Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout (2016)

altijd leuk Stemma der updates zowel kwa lezen als kwa kijken.

Valt me alleen een beetje tegen dat je bang voor spinnen bent

GOED BEZIG MEVROUW Stemma
    sigpic
    LED there be light

Comment

Invasion of the body snatchers, lol

ik heb een kruip / klimplant in me voortuin.

Dat kreng krijg ik niet dood, en door de andere planten kan ik ook niet al te fanatiek de strijd aangaan.
      En als ik niets doe overwoekert deze alles.
      Lets not criticize but legalize

Comment

Heermoes neemt idd zware metalen op. Daarom enkel heermoes plukken van schone gronden, Ook niet uit de berm plukken langs drukke wegen maar dat spreekt voor zich. Nu groei heermoes echter graag op braak liggende, vervuilde terreinen dus je moet wel een beetje letten waar je ze plukt.

Wist je dat Heermoes ook goud uit de bodem haalt. Heermoes absorbeert goud dat is opgelost in water beter dan andere planten. Meer dan 100 gr per 900 kg in het verse kruid.

Verder moet je wel ff kijken of het ook echt heermoes is en niet met lidrus (Equisetum palustre).
        Deze laatste soort heeft nemelijk een hoog gehalte aan alkaloiden.
        Er zijn een aantal manieren om een goed onderscheidt te maken. Bij de Heermoes is het eerste lid van de zijtakken langer dan het eerste lid van de stengelschede.
        Bij de Lidrus is het eerste lid van de zijtakken korter dan het eerste lid van de stengelschede.
        Bij een doorsnede van de stengel is bij de Heermoes een groot gat in het midden te zien met daar omheen kleinere gaatjes.
        Bij de Lidrus is het middelste gat klein en zijn daar omheen grotere gaatjes te zien.

Comment

@Kanon, ik ben inderdaad bang voor spinnen , vooral zwarte mocht er ooit zo'n zwarte grondspin ( of erger!) in mijn plant terecht komen dan zal mijn man hem echt moeten verwijderen anders kom ik niet meer bij de betreffende planten in de buurt!
          @GPS, wij hadden hier ook een verwilderde braamstruik in de tuin, heeft een paar jaar geduurd voordat we hem eindelijk hadden opgeruimd. Qua onkruid is zevenblad een drama, je blijft trekken en steken
          @Flint, dank voor de tip, ik zal wat plaatjes van de 'ware' heermoes googelen.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@Stemma ik weet het woon er met eentje die ook als de dood is ervoor.

die komt me zelfs als ik op zolder zit halen van kom is er loopt een spin bij de kast en zag hem zo door de schuifpui naar binnen kruipen.

Ik dood ze nooit ik dood zo wie zo niks (ja muggen) de rest probeer ik al levend te vangen en weer naar buiten te bonsjoeren.

wij hebben sinds van vakantie terug komende heel erg last van fruitvliegjes daar word je pas gestoord van.
            sigpic
            LED there be light

Comment

Dus als je deze op je slaapkamer tegenkomt als je naar bed gaat bel je 112 ?

622043.jpg
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bij deze doe ik een glas eroverheen en schuif ik een beetje tot die op de bodem zit dan hand op het glas of als je dat niet durft papier of karton er op

de tuin in en bij het hek over de schutting gooien en zeggen dag ga maar ergens anders lopen vervelen

waar ik een rot hekel aan heb zijn muggen
                sigpic
                LED there be light

Comment

Stemma doet stout (2016)

Comment

Een glas had daar niet overheen gepast Kanon, een flinke schaal wel, maar dan moet je heel rap zijn.
                    't Was een springspin. Bij m'n eerste benadering sprong ze een halve meter weg.
                    Voordeel van deze is dat je nooit andere beestjes in je huis hebt.

Jij begon met vieze dingen Stemma, met je maandverband..

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zo groot en een halve meter wegspringen... dan had iemand anders 112 moeten bellen

Stemma doet stout (2016)

Comment

Je weet dat ze banger voor jouw zijn als jij voor hun moet zijn ?
                        sigpic
                        LED there be light

Comment

Gevoel en verstand werken niet altijd samen Kanon

11 augustus,

Een korte update vandaag. Ben aan het verpotten geweest en dat is met de stoffen potten en een natte kluit toch wel lastig. Stukje bij beetje de pot "afstropen" met de ene hand terwijl je met de andere hand de steel van de plant vast houdt . In ieder geval geen geknakte steel

De CBD Therapy heeft honger,
                          heb haar overgepot van 12 liter naar een 19 liter pot
                          aangevuld met Biobizz All-mix
                          P1070309-1.jpg

De CBD Bomb verbruikt duidelijk minder,
                          maar heb haar gelijk ook overgepot.
                          P1070311-1.jpg

Het verschil in wortelkluit uit een stoffen en plastic pot
                          P1070312-1.jpgP1070315-1.jpg

De AFjes zijn naar 12 liter verhuisd
                          P1070318-1.jpg

De Cheese auto heeft dus duidelijk een grotere pot
                          dan 12 liter nodig, is nu naar 16 liter gegaan.
                          P1070308-1.jpg

Samenstelling Biobizz All-mix
                          P1070307-1.jpg

Vandaag voor het eerst de hele dag regen...
                          Heb een stuk greenspan folie besteld,
                          van het weekend kijken hoe we daar een
                          demontabel afdak van kunnen maken.
                          P1070319-1.jpg

Tot de volgende update

Stemma doet stout (2016)

Comment

TJA het is niet exht het jaar voor de buiten kwekers deze zomer!

ZWAAR kut

ondanks dat moet ik zeggen het staat er goed bij maar je hebt ook de skills jij !

DUS ZEG IK

GOED BEZIG bang voor spinnen STEMMA

sigpic
                            LED there be light

Comment

een natte warme zomer is prima groeiweer, de buitenkweek hangt of staat bij het weer in november hoor, gehhehe

momenteel post ik geen spinnenfotoos meer stem je kan gewoon kijken in me tuintje. Ben nu hoofdstuk zweefvliegen aant fotograferen en de fophommels.

Comment

en die november regen hebben we al sinds afgelopen november op enkele dagen en een week na
                                weer een recordjaar in de aanmaak en 2015 brak al zoveel records
                                rond de 10 graden , is het nu snachts of overdag, novemberweer heel het jaar

inderdaad , een indian summer doet wonderen buiten
                                tot week vijf bloei gelijk binnen is er neit veel aan het handje
                                daarna komen de sterkere naar boven en de minderen krijgen uitbraak van schimmels

nothing beats regular

nature knows best !

keep on rockin' Stemma

Comment

Bezig...
                                X