Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout (2016)

vezelhenep/landbouw hennep is doorgaans herma.

Comment

@Dkuttekop,Landbouwhennep veroorzaakt in bepaalde streken veel ongewenste bevruchtingen, dat is een feit.
      De mannen haal ik er uit, deze zouden bij Finola 25 dagen na het zaaien al zichtbaar worden.
      Ik heb veel meer reguliere zaden staan, dus het wordt een echte "manhunt" deze zomer

@Silas, Ongetwijfeld in de genetica. Daarnaast bevatten de CBD rijke soorten vaak een 1op1 verhouding THC/CBD. Bij de Therapy van CBD Crew zou de THC er vrijwel uit zijn en ik vermoed dat het CBD percentage in Therapy ook hoger is, maar ik zou dat eens moeten berekenen met de gegevens die ik kan vinden. Mocht het lukken om beide soorten af te bloeien zal ik zeker olie maken van beiden en de ervaringen in gebruik hiervan meedelen.

@Flint, we gaan het zien, mijn "batch" komt uit frankrijk, ik weet niet in hoeverre dit van invloed is op de originele strain eigenschappen. Als ik de zaden binnen heb met hun verpakking kan ik misschien meer achterhalen over de boer.
      FINOLA is the shortest, and earliest to bloom of any variety of hemp (i.e., non-drug Cannabis), and is dioecious, with distinct male and female plants. The crop typically begins to flower at 25-30 days after sowing, with males flowers being the easiest to see with the unaided eye, and mature females do not branch significantly during their subsequent development, even when standing alone (van www.finola.fi )

Aan allen, stuur maar een PM als je Finola zaden wil.
      Last edited by Stemma; 25 May 2016, 15:31. Reden: Wegens tussentijdse reacties Silas en Flint
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Man huntiiiiin! voor iedereen, kijk ook even deze pdf met de hele life cycle van de Finola, erg leuk vind ik persoonlijk.
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

26 mei

Een Update aan de hand van de foto's met bijbehorende data

De Royal Medic is binnen en gezaaid (thanks Eric74!), ik heb geen ervaring met pluggen dus zijn ze gewoon de stek en zaaigrond ingegaan. Tevens wil ik wat Oostindische kers zaaien, ik schrik van deze zaden ik heb nog nooit zulke lelijke zaden gezien Ik zou wel eens willen proberen of je Canna kan camoufleren door er een 1 jarige klimplant doorheen te laten groeien. Oostindische Kers is eetbaar dus lijkt mij het meest geschikt hiervoor ?

19 mei in de stek en zaaigrond, 24 mei de Royal Medic boven wel met zaadhulsjes om het bolletje
          maar die pulken we er voorzichtig af, 26 mei de Royal Medic gaan lekker in tegenstelling tot de oostindische kers (ik zal daar eens naar googlen)

P1060422-1.jpgP1060456-1.jpgP1060478-1.jpg
          P1060421-1.jpgP1060423-1.jpgP1060479-1.jpg

De Purple Rocket x Wild Dane en de Toxic Berry gaan redelijk tot goed . Ze hebben te lijden onder het natte weer, hiervoor plaats ik ze onder een afdak waar ze overigens weer te grazen worden genomen door mijn lieftallige Yorkshire die net als voorgaande jaren af en toe een hapje neemt uit een cannablaadje.
          Mijn man vraagt zich af waarom ik er geen gaas om had geplaatst... Tja dat vraag ik mij ook af

Ik heb wat plastic bekertjes in de potten gelegd om te voorkomen dat mijn poezen in de potten gaan graven, dit werkt.

