Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Deze week nog een pot cocosnut ook gemaakt omdat ik van de vorige pot ik niet kon slapen lekker voor overdag maar niet voor je nachtrust
Deze pot hebben we net wat anders gemaakt, het afval fijn gemaakt 60 gram en op bakpapier uitgespreid en 10 minuten afgedekt in de oven op 120 graden
2 potten kokosolie gesmolten a 500ml op een temperatuur van 70 graden op een elektrisch kookplaatje
het afval toegevoegd zo in de pan goed roeren en de temperatuur constant houden deze heeft ongeveer 5 uur opgestaan
Na 5 uur de olie eerst door een keuken zeer gehaald om de grove stukken eruit te filteren en hierna nog 2 keer door een bruin koffie filter
Het resultaat is een stuk beter deze keer en kan weer heerlijk slapen zonder diazepam te moeten slikken .
Stekjes
De stekjes wortelen niet zo snel als verwacht het is dan ook ijskoud in de schuur en dat bevorderd de groei niet echt
We hebben van de eerste snij nu 2 geworteld van de Critical 2 en 1 geworteld van de Critical 2 het is even geduld hebben voor de rest.
Probeer ze nog even op 18 uur te houden en zet ik ze volgende week in de kas
Plantjes
De plantjes groeien langzaam verder het is eigenlijk te koud in de nacht periode
Ook gaan we rustig verder met mishandelen af en toe even knakken of een jojo verplaatsen om ze goed omlaag te trekken zodat we straks een mooi bosje hebben om buiten af te bloeien
De PowerFlower blijft ook in leven ze staat in de kas en had wel verwacht dat deze meer zou gaan strekken of sterven maar het valt me reuze mee
Ik denk dat het verstandig is om een einde aan dit topic te breien
Na het lezen van een bericht van lr2 moet ik m wel gelijk geven dat het bedenken van een topic titel niet ieder sterkste kant is
Zo ook mijn titel mijn tuintje en zal dan ook dit jaar de kweekverslagen een duidelijke titel meegeven
Allemaal bedankt voor het langskomen
Ja ja de stekjes zullen een stuk sneller wortelen , nou niet dus ze wortelen sneller buiten in de zomer dan nu in de ijskoude schuur onder tl
Na 3 weken heb ik ook besloten om alles wat niet geworteld is weg te gooien goed voor de kliko
4 stekken heb ik aan me maatje gegeven zodat deze afgebloeid kunnen worden en zo kan ik alvast zien welke de beste plant is
Zelf heb ik nog 2 stekken die laat ik nog een week op 18 uur misschien langer het is even kijken wat het weer doet
De Critical 1 en 2 hebben van de week te droog gestaan gelukkig niet lang .
We blijven de takjes omlaag trekken of knakken om de plantjes zo laag mogelijk te houden
Van de week lekker al wat aan het werk geweest in de tuin de oude kas verwijderd en de fundering aangepast met opsluitbanden zodat er nog een extra kas aan vast gezet kan worden en er minder in het zicht hoeft te staan.
Op de opsluitbanden worden nog 3 lagen stenen gemetseld zodat de kas nog 15 cm hoger komt te staan en ik mijn kale kop niet meer zo vaak stoot.
De kas word van binnen opgehoogd tot bovenkant opsluitbanden om wateroverlast te voorkomen zoals afgelopen seizoen.
Nog een fotootje van de Critical 1 & 2 weinig te melden gaat rustig door
Die torens werken best goed al moet je ze wel dagelijks wateren ze drogen snel uit van boven Ook heb ik er een kleine 5/8 buis met gaatjes in het midden van de buis geplaatst om het water beter te verdelen
Makkelijk om ruimte te besparen heb ook nog een kunstof pallet rechtopstaand met het zelfde idee al hangt het er op het moment allemaal maar slapjes bij
Okee! Thanx voor de tip
Wil zelf nog wat in elkaar gaan freubelen, zal ik meteen kijken of ik het op een dakgoot kan aansluiten. Dagelijks wateren zie ik niet zo zitten.
Comment