Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout (2016)

    op ascorbinezuur of vitamine C hangt ook een E sticker , iets in begin 300
    pharma wil enkel geld maken met geextraheerde produckten uit chemishce verbindeingen zodat die gepatenteerd en al dat ander gezeik kunnenhebben

    goed bezig Stemma

    Comment


      Re: Stemma doet stout (2016)

      Ik heb wel wat chemie gestudeerd B2N alles is te clasificeren onder een e nummer, enkel vond ik de manier hoe LR2 dat uitlegde erg leerzaam. Neem aan dat je die post van hem ook las?

      Comment


        Re: Stemma doet stout (2016)

        Mooi Stemma! Ziet er goed uit allemaal.
        De bosbessen hier zijn door de merels meegenomen, zelfs toen ze nog groen waren was de plant al half kaalgevreten.
        Wist je trouwens, dat die bosbessen een super coole manier van de liefde bedrijven hebben? Ze hebben letterlijk een vibrator nodig om aan hun trekken te komen. Bij veel - van nature Amerikaanse (continent) - planten is dat nodig omdat anders het stuifmeel niet vrijkomt. Sinds ik dat weet, snap ik ook waarom die knappe latina's zo goed zijn in schudden; het zit gewoon in hun natuur! Anders kunnen ze geen aardappelen, cranberries, en bosbessen oogsten.
        Hier een slow-mo video, helaas niet van die dames, maar wel van hommels die de boel eens lekker opschudden.


        Morfologisch gezien, zeg maar lichamelijk aan de buitenkant, komen die bloem-vormen best wel overeen met hermafrodiete cannabis. Zou die op haar evolutionaire weg zijn, om zo'n bloem te worden?! Natuurlijk steken kwekers daar een stokje voor, maar het is interessant dat er inderdaad zoveel overeenkomsten zijn. De stap windbloem -> echte bloem is groot, maar ergens moet die tussenvorm ontstaan zijn. Het is maar een gedachtekronkel..
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: Stemma doet stout (2016)

          Hahah Grey, je hebt de zomer in je bol met je knappe latina's, groot gelijk trouwens.
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment


            Re: Stemma doet stout (2016)

            Wow dat is een gaaf filmpje
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              Re: Stemma doet stout (2016)

              Die stemma heeft echt een dag taak aan die tuin die ze heeft

              DAMN

              en ja echt wel zou ik ook willen zo wonen (maar helaas)
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                Re: Stemma doet stout (2016)

                Bedankt voor jullie reacties !
                Altijd fijn om te bemerken dat men je werk bekijkt

                @Flint, was eigenlijk een toevalstreffer, zocht op waterjuffer en kwam gelijk een foto van het lantaarntje tegen .
                @B2N, ik ben blij met je vroegbloeiers
                @ LR2, ik kom genoeg slomo filmpjes tegen van dansende latijnse billen
                bedoelde je zoiets ?


                Persoonlijk kijk ik liever naar deze dansende schoonheden


                Van dezelfde maker, een ware horror voor kwekers maar wel heel mooi in beeld gebracht,


                @ Kanon, ik ben zeker niet elke dag in mijn tuin bezig hoor, maar moet wel weer nodig onkruid weghalen


                En dan nu weer terug naar mijn planten

                4 augustus

                Een luie update. Ik heb de planten gefotografeerd waar ze staan, dat scheelde een hoop gesleep.
                Heb nog geen voeding gegeven, wel een beetje heermoesthee voor de silicum. Vraag mij dan wel altijd af of er genoeg silicum inzit .

                Heb wel eindelijk de Hurkle's en de Finola overgepot, vind het verschil in wortelgestel in plastic pot en stoffen pot altijd mooi om te zien.
                Met de vele regen die valt zijn de stoffen potten toch echt een voordeel om te gebruiken, veel minder snel een te natte kluit, ik zie dit verschil ook bij mijn pompoenen.

