Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Trans Siberian in minikas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3x Trans Siberian in minikas

Nou zijn we weer. Tijd voor een update:

De nieuwe Gold Rush zaadjes zijn uitgekomen. Door het weinige licht zijn ze nogal flink gestrekt. Snel hopen op de zon! Momenteel zien ze er zo uit:

20160602_164129.jpg20160602_164138.jpg20160602_164115.jpg20160602_164124.jpg
    De plant in de zwarte pot doet het zelfs nog het beste, eerst dacht ik dat deze ten dode opgeschreven was. Het nadeel is wel de knoflookgeur die ze nu dragen, alleen die zal ook wel afnemen. De opgelopen schade valt helaas niks meer aan te doen, maar eindelijk beginnen er mooie wietblaadjes te verschijnen. EIN-DE-LIJK. Ze staan nu al meer dan een maand en, gelukkig, is er nog geen bloei te zien. Hopen dat ze eerst wat meer de hoogte in schieten!

Apart is wel dat ze al meer dan 3 weken geen water hebben gehad en het nogsteeds er niet naar uit ziet dat ze het nodig hebben. Daarbij zijn ook de potten nogsteeds zwaar.
    Terminate the hate and spread the positive

Comment

en eindelijk begint zich een fatsoenlijk wietplantje te ontwikkelen. De nieuwere scheuten zien er voor het eerst uit als die van een gezonde wietplant. Het is nu overduidelijk dat ze gewoon teveel water hebben. Sta nogsteeds ervan te kijken dat deze grond zoveel water kan bufferen, ze hebben al een maand geen water gehad en de potten zijn nogsteeds redelijk zwaar. Gelukkig is dit bij de nieuwe plantjes een stuk beter verlopen.

Hier de fotos van de twee Trans Siberian.

20160606_134141.jpg20160606_134149.jpg

Plantje 1, lijkt goed te herstellen

20160606_134158.jpg20160606_134205.jpg

Comment

Nou, van de zon zijn het het echt niet slechter gaan doen. Ze groeien en groeien! Eindelijk, komt er misschien toch nog wat leuks af.

20160610_152736.jpg20160610_152745.jpg
        Foto 1: Het grootste plantje. Staat op 20 liter.
        Foto 2: Het kleinere plantje, staat op 11 liter.

Nogsteeds is er niet extra bijgevoed. Tot dusver hebben ze het weten te redden op enkel de lightmix.

Comment

Ze gaan er inderdaad al wat beter uitzien dan eerst, succes verder!

Comment

Nou, met het kasje is het een en al ramp geweest de afgelopen tijd. Eerst kon ik altijd op tijd het water eraf duwen, tot afgelopen zondag. Ik kwam na 10 uurtjes werken thuis en twee hoekverbindingen waren gebroken en van de bovenkant waren twee staven bijna doorgebroken. Gelukkig heb ik het meeste kunnen fixen met ducttape en bezemstelen.

Toen het de dag erna weer ging regenen wilde ik het zeil wat omhoog duwen met een bezem, zodat het water er vanzelf af zou kunnen lopen. Toen ik terug kwam van school was deze alleen omgevallen en had gelijk de twee gold rush omgegooid. Dit kan je zien in mijn andere verslag.

Gelukkig is het met de trans siberian allemaal beter afgelopen. Ondanks het slechte weer zijn ze nog een stukkie gegroeid en ze zijn intact gelaten Door de bezem. Momenteel zien ze er zo uit:

Het enige probleem wat blijft is de bossige onderkant. Wat denken jullie? Naar mijn idee is het het beste om deze bladeren en korte takken weg te knippen. Ze zullen namelijk toch niet veel licht meer vangen als de plant blijft groeien.

Ohja. Ik heb ook wat bloedmeel gestrooid over de toplaag. Met wat water zat dit makkelijk Door de pot spoelen. Ze begonnen er wat bleekjes uit te zien, dus het leek me wel even een goede toevoeging.

