan
Ja dat met die dieven heb ik al is ervaren alleen je kent het spreekwoord wie het laatst lacht lacht het best
En dat was ook zeker waar ze kwamen jaar erop terug alleen jammer voor hun dat ik het ook niet vergeten was
Met vishaken latten met spijkers op de grond en stroom voorlangs de planten via sensor geactiveerd
Aan de stukjes stof die in de vishaken zaten en de latten die omgedraaid lagen zag ik dat ze ver gekomen waren maar niet ver genoeg
De planten stonden er nog dat was het belangrijkste, en mochten ze komen dit jaar dan heb ik het nog op film om na te genieten.
Vandaag de stekken onder de tl 18 uur vandaan gehaald en beschut gezet in de tuin om te wennen aan de zon en het dagritme ze kunnen zich gaan klaarmaken voor de bloei en dan de kas in voorheen late ronde . de hele kleine potjes plant ik wel ergens in de tuin.
De stekken in grote pot beginnen beetje geel te worden van de week is een beetje bloei voeding meegeven als de pot gedroogd is
met de harde regen is de tuin volgelopen en zo ook de kas 5 cm water de potten zijn goed nat van onder de pot een nu op tegels gezet
Nog een foto van de andere kant met de avondzon erop
Ik dacht dat ik nog toprot vond in de eerste plant rechts in de kas gelukkig was dit alleen een dood blaadje
Helaas voor de derde keer rot gevonden bij de eerste rechts plant bij de deur de plant zou eigenlijk nog we een weekje moeten maar heb haar er toch uitgehaald
De plant ernaast iets gespannen zodat deze de ruimte beter benut en er meer licht en lucht tussen de toppen kan .
Nog een foto van de linkerkant van de kas hier is de zon als eerste weg je ziet duidelijk verschil
In de hoek Power Flower en rechts onder op de foto nog een stukje Critical Cush
Zondagavond kacheltje terug geplaatst in de kas ivm de temperaturen erg aan het zakken zijn
Nacht temp 19-22 graden Ook geen sporen meer gezien van rot even afkloppen natuurlijk
2015-09-10 11.09.08.jpgIMG_20150911_005435.jpg
Tweede powerflower uit de kas geoogst weer rot gevonden ze was gelukkig wel al ver klaar
in tegenstelling tot de Criticalt cush en nog een PowerFlower rechts deze lijken nog wel een weekje mee te kunnen hopen op een beetje nazomer
Vandaag erachter gekomen dat ik een fout gemaakt heb met de stekken door niet te stickeren
Ik dacht nog 2 PowerFlower moeders te hebben dit blijkt nu een PowerFlower en 1 FruitSpirit te zijn nu heb ik dus een mix van stekken
*De Criticalt Cush en Power Flowerpower hebben nu 2 weken alleen water gehad en de kleur is er goed uit .
ze kunnen zeker nog even staan we kijken t gewoon nog even aan al moet ik wel zeggen dat ik ruimtegebrek krijg in de kas.
Criticalt Cush dunne toppen
Criticalt Cush
Power Flower
* Stekken vrijdag in de kas gezet
* Vrijdag FruitSpirit stek kleine pot x2 overgepot ivm overvoeding
Update 15-09-2015
Vandaag de PowerFlower en Crit Cush geoogst pf geknipt de critical cush is voor morgen was genoeg voor vandaag.
We hebben nog staan 1 Powerflower en FruitSpirit verduisterd begin augustus
en 8 stekken van deze planten deze beginnen net met de boei
+ nog 2 FruitSpirit stekken ook van begin augustus deze hebben een achterstand ivm overvoeding
De elektrische kachel vervangen voor een petroleum kachel met thermostaat
zodat we in ieder geval kunnen stoken aankomende maandjes voor de laatste ronde
Wat gaat de tijd toch weer snel
Met de laatste planten van het jaar hopen we nog wat foto's toen te kunnen voegen aan de collage
Comment