                De Hurkle's na het overpotten (naar 12 liter) op 31 juli en op 4 augustus,
                hoewel de foto uit andere hoek is genomen zie je toch dat ze de grotere potten waarderen.
                P1070164-1.jpgP1070188-1.jpg

                De Finola vezelhennep in hun nieuwe potten (8 liter) op 31 juli overige foto's op 4 augustus, de topopbouw wordt al goed zichtbaar.
                De topjes zelf vertonen mooie gekleurde pistels, roze, purper en wit.
                Ik hou niet van roze of paars in huis maar in mijn tuin krijg ik er geen genoeg van.
                Ze geuren al lichtjes, geen penetrante wiet geur overigens.
                P1070163-1.jpgP1070179-1.jpg
                P1070182-1.jpgP1070183-1.jpg

                De PRxWD op 30 juli, 31 juli en 4 augustus, ze groeien vanzelf door het net, na de eerste dag heb ik er niets meer aan hoeven doen.
                P1070086-1.jpgP1070126-1.jpgP1070175-1.jpg

                Wel komen de wortels wat omhoog ?
                Heb er nog maar wat aardemix op gegooid.
                P1070161-1.jpg

                De Toxic Berry op 4 augustus, bij de TB-1 heb ik wat pistels gespot bij de rest nog niets.
                P1070185-1.jpg

                De CBD Therapy op 4 augustus, heeft wat "schade"opgelopen
                door een bloemblaadje wat ik te laat heb weggehaald.
                P1070186-1.jpg

                De CBD Bomb en de Royal Medic op 4 augustus
                P1070187-1.jpgP1070190-1.jpg

                De Cheese automatic op 4 augustus
                P1070172-1.jpgP1070174-1.jpg

                De jongste autoflowers gaan ook lekker, gaan morgen naar een grotere pot.
                P1070121-1.jpgP1070168-1.jpg

                Was verbaasd om beestjes, anders dan wormen,
                in de wormenmest aan te treffen.
                De zak was gesloten, misschien door een verluchtingsgaatje gekropen ?
                Heb ze er maar uit gegooid.
                P1070160-1.jpg

                De pompoenen gaan in bloei en heb rode zonnehoed van mijn "stiefmoeder" gekregen,
                daar moet ik nog een plekje voor zoeken in de border.
                P1070165-1.jpgP1070191-1.jpg

                Dat was het weer voor vandaag, .
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  Goed bezig Stemma!

                  Heerlijk updaatje
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    In Heermoes zit geen silicum maar silicium en dan vooral in een organische vorm als kiezelzuur. Er zijn diverse soortjes heermoes, de ene staat in het moeras de andere kan tegen zeer droge grond. Aandeel kiezelzuur zal hier ook in verschillen.

                    Ik zelf knip de kattestaarten af en mulch ermee tussen de buitenplanten.
                    Verder bevat heermoes Kalium, calcium, magnesium, mangaan, natrium, ijzer en andere spoorelementen. Doordat heermoes zo diep worteld komt het bij spoorelementen waar andere planten niet bij kunnen en haalt deze omhoog. Verder zit er in heermoes: Flavonoiden, vooral vormen van quercetine saponinen, alkaloiden,
                    looistoffen, bitterstoffen en organische zuren, flavonglycoside, equisetine, thiaminase.
                    Allemaal zaken die je plant goed kan gebruiken.

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      Duizendpoten (niet die glanzende bolle miljoenpoten, getver) zijn geduchte jagers. Die vreten aaltjes en andere bodembeestjes. Volgens mij kunnen ze zelfs volwassen spinnen de baas.
                      Ik zou juist die duizendpoten laten zitten ze zijn het bewaren waard.

                      Latina's met dikke billen is altijd een plus, als ze dan nog schudden ook, joh! Je hebt 't kweekverslag van het jaar gewonnen Stemma!
                      Die finola zal smaken als elke andere hennep waarschijnlijk. Toevallig is dat best lekker. Als een blonde hasj, of hoe zeg je dat.. Maroc of Polm, zoiets. Ik vind het wel lekker.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        YUP ! stemma is kwa buiten echt de gekste hierzo.

                        4 real
                        Last edited by kanon; 4 August 2016, 18:23.
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          Genieten hier met al die soortjes.
                          Staan er ook mooi bij ondanks het weer.

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout (2016)

                            Zien er goed uit
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout (2016)

                              @Flintstoned
                              ja, hek geleeze , goe uitgelegd en op neutrale toon, duidelek uitgelegd zonder voorkeur te kiezen, is mooi vertelsel

                              @Stemma
                              alle eer naar HJM, die heeft dievroegbloeiersinelkaar geknutseld en twee van zijn rassen hebben die gegeven
                              blij dat het vroegkenmerk en het sativa-deel dominant is, zien er goed uit, is wel es fijn wat zaad hier en der te zien merk ik nu
                              ben benieuwd of die ook in 9 weken klaar is en hoe ze verder ontwikkeld, leuke pruiken op komst en volop in de bloei
                              het aftellen is begonnene
                              wortels naar boven is teken dat pot te klein is want voor een plant is het all the way up
                              maar groei zal er toch wel uitgeraken voordat de maand over is dus goe afgedekt