De te natte grond baart mij meer zorgen. De PRxWD 1 heeft de duidelijkste blokkades, ook op het jonge blad. Ik twijfel of ik haar om moet potten.
          Vanaf 24 mei geef ik bladvoeding bestaande uit fishmix, alga mic en acti-vera. Dat lijkt ze goed te doen. De Dutch Pride Grow, kan ook als bladvoeding worden gegeven dat heb ik 23 mei samen met de Dutch Pride General als bladvoeding gegeven terwijl de General daar niet geschikt voor is . Het zou kunnen dat de gele verkleuring daar aan te danken is ?
          Ik geef nu de Fishmix omdat ik daar ervaring mee heb als bladvoeding. De Dutch Pride Grow zal ik in een later stadium opnieuw gaan gebruiken als bladvoeding (zonder de General !). Er wordt nog het een en ander gezaaid

PRxWD 1 t/m 4 op 19, 20, 22, 24, 25 en 26 mei , je ziet de PRxWD 1 steeds meer gaan hangen

P1060409-1.jpgP1060440-1.jpgP1060445-1.jpgP1060453-1-1.jpgP1060462-1.jpgP1060470-1.jpg

De Toxic Berry 1 t/m 4 op 19, 20, 22, 24, 25 en 26 mei

P1060413-1.jpgP1060441-1.jpgP1060446-1.jpgP1060454-1.jpgP1060465-1-1.jpgP1060471-1.jpg

Detailfoto's PRxWD 1 24, 25 en 26 mei

P1060453-1.jpgP1060463-1.jpgP1060475-1.jpg

Detailfoto Toxic Berry 4 op 26 mei,
          waar de blokkade al minder zichtbaar is geworden (door de voeding via het blad? )

P1060474-1.jpg

Ik durf nog niet te gokken welke plant man of vrouw is,
          ze zitten allemaal mooi in het blad

P1060447-1.jpg

En de PRxWD 5 en TB 5 op 19, 24 en 26 mei, stonden gelukkig beschut dus geen te natte grond hier gelukkig.

P1060407-1.jpgP1060460-1.jpgP1060477-1.jpg

Zo, jullie zijn weer helemaal bijgekletst

Tot de volgende keer
          Attached Files
          Last edited by Stemma; 26 May 2016, 16:45.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Stout is een biersoort die wordt gekenmerkt door een donkerbruine tot zwarte kleur en een enigszins branderig bittere smaak door het gebruik van gebrande of geroosterde mout. Er bestaan zowel hooggegiste als laaggegiste varianten.

Comment

Ziet er allemaal erg goed uit @stemma
              Leuk tuintje aan het water heb je

Gezellig om hier mee te lezen

Ga zo door
              Groene vingers

Comment

bloemetjes smaken peperachtig bietachtig , groeit anderhalve meter en meestal neit hoger dan 50cm , je kunt wel al na 5weken bloempjes beginnen te plukken, vervraait salade en ijsblokjes
                die PRxWD 1 , weg ermee zou ik zeggen , verkleuring is typische verkleuring van magnesiumtekort
                deze pheno heeft de mindere eigenschappen gecombineerd, dat heb je nu eenmaal met een kruising
                aan jouw zorgen zal het niet liggen
                mooi om te volgen
                keep it up
                cheers

Comment

De zaden van de oostindische kerst zien er wel goed uit. Hier kiemen ze ook nog niet omdat het s nachts nog wat koud is. Mijn halve tuin ligt vol met hun zaden van vorig jaar dus ik zal er dit jaar een hele boel uitdunnen want het kan nogal woekeren na verloop van jaren en zaden. Ik kan me ook voorstellen dat ze een wat zachte winter hebben gehad en dus nog dormant zijn. Zodra ze hier vanzelf opkomen zal ik het je melden dan kun je ook gaan kiemen. Het is denk ik gewoon nog iets vroeg en koel.

Er bestaat de klimmende variant en de kruipende. Niet enkel de bloem is eetbaar maar ook het jonge blad. Alleen krijg je daar wel flink gas van.

