Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

Gok eens op een cicade larve.

Comment

Ok des te beter!
      Morgen nog maar een goed inspecteren. Hiernet weer even de planten moeten binnen zetten, want hier in Belgie is het momenteel een zondvloed dat passeert...

Groet!

Comment

Hallo, hier zijn we weer... [emoji16]

Deze morgen de planten nog eens goed bekeken en ik zie precies toch wat toprot, zie foto. Dit is de grootste top in de NLA!

Ik heb met een knijptang dat bruine 'blaadje' proberen wegnemen maar da lukte niet dus ik kan niet zeggen of het gemakkelijk loskomt!

De komende 4 dagen valt het weer wel nog mee, maar daarna gaat het 2 weken regenen... [emoji20][emoji20] ze staan nu zo'n 6 weken in bloei.
        Zou ik bijvoorbeeld al de grootste top kunnen oogsten en de rest van de plant buiten kunnen laten staan? Ik vrees dat anders de grootste top vol schimmel gaat zitten na die 2 weken.. Dus wat denken jullie van het GEDEELTELIJK oogsten? Op internet niet echt een eenduidig antwoord te vinden

Of volledig oogsten? Dit is een foto van de plant in z'n geheel!

Het meerendeel van de haartjes is dus al bruin, maar zeker nog niet allemaal en bovendien is m'n microscoopje voor de trichomen nog altijd niet toegekomen... [emoji20]

Verder ook nog een probleem in de jongere NLA. Er zijn verscheidene 'sporen' te vinden van een larve (?). Moet ik deze zoeken en eruit doen met een naaldje?

BEDANKT VOOR DE HULP!!!

Comment

Wauw heel mooie planten! Ik heb zelf ook een deel van mijn autoflower iets vroeger geoogst maar dat was omdat er echt al rot inzat. Ik zou ze nog even laten staan en het goed in t oog houden

Comment

Ok thx! Heb jij je autoflowers nu al geoogst? Hoeveel weken bloei hadden ze? Ik dacht ze nog 4 dagen te laten staan (omdat het weer nog 4 dagen zal meevallen). Daarna dacht ik ze 2 dagen in een donkere ruimte te zetten (had ergens gelezen dat ze dan hun laatste energie in de toppen steken... [emoji16]).
            Wat denkt de rest er van?

Comment

Yup toprot en je plant mag nog wel paar weken kan jij wel snel willen oogsten maar je plant is nog niet klaar
              God was never on your side..

Comment

Daar vreesde ik al voor [emoji20][emoji20] ik ga denk ik gewoon de grootste top eraf knippen en eruit halen wat nog mogelijk is en de rest nog even laten staan... Kloteweer!!!

Comment

Nog mensen met een mening over die bruine vlek? Aangezien er sommigen zeggen dat dit geen toprot zou zijn, zou ik willen weten wat jullie er van denken voor ik die top er af haal..

Comment

Hallo! [emoji5]

Hiernet bij thuiskomst van het werk de planten nog eens goed gecontroleerd!
                    De bruine plek waar ik deze morgen een vermoeden van toprot van had is vrij hard geworden en bij nader inzien toch geen toprot vermoed ik.

Bij de andere plant, de auto amnesia heb ik wel wa toprot gevonden. 2 mini blaadjes werden al geel en daar zag je het wel goed! [emoji52]

Aangezien ik niet goed wist hoe ik op een mooie manier het aangetaste stuk er moest uitknippen, heb ik de grootste top er volledig afgeknipt en vervolgens stap voor stap de top uit elkaar geknipt en het rotte (kleine) gedeelte eruit gehaald. Het was gelukkig maar een klein topje [emoji1]
                    De rest ligt nu te drogen in m'n zelfgemaakte droogbox (zal morgen een foto posten).
                    Nat woog de dikke top 20g, dus droog zal dat 4g worden vermoed ik? Niet zo veel...

Op zich rook het wel enorm lekker dus ik hoop dat het een lekker wietje wordt!

De rest van de planten ga ik tot zondagavond nog lekker laten rijpen, dan 1 dag binnenzetten in een donkere ruimte en daarna oogsten.
                    Ik neem het risico niet om hen in hun laatste fase 2 weken met regen en lage temperaturen (s nachts tot 10 graden) buiten te laten... [emoji52]

Mijn microscoopje is nog altijd niet binnen dus kan niet controleren of het (veel) te vroeg is, maar goed, beter iets te vroeg dan een volledige rotte plant denk ik dan?

Fijne avond nog allen!

Comment

Kweekverslag 3 auto's buiten

Uiteindelijk staan de planten nog altijd buiten. Aan de verdorde bladeren te zien, mag er binnenkort wel eens een einde aan komen [emoji1]
                      Tot nu toe valt het mee qua toprot, enkel in de amnesia auto heb ik de hoofdtop al weggeknipt wegens een klein stukje rot dat ik heb weggegooid en de rest ligt nu te drogen en ruikt goed [emoji41]

Mijn microscoopje is nog altijd niet binnengekomen [emoji20][emoji20] en met de staking van de post zal dat ook niet voor vandaag of morgen zijn [emoji35]

Ze zijn nu zo'n 6 weken in bloei! Ik ben al een week gestopt met bloeivoeding geven! Of zou ik toch nog een heel klein beetje kunnen geven?

Binnen 5 dagen wordt het weer mooi weer, dus hopelijk houden ze het tot dan [emoji51][emoji51]

Northern light auto

Autofresian dew

Amnesia auto (zonder hoofdtop, die al weggeknipt is)

2e Northern light auto (6 weken groei)

Comment

Ik zou ze al oogsten want het weer in Belgie ziet er niet goed uit de komende dagen :s
                        En het zou zonde zijn moesten die mooie planten beginnen rotten
                        Vooral die Northern light ziet er fantastisch uit! ben benieuwd hoeveel daar af gaat komen

Comment

Nja.. Er zijn (vooral onderaan) nog iets te veel witte haartjes vind ik en zolang die k*tmicroscoop niet toekomt kan ik de trichomen niet checken..
                          Aangezien ze het al 4 dagen volhouden in wisselvallig weer ga ik het er gwn op wagen om ze volledig af te bloeien... [emoji16]

Ik check ze s morgens en s avonds dus vanaf ik maar een klein stukje rot zie, zet ik de schaar erin... [emoji57]

Comment

Hiernet microscoopje binnen gekregen [emoji1305][emoji322]

Onmiddellijk uitgetest en de trichomen bekeken, volgens mij zie ik er nog te veel die helder zijn. Hier en daar zie je wil wat milky trichomen en zelfs enkele Amberkleurigen, maar ik ga toch nog een weekje wachten denk ik?
                            Amai, het is niet gemakkelijk om mooie foto's te nemen! [emoji16][emoji16]

NLA:

AFD (is al het rijpst, had ook de minst lange bloeitijd dacht ik)

Amnesia auto (het minst ver denk ik):

Wat denken jullie ervan? [emoji5]

Comment

Mooie foto's
                              ik wens je nog wat zon en beter weer toe

Comment

Vanaf zondag normaal gezien [emoji1] Hopelijk woensdagavond oogsten!!

Comment

Bezig...
                                X