Comment

Kut van dat weer met je kastje man!

Wat je aan de onderkant van je plantje moet doen zou ik niet weten.
              Maar succes met je kastje verder, hopen dat het niet meer gebeurd en het zonnetje wat vaker door komt.
              Verder zien je plantjes er mooi uit
              Groene vingers

Comment

Sorry sorry sorry. Tis alweer een tijdje geleden en heb al foto's. Vergeet gewoon elke keer wanneer ik tijd heb even een update te doen. Ik denk dat het morgen wel moet lukken.

De bloeit begint er in ieder geval al in te komen!
                Last edited by SpaceMountaineer; 1 July 2016, 16:56.

Comment

Nou komt ie dan, de veelbeloofde UPDATE!

02/07/2016

De vorige keer dat jullie ze zagen waren het twee krakkemikkige plantjes, op weg naar hun herstel. Nou het herstel heeft zich voortgezet en goed ook! Zo zagen ze er twee weken geleden, op 22 juni, uit.

20160622_155455.jpg20160622_155437.jpg20160625_164136.jpg

Zoals te zien is groeit de plant in de zwarte pot een stuk harder. Deze heeft dan ook wel twee keer zoveel beenruimte, niks gek dus. De verschillen beginnen eigenlijk alleen maar groter te worden ook. Helaas wel wat sporen van slakken, maar geen grote schades aan de plant. We gaan hier dus nog ook geen actie tegen ondernemen. Op 23 juni begon ik toch echt al wel witte haartjes te zien, vanaf 25 juni reken ik dag 1 bloei. Ik had even een poging gedaan tot budshots maken met mijn S4, was helaas nogal fout gegaan. Ik bespaar jullie de foto's, je ziet toch nikssss.

Als je dit nou vergelijkt met vandaag, zijn ze weer een flink stuk gegroeid. Het beginnen eindelijk mooie, bossige planten te worden. Kijk zelf maar:

20160702_143738.jpg20160702_143744.jpg
                  Ze staan hier naast hun kleine gold rush broertjes, van de spliff contest.

En dit maal wel gelukt, de eerste shots van de beginnende toppen!
                  20160702_143911.jpg20160702_143918.jpg20160702_143939.jpg

Nu zijn er wel nog veel kleine topjes die amper licht gaan krijgen. Ik doe er denk ik wel verstandig aan deze te verwijderen, toch?

Nou dit was het dan weer, hopen dat de volgende keer minder lang duurt, cya!

Comment

UPDATE 09/07/2016

En ze zijn weer een stukkie gegroeid. Vooral de grote plant is erg mooi om te zien. Oordeel zelf maar:

20160708_143113.jpg20160708_143124.jpg

Bij het kleintje worden sommige blaadjes wat lichter. Dit was een stikstoftekort. Gister heb ik wat extra bloedmeel toegevoegd en het lijkt de plant goed te doen. Ook heb ik de eerste minerale voeding vandaag gegeven. Dit was de plagron terra bloom van een aantal jaren terug. Nu waren er wel kleine witte klontjes te vinden. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het geen kwaad kan, alleen dat het wel tijd wordt om nieuwe te kopen. Hier komen we zo nog eventjes op terug. Eerst nog even een fotootje om te vergelijken. Apart vind ik wel dat de grote plant haast tegen een stikstofoverschot aanzit terwijl de kleine te weinig heeft. Ik dacht dat ik het toch gelijkmatig had verdeeld...

20160708_143130.jpghttp://www.wietforum.nl/topic/11120-aarde-hergebruiken/)

En dan nog de voeding tijdens de groei/bloei van de plant. De groeifase komen ze altijd wel door, want ik plant AFjes of ik zaai pas in juni. Mochten ze te weinig hebben, kan er wat bloedmeel worden toegevoegd voor extra N. Dit keer gebruikte ik zo'n 20 gram per pot. Nu de bloeifase nog. Zoals ik al zei, klooien met de juiste balans van bloedmeel, beendermeel en vinassekali gaat mij niet zo goed af. Vandaar dat het me verstandiger lijkt om vloeibare meststoffen te gebruiken. Online kom je vooral de BAC Biologische bloeivoeding tegen, maar is dit niet gewoon het zelfde als plagron bio bloom? En killen deze twee je bodemleven dan niet?