Comment

Bedankt voor de info mannen ! Ik zal dus nog geduld met de oostindische kers moeten hebben

@ B2N, ik vrees dat ik ze te lang in de zaai en stekgrond heb laten staan. Waardoor al een beginnend tekort was, de te natte grond heeft de' tekorten' een zetje gegeven.
                    Desalniettemin staat ze na een middagje volle zon er een stuk beter bij. Ik zal zo een fotootje uppen. Weggooien doe ik niet graag, ze doet zo haar best
                    Ik heb overigens wel buxus bladvoeding in de kast, hoog in magnesium. Ik zal dat vanavond eens geven.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

2e update 26 mei

Hierbij de beloofde foto's

De PRxWD1 op 26 mei en na 4 uur volle zon ingespoten in de schaduw,
                    de bladeren hangen minder af. Ik heb alleen deze plant bespoten met buxus bladvoeding

P1060475-1.jpgP1060480-1.jpgP1060482-1.jpg
                    P1060487-1.jpgP1060488.jpg

Ook andere plantjes lijken last van tekorten te hebben.
                    Oorzaak blokkades door koude nachten en te natte grond ?
                    Verder gebruik ik andere aarde, andere voeding,kleinere potten dan voorgaand jaar.
                    De tijd zal het leren....
                    Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders wordt alles omgepot.
                    P1060483-1.jpgP1060484-1.jpgP1060485-1.jpg

Tot laters ....

Stemma doet stout (2016)

Comment

Herkenbaar. Dat lijkt inderdaad wel een beetje op te nat/te weinig lucht bij de wortels, samen met stress van de omstandigheden zoals kou voor deze soortjes. Of het nu al tekorten zijn... Lijkt mij stug, de onderste lobblaadjes zien er nog groen uit en die trekken ze vaak eerst leeg toch?
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Inderdaad Dkuttekop ( wat heb je toch een onaardige naam, staat zo haaks op je vriendelijke reacties ) , die indruk heb ik ook.

28 mei

De gele vlekken op de PRxWD en Toxic Berry breiden zich niet uit en de planten reageren heel goed op de bladvoeding. Echter ik wil geen luie wortels dus heb ik besloten alles over te potten naar droge aarde, de wortels moeten zoeken naar voeding ! Bij het overpotten bleek al dat de "probleemplantjes" de kleinste wortelkluitjes hadden, dit zie je op de foto's.

De Royal Medic gaat ook lekker, wel met enige strek. Een klein beetje aarde toegevoegd, van de week gaan ze naar een grotere pot. Ze zijn gefeminiseerd, dus gaan gelijk naar de pot van eindbestemming.

De oostindische kers heb ik een paar dagen op de vensterbank gezet met een dichte kap, met als gevolg wat ontkiemde plantjes en wat schimmelpluisjes hup, gauw weer naar buiten. Waar de schimmel zich verder uitbreidt, flikker ik weg.

De post heeft nog geen andere zaden gebracht, we wachten rustig af ...

La pica's

De PRxWD op 25, 26 en 28 mei
                        P1060463-1.jpgP1060482-1.jpgP1060496-1.jpg

Zie hier het verschil tussen de wortelkluiten van een
                        probleem (PRxWD 1) en gezondere ( PRxWD 2)plant
                        P1060495-1-1.jpgP1060497-1-1.jpg

Ook hier bij TB 5 een lichte vergeling en een klein wortelkluitje
                        P1060498-1.jpgP1060499-1.jpg

De PRxWD op 26 en 28 mei na het verpotten, plantjes zijn van volgorde veranderd
                        P1060470-1.jpgP1060502-1-1.jpg

De Toxic Berry op 26 en 28 mei na het verpotten, ook hier hebben de plantjes "the hustle"gedaan
                        P1060471-1.jpgP1060503-1-1.jpg

De Royal Medic en Oostindische kers( inc. schimmels )
                        P1060507-1.jpgP1060508-1-1.jpg

En een plaatje van de universele potgrond, met exact dezelfde
                        NPK waarden als de eerder door mij gebruikte florentius kokospotgrond.
                        Ik heb vandaag beide soorten gemixed.
                        P1060492-1.jpg

Tot de volgende update ....

Stemma doet stout (2016)

Comment

Let op !
                          Ik heb van de week al 4 teken bij mijn huisdieren weg moeten halen tegen normaal gesproken 1 per 4 jaar !
                          Geen bossen hier, maar waterrijk weilanden gebied.

