Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Greyvol's buitenkweek 2016
Collapse
X
-
Re: Greyvol's buitenkweek 2016
image.jpg
Geen bijen meer!
Was dus toch geen leggende koningin, de Imker vond het wel vreemd dat ze zoveel wasramen hebben gemaakt omdat ze dat meestal pas doen als ze een koningin hebben. Je kan het best wachtten tot het voorjaar kreeg ik te horen voor een nieuw volk. Of beter nog twee. Geur van de oude queen kan voor problemen zorgen, alleen meteen een queen swappen kan wel, maar niet als de hyve een tijdje zonder heeft gezeten. Dan word ze meestal afgemaakt.
Meteen contact met een imker vlak bij mij in de buurt met een goed leggende queen die daar ook rondliep en daar kunnen we volgend jaar een volk kopen. Voor nu kan ik beter die zwermlok dozen maken en uitzetten. Om eventueel nog iets te vangen. EN hopen dat er nog iets invliegt. Hihi wel tof, die imker was voor ons al een volk aan het scoren.
Bij de Imker ging het erg slecht, beetje depri word je er wel van hoe slecht het gaat met de bijen. De helft van zijn moeder koninginnen kweek zijn dood. Bijen uit oosterijk om een vriendelijke koningin te kweken maar helaas mislukt. Wel tof weer drie kasten open gemaakt maar wederom geen leggende queen.
Tja, misschien is ze net bevrucht en hap een vogeltje en weg is de bij. Ja, of een vleermuis zei ik nog
wel vet we staan nu de eitjes te zoeken en hebben niet eens meer in de gaten dat we in een zwerm bijen staan. De imker klapt die kasten open en blaast eroverheen een paar keer! Dit zijn dus echt heeeel zachtaardige bijen, jammer dat ze dood gaan zonder mamma. Tijdens vervoer sneuvelt er ook veel zei die nog.
Kans was al erg klein dat het ging lukken, maar volgend jaar gaan we gewoon weer verder. En dan met een volledig volk en ik kreeg de waarschuwing dat het dan wel heel hard gaat en we in no time stikken van de bijen. Nou mooi toch! Beetje dubbel wel bij de een kei slecht en de ander stikt van de bijen. Deze lokale imker krijgt het te druk met de volken en zwermen en had nu al drie kasten staan! Ghihi fijn ook dat ze in de buurt woont.
Word vervolgdLast edited by Greyvol; 12 August 2016, 17:49.
Comment
-
Zeker weten, veel geleerd wel dit jaar. En volgend jaar maak ik gewoon een vliegende start, in de buitentuin wil ik ook nog steeds iets zetten. Stikt daar van de bijen, zie het wel al helemaal zitten daar ook een hyve runnen als we nog terug mogen komen met de plantjes
Thanx Kanon
Comment
-
Kweet nog niet zo goed welke ik het beste kan nemen, iemand hier ervaring mee?
image.jpg image.jpg image.jpg
Russian Rockets even in de zon voor een kiekje
image.jpg image.jpg
Mmm, klein maar fijn
Mandje vol rozemarijn, kweet nog nie wat ik er mee moet. Ruikt heerlijk..Last edited by Greyvol; 15 August 2016, 17:23.
Comment
-
Ghehe slak met lakschade, lol.
Hier is de absint reeds in bloei.
IMG_20160815_101953.jpgIMG_20160815_102151.jpg
Comment
Comment