Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Bijenroof ,..
DE BIJENWOLF (PHILANTHUS TRIANGULUM).
Prachtige foto's al zeg ik het zelf ghahaha. Je hebt de close-upangst overwonnen. Toen ik spinnen begon te fotograferen van heel dicht bij, koste me dat ook enig schrikmoment ghehe. Maar aldoende leer je langzaam te bewegen en kom je tot bijna tegen ze aan. Wie het hardst schrikt als de spin dan ineens wegvlucht is maar de vraag.
duinzijdbij lijkt ie op maar haar kont was echt wit zwart , geen geel ik zoek verder, geheheh anders ist gewoon de flintbij.
Ze is echt klein,
moest 2 x kijken of het ook wel een bij is maar aan de ovale ogen te zien en de rest van de llichaamsbou te zien wel
denk zoort zandbijtje of zoiets
Ik leerde dat ik Hommels en bijen met een pincet bij het pootje op kan pakken zonder dat je de bij beschadigd
zorg dat je een goed pincet hebt.
ziet er wel geweldig mooi uit
Mooie update weer greyvol goed dat je rust neemt en alles even laat gaan ,morgen inderdaad weer een dag
Kan je van de imker geen koningin krijgen om zo een nieuw volk op te bouwen deze bijen zullen haar toch wel accepteren ?
Vind het eigenlijk wel gek dat je nog levende bijen heb want deze leven normaal gesproken toch niet zo lang als ze zo hard moeten werken ,meen iets gelezen te hebben dat de vleugels beschadigen of iets dergelijk.
De bijtjes waren hier ineens verdwenen uit de boom en dacht dat ze gevlogen waren
Maar gisteravond waren ze ineens terug snap er niks meer van zouden ze ook zonder koningin zitten
Had nog een foto van in de boom genomen toen ze weg waren alleen daar was niks te zien
Zie niet in hoe ik ze lastig moet vallen, kom niet dichter dan een meter bij ze vandaan schiet foto en ben weer weg
Ik ga ook eerder op de loop voor hun dan zij voor mij, als er een uitvliegt maak ik al gekke sprongen en ben weg
Een bij kijkt heel anders, als jij wat op en neer zit te bewegen herkent ze die schaduwverschillen, verder "ziet" zoon bijenoog je niet echt. Gewoon heel langzaam bewegen en je bent onzichtbaar.
Sta er ook van te kijken dat ze nog leven als er geen nieuwe bijkomen, ze leven inderdaad maar iets van 6 weken als ze veel moeten vliegen. Deze zullen op het nest gebleven zijn dan kunnen ze veel ouder worden. Om de 21 dagen zou er dan nieuwe bijen moeten zijn, de imker vertelde dat vorig keer al. Maar hij had toen nog geen leggende koningin, zal daar morgen wat meer over weten hopelijk
Lekker met mijn vriendinnetje de serie braindead gekeken, aanrader..
Santa's nog even gechekt, maar buiten droogt dat voor geen meter. Denk ze morgen toch maar in mijn growroom ga hangen om te drogen. Wilde eerst dat buitenspul niet binnen drogen ivm beesjes maar dit vind ik ook zonde.
Leuk stukje, heb zo'n struwel ook in de tuin en stikt van de kleine beesjes. Jammer dat beide linken het niet doen over nestjes maken. Beetje bende in de tuin kan geen kwaad
Comment