Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Greyvol's buitenkweek 2016
Collapse
X
-
Re: Greyvol's buitenkweek 2016
Wow gaaf die boom met hyve erin, observatie hyve wilde ik in de kas, maar dat vond mijn vriendin niet zo slim met de buren. Dus dan maar voor in de tuin
Het luikje voor deze kast zijn we vergeten te maken, maar heb vandaag een nieuwe tuin erbij en ik mag daar ook een bijenvolk zetten. Hihihi zo'n gave tuin
Ik ben dus ook niet van plan te gaan oogsten, dat vond de Imker ook al zo raar. Nee, 1 op 1 honing met suikerwater vervangen dat vind ik raar, ghihihi wijsneus of nie! Ook drie youtube filmpjes gezien. Aanvliegplankje kan inderdaad beter, thanx Flint. Wat ik begrepen heb is dat de bijen het liefst elk jaar een nieuwe hyve hebben.
Ben dan ook van plan er meerdere lege neer te zetten en al ze dan willen gaan zwermen hebben ze opties. Vieze oude frames en dat vele behandelen van de bijen ben ik ook geen fan van. Maak je de bij alleen maar zwakker van en de mijten sterker. Suikerwater en poedersuiker met etherische olie of antibiotica ga ik ook niet doen. Survival of the fittest!
Probeer dat huisje natuurlijk wel zo luxe mogelijk te maken zodat ze niet weg willen ook geen kooitje voor de queen, als ze wil gaan dan moet ze gaan! (Denk wel dat ik UTP ga leggen naar de hyve, om de temp te checken en webcam)
image.jpg image.jpg image.jpg
image.jpg image.jpg
Autotrip ging prima, valt echt niet op met die bloemetjes. Die houden we erin
Lightmix en growmix zakken gemixed met de wat zanderige aarde en ingewaterd, zak per gat ongeveer. De grond was super droog trouwens.Last edited by Greyvol; 21 May 2016, 20:30.
Comment
-
image.jpg
Haha dik geld verdiend!
Heermoesthee van twee euri nogwat en dadaaa 3 liter bladsproei spul ready to go
Zal natuurlijk geen Nederlander zijn om er nog een extra gratis liter uit te persen, dus de restanten in een nieuwe fles een paar dagen langer trekken.
Comment
-
Heel goed Flint, gaaf gezicht zo door de regen.
Ben ook de broodnodige filmjes aan het bekijken
(Beetje flauw, maar wel lekkere billen!)
En inderdaad B2N die hebben heel wat te doen. Heb vandaag ook voor het eerst een horzelaar gezien. Dat is een knakker!
Denk dat ik ze deze week de bijen niet ga pesten, zo min mogelijk de hive openmaken is best moeilijk. Inspectie 2 voor volgende week.
Volgens mij zit er iets op mijn stokje?
image.jpg
Stekjes van de Frisian Dew met wat extra schimmeldruk.
De buitentuin nummer 1
Een frame was ik de binnenkant vergeten de plant vast te zetten en dat is ook goed te zien. Nu maar even gedaan en best wel leuk dat ik het vergeten ben, kan ik mooi het verschil zien!
(Double fun dit jaar erg letterlijk genomen
image.jpg
De buitentuin nummer 2
image.jpg image.jpg
Stond vanmiddag weer met mijn mond open te kijken, beter plekkie had ik niet kunnen verzinnen..
Danish snow
image.jpg
Double fun is aan het bloeien?
image.jpg image.jpg
Plantje ernaast heeft ergens last van.
image.jpg image.jpg
Rekje goeddoen, is het huisdiertje van 52 kilo per ongeluk tegen aangelopen hahaha en ik maar denken als die konijnen maar niks gedaan hebben. Zitten volgens mij helemaal geen konijnen.
image.jpg image.jpg
image.jpg image.jpg
Kijk de foto's en volgens mij zie ik spint? Witte stippen. Webjes ook nog. Buiten is dat toch niet zo'n probleem. Plantje ernaast zit vol met luizen en ook webjes. Zag dat zojuist echt niet, zie dat nu pas. Ben toch echt gisteren naar de opticien geweest.....
image.jpg
Zie net met inzoomen zo'n fuckerd zitten!
Comment
-
Dat is mooi meegenomen dat tempverschil
Kan het mooi vergelijken met de andere tuin, staan ook zo'n beetje dezelfde planten.
Tis er ook heerlijk stil, mijn vriendin had een hele mooie foto van, maar daar sta ik recht in beeld zelf foto's te maken. Misschien plak ik er nog wel iets overheen.
Deze is van een paar dagen terug, is heel ergens anders. Maar een nieuw plekkie gevonden om te wandelen. Guerrilla kweken hoeft dit jaar niet met zo'n extra leentuin. Dus dan maar gewoon wandelen. Dat is toch wel fijn! Minder spannend maar wel meer kans om iets te oogsten dit jaar.
image.jpg
Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View PostManmanman, wat genieten zeg, wat een heerlijke plekjes heb je daar man
Last edited by Greyvol; 27 May 2016, 23:02.
Comment
Comment