Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Greyvol's buitenkweek 2016

Rovende bijen dus...
    Zal er eens naar googlen
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Closeups
      image.jpg image.jpg image.jpg
      image.jpg
      Lijken wel drie verschillende soorten, die dikke lijkt wel een nepbij

Heel goed bekeken nu van alle kanten maar kan geen eitjes spotten. Morgen maar even langs de imker.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Bijenroof ,..
        DE BIJENWOLF (PHILANTHUS TRIANGULUM).

Prachtige foto's al zeg ik het zelf ghahaha. Je hebt de close-upangst overwonnen. Toen ik spinnen begon te fotograferen van heel dicht bij, koste me dat ook enig schrikmoment ghehe. Maar aldoende leer je langzaam te bewegen en kom je tot bijna tegen ze aan. Wie het hardst schrikt als de spin dan ineens wegvlucht is maar de vraag.

DSC03678.JPG

Ik zag net dit mini bijtje, weet jij toevallig welke dit is? anders ga ik dat ff opzoeken.

Ze zit op boerenwormkruid.

Comment

Zou het echt niet weten de duinzijdbij? Prachtige foto! Smalle taile maar zeker geen wesp

Heb mijn ixus gepakt en op closup gezet en er bijna tegenaan. Scheelt best wel ja

Comment

duinzijdbij lijkt ie op maar haar kont was echt wit zwart , geen geel ik zoek verder, geheheh anders ist gewoon de flintbij.

Ze is echt klein,
            moest 2 x kijken of het ook wel een bij is maar aan de ovale ogen te zien en de rest van de llichaamsbou te zien wel
            denk zoort zandbijtje of zoiets

Comment

Ik leerde dat ik Hommels en bijen met een pincet bij het pootje op kan pakken zonder dat je de bij beschadigd
              zorg dat je een goed pincet hebt.
              ziet er wel geweldig mooi uit
              God was never on your side..

Comment

Mooie update weer greyvol goed dat je rust neemt en alles even laat gaan ,morgen inderdaad weer een dag
                Kan je van de imker geen koningin krijgen om zo een nieuw volk op te bouwen deze bijen zullen haar toch wel accepteren ?
                Vind het eigenlijk wel gek dat je nog levende bijen heb want deze leven normaal gesproken toch niet zo lang als ze zo hard moeten werken ,meen iets gelezen te hebben dat de vleugels beschadigen of iets dergelijk.

De bijtjes waren hier ineens verdwenen uit de boom en dacht dat ze gevlogen waren
                Maar gisteravond waren ze ineens terug snap er niks meer van zouden ze ook zonder koningin zitten
                Had nog een foto van in de boom genomen toen ze weg waren alleen daar was niks te zien

Attached Files
                Last edited by Nonsense; 26 July 2016, 21:42. Reden: Foto en fouten

Comment

Vind het ook prachtig om te zien en ga morgen ook maar dat observatie luikje maken. Dat kijken vind ik veels te leuk

Comment

of gewoon met rust laten?

Ik werkte op de kinderboerderij met een imker samen, die zie minder = meer. al is kijken leuker als jagen.

Comment

Zie niet in hoe ik ze lastig moet vallen, kom niet dichter dan een meter bij ze vandaan schiet foto en ben weer weg
                      Ik ga ook eerder op de loop voor hun dan zij voor mij, als er een uitvliegt maak ik al gekke sprongen en ben weg

Comment

Een bij kijkt heel anders, als jij wat op en neer zit te bewegen herkent ze die schaduwverschillen, verder "ziet" zoon bijenoog je niet echt. Gewoon heel langzaam bewegen en je bent onzichtbaar.

hoe kijkt een bij,... leuk onderwerp.Rumble in the bumbel.jpg

je moet maar durven als dar,...
                        Last edited by FlintStoned; 26 July 2016, 22:32.

Comment

Ghehe cool!

Sta er ook van te kijken dat ze nog leven als er geen nieuwe bijkomen, ze leven inderdaad maar iets van 6 weken als ze veel moeten vliegen. Deze zullen op het nest gebleven zijn dan kunnen ze veel ouder worden. Om de 21 dagen zou er dan nieuwe bijen moeten zijn, de imker vertelde dat vorig keer al. Maar hij had toen nog geen leggende koningin, zal daar morgen wat meer over weten hopelijk

Lekker met mijn vriendinnetje de serie braindead gekeken, aanrader..

Santa's nog even gechekt, maar buiten droogt dat voor geen meter. Denk ze morgen toch maar in mijn growroom ga hangen om te drogen. Wilde eerst dat buitenspul niet binnen drogen ivm beesjes maar dit vind ik ook zonde.

Comment

Zag deze nog voorbij komen, misschien heb je er wat aan
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Leuk stukje, heb zo'n struwel ook in de tuin en stikt van de kleine beesjes. Jammer dat beide linken het niet doen over nestjes maken. Beetje bende in de tuin kan geen kwaad

Comment

Spijtig van je bijen kerel
                                volgende keer beter

Comment

Bezig...
                                X