Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
LR2, aan zaden maken waag ik mij (nog) niet en heb geloof ik nog ruim 1 kg Finola zaden (ook lekker in de muesli!).
20 juli
Eindelijk....
Luxeprobleem gesignaleerd... De PRxWD worden te hoog
Heb de lange takken weer naar beneden gebonden,
maar dat maakt dat de planten eigenlijk te breed worden in omvang pfff
Voel er veel voor om die lange takken allemaal af te knippen
Planten hebben van de week 1 x alga mic en acti vera (biobizz)gehad. Verder water ik ze nu 2x dd een beetje en op een hete dag zoals vandaag sproei ik ze.
Je plantjes gaan lekker Stemma, even sproeien met warm weer is niks mis mee vinden ze wel lekker
Doe dat ook regelmatig overdag tegen sommige adviezen in.
Heb dat ook al meerdere malen gelezen Kanon zelf vind ik dat flauwekul de meningen verschillen hierover.
Mischien binnen onder de lamp Maar buiten hebben ze nergens last van als ik gesproeid heb.
@Kanon, regendruppels zorgen ook niet voor brandplekken. Het is de toegevoegde voeding en/of boosters in het water wat voor de inbranding kan zorgen op de bladeren.
Dus bladvoeding geven als de zon onder gaat of vlak voordat het licht uitgaat
En kijk eens naar mijn vlinderstruiken !
De vlinderstruik die ik uit de volle grond heb "gerukt" staat nu in een pot ter camouflage van mijn planten, zij heeft 1 driedubbel topje.
De andere vlinderstruik, welke overigens 1.50 hoog zou worden maar nu ruim over de 2 meter reikt,
zou driekleurige pluimen hebben en is een echt lustobject voor vlinders en bijen.
Omdat de pluimen zwiepen in de wind zijn de foto's niet al te scherp, maar ik wilde jullie laten zien waarom je gewoon een vlinderstruik (of meer) in de tuin moet zetten
die doet het goed
en nectar naar believe voor de bestuivers
echt mooi die regenboogachtige
die violette zweemt lekker geloof ik
genoeg beschutting nu
hoe verloopt het met de planten?
zullen flink gaan de volgende n8en
En kijk eens naar mijn vlinderstruiken !
De vlinderstruik die ik uit de volle grond heb "gerukt" staat nu in een pot ter camouflage van mijn planten, zij heeft 1 driedubbel topje.
De andere vlinderstruik, welke overigens 1.50 hoog zou worden maar nu ruim over de 2 meter reikt,
zou driekleurige pluimen hebben en is een echt lustobject voor vlinders en bijen.
Omdat de pluimen zwiepen in de wind zijn de foto's niet al te scherp, maar ik wilde jullie laten zien waarom je gewoon een vlinderstruik (of meer) in de tuin moet zetten
Mijn vlinderstruik in de voortuin staat ook schitterend in de bloei. ( meer dan twee meter hoog )
Ik heb wel een vraagje, vorig jaar was er volgens mij iemand op het forum die het geen goed idee vond om een vlinderstruik dicht bij een wiet plant te zetten.
Ik weet niet meer waarom.
Wat ik het leukste aan een vlinderstruik vind is de naam, en dat er u dus ook echt vlinders op af komen.
Vlinder komen voor het stuifmeel en de nectar naar de vlinderstruik maar niet om daar eitjes op te gaan leggen. Rupsen van vlinders vind je nooits op een vlinderstruik. Om eitjes te leggen zoekt de vlinder eerder een moestuintje op en legt de eieren dan op koolsoortjes en andere waardeplanten van de rups.
Kortom waarom je geen vlinderstruik naast je buitenplant zou zetten is mij niet duidelijk. In elk geval niet omdat je dan rupsen zou krijgen.
Comment