Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Last edited by Greyvol; 25 July 2016, 21:08.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Re: Greyvol's buitenkweek 2016

Weeral leuk om te lezen. Zelfreflectie op zijn tijd kan geen kwaad.

Er toe doen, je nuttig maken, is menselijk. Wel goed naar je lichaam blijven luisteren.

Comment

Blij dat ik niet de enige was die het geluid hoger probeerde te zetten
        erg leuk filmpje

Comment

Niet laten opjagen, dat was het woord wat ik zocht!

Tjezus flint, word ik wel ff stil van die 'muziek'. Hele lieve vriendin van me heeft dat soort muziek in de auto. Heb dan altijd het gevoel in de hel te stappen en word naar nou niet bepaald rustig van.. En het is zo'n schat van een meis

Zat zelf dit te kijken:

Maar dat uitputten komt vaak voor in de IT heb ik van de arbo begrepen. Zou je niet zeggen..

Comment

Ghehe dat mu"ziek"je was als grapje zelf zat ik dit te bekijken, https://www.youtube.com/watch?v=4u3f7_p1i8c

Wodrt op de een of andere manier wel rustig van die kerel

Comment

Superboeiend topic volgrijs

Ik ben ook een fan van oa bijen maar vooral de natuur an sich
              Wil ooit nog eens cursussen gaan volgen om als imker zelf volkjes te houden.

Take care and stay healthy!

Comment

Hier krijg ik dan weer kippevel van, en dat yoga in bad is zo onzinnig nog niet. Sinds de operatie ga ik met mijn bolletje onder water in bad, voor de meeste niet zo spannend. Maar ik ben als de dood bang voor weer een ooronsteking. Ga ook bijna nooit zwemmen of kopje onder. Heerlijk zo onderwater even in een andere wereld. Stom van die kleine dingen, maar bubbeltjes uit mijn oor laten ploepen vind ik nu echt kicken! Ploooooep ploooooooooep lekker Blizz gevoel hihi

Achteraf dus nooit oorontsteking gehad, maar die speekselklier liep toen al te klieren en door de bijna continue supply aan antibiotica telkens op en af. Bizar dat zo'n klein ding in je lijf zo'n impact kan hebben. Continue maar lappen en aan pappen maar nooit de oorzaak zoeken. Las dat bij LR2 ook al terug met de tekenbeet. Alleen maar de standaard dingen.

Thanx Flint en ik val in herhaling maar vind dit weer een toffe aanvulling om zelf de verlichting te maken
                Last edited by Greyvol; 25 July 2016, 23:28.

Comment

Ik ben wel een watermens, veel gesurft en gedoken, onder water word je ook vanzelf rustig, hartslag gaat meteen omlaag en tijdsbesef is floep weg. ff in een andere dimensie.

Daar hoef je niet voor naar de maladieven dat kan in bad, met de oren boven water ook. Zelfs een voetenbad werkt.

Comment

Van veel werken wordt je niet ziek, van een langdurig hoge werkdruk wel. Het is niet voor niets dat inspectie SZW daar dit jaar extra op let.
                    Te hoge werkdruk kan leiden tot werkstress. Wanneer er sprake is van een zeer langdurige (soms wel jarenlange) blootstelling aan te hoge werkstressoren kan dit leiden tot een burn-out. Meer dan een miljoen mensen loopt jaarlijks het risico op een burn-out en andere werkgerelateerde psychische aandoeningen Dit is zelfs de meest voorkomende beroepsziekte.

