Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

Vrijdag de bovenste top van de NLA moeten knippen aangezien er al wat rot in zat.. Wat een teringweer... [emoji20] zo veel regen de komende dagen, ongelooflijk... Ze staan nu weer binnen achter het raam. Ik vrees dat ik ze achter het raam zal moeten afbloeien! Morgen post ik weer wat foto's van de trichomen [emoji57]

Comment

Ondertussen gaat ook de 2e NLA als een speer! [emoji1] hij begint al te bloeien.
      Ongelooflijk hoe veel groter (en vooral breder) deze is vergelijken met de NLA die ik 5 weken vroeger heb geplant...

Les voor volgend jaar: ten vroegste midden april ontkiemen. De eerste 3 planten heb ik namelijk 13 maart al laten ontkiemen, een pak te vroeg bij nader inzien maar te ongeduldig [emoji16][emoji16][emoji16]

Het blad vertoont wel een raar streepje, precies roest?! Wat zou dit kunnen zijn?
      Ook is er hier en daar wat geelverkleuring... Iemand een idee aan wat dit te wijten is?
      Ik gebruik plagron light mix en terra grow (naar mijn mening zeker niet te veel). Sinds gisteren heb ik hier alga bloom aan toegevoegd. Water is kraantjeswater en als het regent natuurlijk regenwater! [emoji57]

Vrijdag heb ik ook een 2e AFD laten ontkiemen. Deze liet gisteren z'n koppie zijn en vandaag staat ie prettig buiten! [emoji41]

Comment

Comment

Da's het natte gewicht, droog en goed geknipt blijft er ongeveer 1/5 van over.
          Van dat watercuren gaan de beestjes niet weg, ze verdrinken, en als dat straks klaar is heb je gedroogde luizenlijkjes tussen je wiet.
          Ik had ze nog niet geoogst, ze waren nog niet klaar, en je hebt gister nog voeding gegeven.
          10-14 dagen zonder voeding aan het eind van de bloei is niet voor niets eh .. dat heeft een groot effect op de smaak.

Voila, toch is het nog aardig afgelopen, als ik al die problemen in het begin zie.
          En vooral, ruimte genoeg voor verbetering bij de volgende ronde.
          Succes met de NLA en AFD die nog staan.
          Je zult zien als je die tot een oogst kunt brengen dat je besluit volgend jaar pas in juni te starten
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Ahja, ik las dat van die voeding in je bericht en volgende was de knip.
              Nahja, ik ben ook niet altijd even nuchter.
              Zelden eigenlijk

Wiet met bladluis, i dunno eigenlijk, ik heb dat nooit gehad. <even afkloppen..
              Maar zo'n top inclusief inwoners in een bak water doen, en daarna drogen ? Ik weet het niet hoor..maarre laat maar weten als ik mis zit heh..

Gaan die luizen niet vanzelf verhuizen, stel dat je zo'n top te drogen hangt, en je hangt er iets van riet boven, of een tak ofzo, dat ze allemaal naar boven kruipen ?
              Ik heb dat weleens gelezen, nog nooit in de praktijk gedaan eigenlijk, vanwege bovenstaande reden <klopklop
              Bij elke kweek leer je weer wat, ik heb er al een paar gedaan en kom nog af en toe nieuwe dingen tegen.
              Of dingen die je even vergeten was, dat gebeurt ook weleens.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Toen ik vorig jaar tientallen soorten kruiden te drogen had zijn alles beestjes eruit gegaan en verhuisd. Een bladluis wil leven, andere insecten ook.
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ok goed om te weten
                  Aangezien ik ze te drogen leg in een plastieken bak (zie rick's culinaire box op het forum) durfde ik het risico niet te nemen om alle wiet samen met die beesten daar in te zetten...[emoji16]
                  Met het watercuren lijkt het wel goed te gaan. Heb de beestjes gewoon kunnen weggieten met het water en zelfs na grondige inspectie zie ik niks meer in de toppen zelf [emoji1360][emoji1360]

Comment

Of ze de plastic bakken uit komen weet ik niet haha. Watercuren heb ik geen ervaring mee, ik zou zeggen: blijf checken op bladluis, eitjes, en nieuwe luis. Ik hang de kruiden te drogen. Succes!
                    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Hallo! Net terug van 2 weken vakantie. Een vriend van me is af en toe de planten wat komen water geven maar de grootste ziet er echt slecht uit! Zeer verdord en vol beestjes... [emoji20][emoji20]

Wat valt er nog met deze plant te doen? [emoji16]

Comment

Deze dame is in station Terminus aangekomen. Alle info kan hier gevonden worden, maar allez vooruit ;
                        -Bij de voet afknippen met een snoeischaar, omdraaien en fanleaves verwijderen.
                        -Plant eens rustig schudden en omgedraaid ophangen. Daarbij zorgen dat de beestjes gemakkelijk kunnen evacueren op iets anders.
                        (desnoods lokaas in de nabijheid van de plant hangen met een directe toegang zoals krop sla met stokjes erdoor)
                        -Na 24 uur ofzo kun je eens inspecteren en beslissen als je kiest om normaal verder te drogen of te watercuren.
                        -Verder doen zoals beschreven in wiet drogen of wiet watercuren tutorials.

Comment

Is nog maar een maand in bloei [emoji52] ik ga ze wel nog even laten staan denk ik! Knoppen zijn helemaal nog niet dik. Hopelijk komt ze met genoeg water er door... Heeft te droog gestaan vermoed ik..

Thx voor de tips!

Comment

Ik begrijp best dat je ze nog wilt laten staan, maar deze dame heeft het echt wel gehad naar mijn mening.

Comment

He das balen
                              Tjirp heeft me al goede raad gegeven en ik ga ervan uit dat hij gelijk heeft
                              is erg weinig groen blad over
                              maar snap ook dat je nog een poging wilt doen zou ik ook proberen
                              lees toch overal dat het een sterke plant is
                              Ik zou zelf alle bladeren die makkelijk los laten weghalen
                              dan met goed weer de meeste beestjes eraf spuiten met plantenspuit
                              en dan plant lekker laten opdrogen en voorzichtig wat bijvoeden ?
                              geen idee of dit zou werken maar is wat ik zou proberen veel sucses in ieder geval

Comment

Een gewone plant zou je er nog kunnen goed doortrekken als je een reden hebt waarbij oogst en geslachtsproblemen geen echte rol spelen.
                                Maar we hebben hier een autoflower die buiten staat op het einde van haar Latijn.
                                Daarom denk ik dat je niet meer oogst of kwaliteit kan halen van deze dame en het risico tot rot alleen maar toeneemt.

Comment

Bezig...
                                X