Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

Schimmel ( toprot ) zit allang In je planten, telkens als je iets wegknipt heb je ook wondjes waar nieuwe schimmelsporen kunnen binnendringen.
    Toprot wacht gewoon op een goed moment ( hoge relatieve luchtvochtigheid ) om toe te slaan ...let ook op meeldauw.
    Tit veur e pafke.

Comment

Dus wat is de boodschap? [emoji1]blaadjes niet of wel wegknippen? Planten buiten laten met die hondenweer of toch even binnen? Fijne avond nog!

Comment

Comment

Ja inderdaad, ik dacht ze gewoon even deze namiddag en deze nacht binnen te zitten, lekker droog en warm om ze dan morgen weer buiten te zetten. Af en toe wat regen zal wel niet zo erg zijn. Het was vooral de temperatuur ook vandaag dat me zorgen baarde (13 graden overdag en deze nacht 9 graden..) [emoji52][emoji1]

Comment

In 't noorden van nl 24 graden en amper regen (1 dikke stortbui vanavond)

Comment

Allemaal logische reacties van je Belga, je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste die soms wat overdadig is in de zorg van het onkruid. De plant kan veel hebben gelukkig. Ik denk dus dat als je een plant verplaatst dat het wel meevalt zolang de overgang niet te groot en heftig is en niet te vaak.

Maar goed, probeer je goed te verdiepen in de materie van het groeien, ook buiten het forum, dan komt het sowieso goed, je planten gaan de goede kant op.
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Goed om te horen dat de plant uiteindelijk veel kan hebben [emoji1]. Ik was wat ongerust omdat het autoflowers zijn, en je toch overal leest dat deze extra schimmel gevoelig zijn.. Vandaar dat ik ze gisteren niet de zondvloed wou laten ondergaan [emoji57]
                Vandaag is het gelukkig al iets beter in Belgie: wat warmer en minder regen dus heb ze weer buiten geschopt [emoji1]

Comment

Hallo,
                  Vandaag bij het inspecteren van de planten iets raars gezien. Op een miniblaadje bij de NLA is er iets 'wit' pluisachtig te zien. Het plakt heel erg hard en ik krijg het er maar moeilijk af met een pincette (klein tangetje ).
                  Wat denken jullie? Moet ik me hierover zorgen maken?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Iemand?

Comment

Is dit bladluis btw?

Heb net een mengsel gemaakt met ajuin en look om morgen aan de planten te geven (indien het weldegelijk over bladluis gaat..)

Comment

Bladluis vind je meestal aan de onderkant van je bladeren.
                      Dat pluisje lijkt me eerder van een paardenbloem afkomstig.
                      Dat zwarte puntje van je laatste foto lijkt me een vliegendrol
                      Dat mengsel dat je hebt gemaakt kan je wel preventief gebruiken tegen bladluis. Verdunnen met water en op je bladeren sproeien of gewoon de grond ermee begieten.

Comment

Ik hoop dat je gelijk hebt[emoji57] alleszins hiernet al een klein beetje van dat (stinkend) look+ajuin mengsel gegeven aan de planten om de insecten etc weg te houden. Normaal gezien nog 2 weken bloei dus nog net genoeg tijd om dat weg te spoelen [emoji1][emoji16] ben benieuwd

Comment

Ik geef deze tip gelijk ook aan mezelf, maar geduld, geduld, geduld. Waarschijnlijk kan een mengsel wat verkeerd wordt toegepast meer schade aanrichten in de laatste weken waarin de buds moeten aandikken dan van een beestje wat misschien niet eens een beestje is. Zeker dat spul niet meer op je bladeren en buds spuiten... Hooguit op de aarde, maar liever niet meer... Geduld.

Dat witte, het kan rot zijn, maar als ik op google kijk, mwah, zou ook een pluisje, veertje of paardebloemdingetje kunnen zijn.

Probeer nu wel een keuze te maken tussen binnen of buiten afbloeien..
                          Als je twijfels hebt over het vocht buiten en of het rot zal veroorzaken, kun je de planten misschien beter naar binnen zetten als je een goede lamp hebt, of een raam waar veel licht door komt. Op een mooie constante tempratuur houden, de luchtvochtigheid laag houden en zorgen voor voldoende luchtcirculatie rondom en boven de plant, niet te veel direct op de plant.

Probeer anders elke dag een foto te nemen van dat vermoedelijke plekje rot en hier te plaatsen. Mocht het rot zijn, dan zien we dat mooi optijd en tegelijkertijd is het een mooie documentatie van een ontwikkeling van budrot waar we allemaal van leren.
                          Succes!
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

lijken mij eerder de webben van spint, niet 100% zeker

Comment

Comment

Preventief
                                kun je neemolie spuiten, in de groeiperiode. Daardoor wordt het blad voor bladzuigende insecten vies van smaak. (maar das voor de volgende keer dan)
                                In de bloei liever niet spuiten, zeker met dit weer doe je meer kwaad dan goed.
                                De ene soort cannabis wordt ook sneller aangetast dan de andere soort.
                                Zo kun je 2 verschillende wietplanten een meter van elkaar zetten, en de ene kan vol beestjes zitten en de andere nauwelijks.

In de 4e week bloei moet je er vanuit gaan dat ze nog wel 4 weken moeten.

Voila, succes, en relax.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X