Als laatste vond ik dat er enzymen toegevoegd moeten worden, zodat de wortels worden afgebroken. Maar wat voor enzymen moet je dan hebben? En kan je ook niet gewoon een stel wormen in je bak gooien?

Ik wacht hoopvol af op een antwoord!

Comment

Ik wacht hoopvol af op een antwoord!
                      Op welke vraag? Alles wat je schrijft en gelezen hebt is het antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                        Op welke vraag? Alles wat je schrijft en gelezen hebt is het antwoord.
                        Oke thanks flint. Ja ik zit toch nog met wat vragen, maar weet nu in ieder geval dat ik in de goede richting zit. Zal weer eens verder googlen haha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

En niet gaan zitten knippen aan je planten. Iedere wond die je maakt geeft kans op ziekte.
                          Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                            En niet gaan zitten knippen aan je planten. Iedere wond die je maakt geeft kans op ziekte.
                            Succes
                            Dus eigenlijk is dieven dan ook niet verstandig in ons koude klimaatje? Heb ze nu voor de zekerheid maar laten zitten....

Maar goed. UPDATE 22/07/2016

Ik ben eigenlijk niet heel erg te spreken over de plantjes. Heb ze wel eens mooier zien groeien, maar goed ze groeien nog.

20160717_155559.jpg20160720_183417.jpg

Zo zien ze er op het moment uit. Een beetje jammer vind ik eigenlijk. Het hoogste aantal vingers wat ik tel is 5 en de nieuwe bladeren tellen er soms nog maar 3. Iemand enig idee hoe het komt dat de plantjes zo ongelukkig zijn? Of zou dit gewoon de genetica zijn?

20160717_155606.jpg20160717_155613.jpg20160720_183424.jpg20160720_183429.jpg

Gelukkig maken ze wel flink toppen aan. Het kleine plantje lijkt in de ontwikkeling net iets verder dan de grote plant. We zien wel hoe dit af gaat lopen.

20160717_155624.jpg

En gelukkig zit er ook al een mooi dekentje van trichomen overheen. Hopen dat dit meer en meer wordt. Zal vast wel, aangezien ze pas vier weekjes aan het bloeien zijn. Ze hebben ook voor het eerst bloeivoeding gehad gister. Plagron Alga bloom. Wat ranzig zag dat er uit en wat stonk het. Ik gebruikte voorheen Plagron Terra bloom, dat was gewoon een doorzichtige en haast geurloze vloeistof. Die biologische voeding stinkt als een malle en is donkerbruin, maar laten we hopen dat het beter werkt.
                            Last edited by SpaceMountaineer; 22 July 2016, 12:21.

Comment

Komt dat doe biologische voeding allemaal op soja basis is en daarom zo bruin en zo stinken.

Maar dit komt wel goed hoor met je dames gok ik
                              sigpic
                              LED there be light

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                                Komt dat doe biologische voeding allemaal op soja basis is en daarom zo bruin en zo stinken.

Maar dit komt wel goed hoor met je dames gok ik
                                Ah dat verklaart een hoop. Naja ik heb er gelukkig amper last van. Als de plantjes er maar van kunnen genieten. En het zal vast wel goed komen met ze, alleen heb ik het idee dat ik ze ergens te kort doe. Zou alleen niet weten op welk gebied precies. Zou het kunnen zijn omdat ze in een kasje staan? De deur staat altijd open, net als de raampjes, maar misschien dat het alsnog wat te warm wordt.

Comment

Bezig...
                                X