En het lullige is dat vaak de mensen met het meeste 'hart voor de zaak' een burn out oplopen, maar ook vaker betrokken zijn bij een bedrijfsongeval

Lekker dat je zo'n boost krijgt van zo'n klusje, heel herkenbaar maar waak voor je eigen valkuilen. Ik heb het vermoeden dat dat je steeds beter afgaat.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Altijd zo'n leuk topic om even in te lezen
                      Groene vingers

Comment

Ik herken wat Stemma en de rest zegt en iedereen heeft ze eigen manier van ontspannen

Wat voor mij werkt is even in de tuin bezig zijn (dan vergeet ik ook alles al ben ik nog zo fucked up)

en even een uurtje games werkt echt ontspannen voor mij.

ook vind ik gewoon lekker met ze twee netflix (goeie film of serie ) kijken met wat te kanen erbij altijd echt zo van PFFFFFFF ff niks nu

STRESS is kut en heb de laatste tijd er veel mee te maken
                        sigpic
                        LED there be light

Comment

Fijn om te lezen die reacties, vandaag weer fris en fruitig

Paar keer goed in en uitademen en wat buikspieroefeningen in bad, echt niet veel maar wel goed!
                          Lekker muziekje aan, afwassen, meezingen en het zaagsel uit de bank stofzuigen!

Gaat inderdaad veel beter en kan er wat meer afstand van nemen. Het opschrijven in derde persoon maakt dat een heel stuk gemakkelijker moet ik zeggen. Lijkt allemaal zo simpel, maar die kleine dingen elke dag maken een hoop verschil. Je kan alles gestressed doen, maar probeer alles maar eens relaxed te doen en als ik dat maar kan blijven onthouden.

Het opjagen doe ik zelf, nu vraag ik me af waarom en ben dan al aan het pauzeren. Herken die dingen nu bij andere mensen die ik spreek, ook dat relaxte en innerlijke rust die sommige mensen al gevonden hebben.

Het maar door blijven gaan is counter productive en lig dan ook uit de running, dus grey tel uit je winst hahaha

Het is net als de pullups, drie keer perfecte vorm is veel beter als maar door blijven gaan tot je niet meer kan
                          Als kip zonder kop. Het IT werk ligt me wel in de vingers maar vind het mensen blij maken het leukst ervan..

Zooo mooi man, pauze zit er weer op

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oei oei, vrees het ergste, lijkt op een bijenroof, paar dooie bijen op de grond. Eentje spartelt nog. En amper bijen in de hyve, kans was ook groot dat het mis zou gaan. Die paar bijen die er zitten zijn ook kamikaze en ben naar binnen gegaan.

image.jpg image.jpg image.jpg

Was dus toch geen leggende koningin zoals de imker al vermoedde, anders waren die caps al uitgekomen. Damn hoeft niet persee aan mij te liggen maar kut vind ik het wel. Even bedenken wat te doen..
                          Last edited by Greyvol; 26 July 2016, 12:57. Reden: Zo zeg die grijsvol is zijn ei weer kwijt!

Comment

Wau mooi he die raad paar dode is niet mega erg toch zou de koningin echt dood zijn?
                            God was never on your side..

Comment

Wat bedoel je met 'bijenroof'?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bijenroof dacht ik in eerste instantie, omdat de bijen zo wild aan het vliegen zijn. Aggressief zeg maar, heb er een theedoek opliggen en de ingang wat kleiner gemaakt. De spartelde bij op de grond zag er aangevreten uit en een aantal hoofdjes op de grond van bijen. Leek mij een stijdveld, maar niet zo heftig als dit filmpje.

Ik dacht eitjes en nieuwe broed te zien de vorige keren, de imker was daar nog niet zo zeker van en wilde me het laten zien. Maar bij hem waren ze ook niet zo ver, dus heb dat ook nog nooit live gezien. Kan best dat ik me vergist heb en nooit een queen gehad heb, zou zo maar eens kunnen en lijkt nu wel het meest waarschijnlijke.

Paar dooie bijen is zeker niet erg, maar een leggende queen is wel nodig. Zal weer eens langs de imker gaan hoe het staat met de nieuwe koninginnen. Kan er altijd een introduceren, en dit komt helaas vaak voor bij de imkers heb ik begrepen. Jammer maar nu kan ik de hyve wel verbeteren en proberen we het opnieuw. Weet nu wel een pak meer en denk dat ik de queen dan toch fijngeknepen heb met vangen of ze was er helemaal niet bij? Had het wel een beetje verwacht omdat er zo weinig bijen waren vorige keer.

Comment

Bezig...
                                X