Meer info Tekenradar.nl

5 juni 2015

Het overpotten heeft de PRxWD goed gedaan, nieuwe bladeren zien er goed uit.
                          Te natte grond en de kou zijn dus de boosdoeners geweest van de blokkades.
                          Vooral de PRxWD wordt groot.
                          Zal vanavond goede foto maken en een foto maken vanaf de zijkant. Het is nu te druk op het water.

P1060512-1.jpgP1060519-1.jpg
                          P1060514-2-1.jpgP1060522-1.jpg

De Royal Medic gaat haar gang, moet nodig overpotten...
                          P1060516-1.jpgP1060524-1.jpgP1060542-1.jpgP1060553-1.jpg

De schimmelpluis was de volgende dag verdwenen (???) de plantjes zijn grotendeels opgekomen en dan vergeet ik ze water te geven... ook overpotten!!
                          P1060518-1.jpgP1060543-1.jpgP1060552-1.jpg

De zaden zijn binnen. Bij the attitude gekozen voor insured stealth verzending en gekozen voor een beker. Accepteren geen maestro credit cards, dus zat ik met mijn net opgewaardeerde skrill card. Maar de bankoverschrijving leverde wel 6 extra freebies op dus totaal 12 zaadjes extra!
                          Op de "Finola" zaadjes staat geen naamsvermelding, hier hou ik dus niet van ! Een mailtje naar de verkoper gaf de volgende reactie
                          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Hello Mrs.,

we only have the finala ones, so it is correct. I will add it on the label, thanks for the info.

Kind Regards,

Christian Recker
                          DragonSpice Naturwaren
                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Ja, ja of ben ik nu te wantrouwend ? Het hennepzaad komt eventueel wel op in smoothies enz.
                          Finola zelf maar aangeschreven of ze misschien kleine hoeveelheden zaad verkochten.
                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Dear ,
                          Thanks for your e-mail.

For now, we only sell 25 kg bags. We are hoping to offer smaller sizes of certified seed again, perhaps next year.

It may be possible that someone bought a larger amount of seed and split it up into smaller bags for commercial sales. Or maybe someone is selling grain as planting seed (?). Either way, I would be interested to know if this were the case. The variety name is reserved for the sales of certified seed. Even I do not have the right to sell uncertified seed as planting seed !

Best regards,

Jace

JC Callaway, Ph.D., CEO
                          Finola Ltd. Seed and Oil
                          FIN-70101 KUOPIO, Finland
                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Tja, ik wil niet wachten.. Ineens herinnerde ik mij dat mijn zoon een finse WoW vriend heeft, die gaat morgen nu op pad om "officieel" Finola zaad te kopen.
                          Ik hoop dat het hem lukt, ik zal dan de beide zaaien en kijken of er verschil tussen zit

P1060532-1.jpgP1060531-1.jpg

Op 2 juni de Hurkle's, de CBD therapy en CBD Bomb gezaaid en
                          vandaag wat mooi graffitiwerk van een mineervlieglarve gespot.
                          P1060545-1.jpgP1060551-1.jpg

Later meer
                          Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bedankt voor de tekenallert we vinden hier normaal ook niet zoveel teken zal extra kijken want je wordt op den duur beetje laks van
                            Die turfpotjes zou je die wel gebruiken? , de worteltjes groeien er maar moeilijk door of je moet ze nat zetten waardoor ze weer gaan schimmelen .
                            Die mineer is goed tekeer gegaan of zijn het er meer .

Comment

De turfpotjes heb ik gebruikt voor de oost indische kers en dat was inderdaad de laatste keer Ik ga zo de plant met de mineervlieg larve onder handen nemen, vanavond zijn er minder pottenkijkers

Het is inderdaad goed zaak om je huisdieren goed te inspecteren, deze 4 zaten toevallig rond hun kopje en merkte ik op bij het 'kriebelen' . Watje met alcohol erop en je kunt ze zo weghalen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Heb je nog een plaatsje voor tuinbroek?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Comment

Bezig...
                                X