Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afbloeien in de regen met 16 graden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afbloeien in de regen met 16 graden

Korting op 420shop
    Hey mede tuiniers

Ik heb een vraagje en wellicht hebben anderen hier ook iets aan.

Dit jaar heb ik geen kweekverslag bijgehouden maar ben wel aan het kweken geweest en het is allemaal goed verlopen.

M'n plantjes hebben toppen en staan op het punt om af te bloeien, de toppen hebben nog niet echt veel volume en ik denk dat ze nog 2 weken moeten om amberkleurige trichomen te krijgen (ze zijn nu doorzichtig/milky).
    Ik heb de mogelijkheid om ze binnen te zetten maar dan krijgen ze geen licht of ze moeten buiten in de kou en regen staan.

De vraag:

Moet ik mn planten buiten laten staan, binnen zetten of eerder oogsten? (zoals iedereen haat ik toprot, dat zit er nu nog niet in maar dit wil ik voor zijn)

Ik heb foto's bijgevoegd om een beeld te schetsen van de situatie en de mogelijkheid om ze binnen te zetten.

Alvast bedankt mensen!

WP_20150903_001.jpgWP_20150903_002.jpgWP_20150903_003.jpgWP_20150903_004.jpgWP_20150903_005.jpgWP_20150903_006.jpgWP_20150903_007.jpgWP_20150903_008.jpgWP_20150903_009.jpgweer.PNG
    Last edited by Wietjunkie; 3 September 2015, 14:22.

Re: Afbloeien in de regen met 16 graden

Buiten laten staan van elke keer naar binnen en dan naar buiten krijgen ze stress
    Wij vinden het misschien wel iets kouder dan dagen er voor maar voor planten is da heel normaal hoor
    God was never on your side..

Comment

Comment

Niets, behalve vertraging opleveren. Die wisselende omstandigheden koud-warm-koud-zon-donker-koud zorgen gewoon voor stilstand.

Aan de algehele staat van de planten te zien, ga je toprot niet tegenhouden met verplaatsen. Ik zie niet wat er nou vervelend is aan je planten elke dag even bekijken..
        Ingrijpen doe je wanneer het nodig is. Misschien krijgen je planten helemaal geen toprot, omdat ze resistent zijn.

Elk jaar dezelfde topics, elk jaar dezelfde pogingen/ideetjes/'oplossingen', elk jaar hetzelfde resultaat: de ene plant blijft rotvrij in de regen, de andere plant rot weg in zonneschijn.
        Misschien is het wijs om daar een les uit te trekken. Bespaar jezelf de kopzorgen, de moeite en de paniek.
        Accepteer gewoon dat je wat oogst verliest, dat zeggen we al sinds het begin van het jaar bijna zo vaak als de klok slaat.
        Acceptatie, dat is het laatste rouwstadium dacht ik. Als je zo eens wat topics van vorig jaar bekijkt, of je googled op jointjedraaien.nl+toprot+voorkomen dan zul je zien dat er niets anders op zit, dan gewoon accepteren dat het gebeurt. Of dat je mazzel kunt hebben.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als je er met plastic iets van een afdakje boven kan maken zou ik dat doen, anders gewoon laten staan. Als je ze binnen zet doen je planten dagenlang niks en schieten ze in de stress.
          Autoflowers 2016

Comment

Gewoon buiten laten staan. De herfst is begonnen en de plant is aan het afbloeien en dan is het logisch dat de bladeren geel worden. Haal die gele en rotte bladeren weg, zodat alle energie naar de toppen gaat.

Ik zou al een tak(je) laten drogen als alles milky is. Dan kun je straks het verschil proeven. En dan weet je dat weer voor volgend jaar. Of je een high of een stoned-gevoel van het plantje wilt krijgen.

Comment

Hij moest 4 weken geleden nog 2 weken dus zal wel al geoogst hebben...
              hoe is het gegaan met de rot?
              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
              Verslag:
              1e n00b binnen kweek...
              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Bezig...
              X