                              allez, serieus, smaakt hennep naar blonde hash , dan moet ik eens flink wat hennep gaan verbruiken want polm is erg lekker in mijn beleving
                              weer eens wat bijgeleerd zonder zelf getest te hebben , great

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                i love my followers.png
                                Bedankt voor jullie opmerkingen

                                @ Flint, inderdaad silicium , ik heb inderdaad gelezen over de diverse soorten heermoes. Eerst was ik van plan om de heermoes in het hete water met een staafmixer fijn te malen, ik had echter gelezen dat heermoes ook giftige stoffen uit de grond op kan slaan dus heb ik het "pureren" maar achterwege gelaten.

                                @ LR2, ik twijfelde nog om de duizendpoten te laten zitten, maar ik dacht zal je net zien

                                @ MWay, doet me goed om je hier te zien! Wij wonen (gelukkig voor nu) in het NW gedeelte van Nederland waar de laatste weken het minste regen is gevallen.


                                9 augustus

                                Ik heb de bloeiende planten een kwart dosering Guano van No Mercy gegeven en alle planten een mix van Fish Mix , Acti Vera en Alga Mic met het water meegegeven omdat een aantal planten toch wel tekorten begint te krijgen. Wil alle plantenpotten afdekken met een laagje goed voorbemeste aarde om op die wijze wat extra voeding aan de planten te geven, ik twijfel tussen Bio Bizz all mix of Bio Compo Sana.

                                De Cheese automatic op 30 juli en 9 augustus,
                                ik heb spijt dat ik haar in een 12 liter pot heb gezet , ze is echt flink gegroeid
                                misschien dat ik haar nog overzet naar een 16 liter pot.
                                P1070099-1.jpgP1070282-1.jpg
                                P1070238-1.jpgP1070234-1.jpg

                                De Royal Medic op 4 augustus en 9 augustus
                                P1070190-1.jpgP1070258-1.jpg

                                De CBD Indus auto en Stress Killer auto op 4 augustus en 9 augustus.
                                De SK 1 begint voorzichtig te bloeien wordt ws een miniplantje ?
                                (Ja B2N, je mag lachen, je hebt me gewaarschuwd voor AFjes )
                                P1070168-1.jpgP1070304-1.jpg


                                De Toxic Berry op 30 juli en op 9 augustus,
                                er komt langzaam wat "vrouwelijks" in de toppen bij TB-2 en TB-1
                                P1070093-1.jpgP1070270-1.jpg
                                P1070244-1.jpgP1070272-1.jpg

                                De PRXWD onder gaas, ik vraag mij af of er niet te veel blad boven het gaas komt op deze manier.
                                Heb een stuk of 8 topjes "herplaatst" , doordat ik bindbuis gebruik gaat dan gemakkelijk.
                                P1070241-1.jpgP1070242-1.jpgP1070278-1.jpg

                                De Finola vezelhennep op 30 juli en 9 augustus. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel een beetje nerveus begin te worden naar mate de toppen groter worden. Ik check ze dagelijks op mogelijke herma verschijnselen, maar hoe "dikker" de topjes worden des te moeilijker dit op te merken zal zijn
                                Ik geniet wel van deze plant qua kleur en geur, ze ruikt echt lekker.
                                P1070101-1.jpgP1070290-1.jpgP1070248-1.jpgP1070291-1.jpg
                                P1070303-1.jpg

                                Beestjes, bloei en bladschade

                                De CBD Therapy met schade ontstaan door een geraniumbloemblaadje,
                                ik vind het maar gek dat dit gewoon een gaatje lijkt te "branden" ?
                                P1070192-1.jpg

                                En als je filmpjes over rupsen plaatst, krijg je rupsen..
                                (nog geen latina's in mijn tuin gespot overigens )
                                P1070193-1.jpg

                                Spin in mijn plant ,
                                en mijn man wil hem niet weghalen!!!
                                P1070256-1.jpg

                                Vlinders
                                P1070263-1.jpg
                                P1070262-1.jpg
                                Bejaarde vlinder ?
                                P1070267-1.jpg

                                De oost indische kers start met bloei
                                P1070259-1.jpg

                                En de pompoen kruipt door mijn tuin alsof
                                ze een hoofdrol heeft in
                                "the invasion of the body snatchers"
                                P1070306-1.jpg

                                Kan maar maximaal 30 plaatjes uploaden, dan verdwijnen ze in de thumbnails, dus ik moet stoppen nu

                                Tot de volgende update
                                Attached Files
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X