Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Snap niets van deze typefout, scheelt maar 8 toetsen!
Jullie lezen in ieder geval aandachtig
Alleen bij sommige topics lees ik aandachtig ! op de 1000ste vraag over drogen of trichomen niet heel aandachtig lezen.
Het ligt eraan of een topic ook leuk is om te lezen kwa tekst en leuk is opgezet en wat side info bevat ipv vraag hoe lang nog (zonder foto)
die sla ik over tegenwoordig (zijn mensen die niks van een forum snappen)
Korte update. Ik ben door omstandigheden minder op het forum aanwezig, maar probeer mijn topic toch bij te houden voor de mensen die dit volgen.
Wat rotte plekjes uit de Cheese auto gehaald,
het zijn voornamelijk calyxen nabij de stam die het eerst beginnen te verkleuren.
Ik heb ze laten zitten om te kijken wat er gebeurde
Nu weet ik dat ik ze weg moet halen. P1070581-1.jpgP1070580-1.jpg
Foto van aangedaan topje en uitvergroting onder microscoop. Je ziet de zwarte schimmeldraden duidelijk.
Volgens mij had LR2 vorig jaar gezegd dat met name zwarte schimmeldraden op aanwezigheid
"gevaarlijkere" schimmelsoort duidde. Maar zeker weten doe ik het niet meer. P1070606-1.jpg20160908-125445WCP-1.jpg
Hier is goed te zien hoe de schimmeldraden uit een nog redelijk groene calyx groeien.
Vrees dat deze soort net zo schimmelgevoelig is als de AutoJack van vorig jaar,
deze was na het drogen helemaal vergeven van de zwarte schimmeldraden en heb ik toen weggegooid. P1070608-1.jpg20160908-125948WCP-1.jpg
Gelukkig zijn er ook mooie plaatjes van mijn planten.
En September---->> Spinnentijd
Ik blijf de confrontatie opzoeken
Maar zag, weliswaar met omdraaiende maag, vandaag ook hoe mooi deze spin "getekend" is. P1070583-1.jpgP1070598-1.jpgP1070599-1.jpg
Ik vind het maar een akelig idee die schimmel... Het lijkt alsof het wel mee valt maar als je het dan onder die microscoop ziet is het echt te ranzig voor woorden. Gelukkig maar dat je nog meer plantjes hebt die het wel goed doen.
Ps: mogen we nu dagelijks een foto verwachten van jou met een spin?
Ps: mogen we nu dagelijks een foto verwachten van jou met een spin?��
Nee, nyln, ik was niet van plan om dat te doen. Ik oefen wel bijna elke dag. Maar deze spin was veel groter en ik zag nu ook voor het eerst dat een kruisspin eigenlijk wel mooi is. Dat wilde ik aan een paar mensen hier, waaronder Kanon, laten weten. Alleen als ik er ooit 1 in mijn hand durf te houden komt er een foto
De zwarte spinnen laat ik nog links liggen, alhoewel de paniek laatst bij een giga grondspin op de muur naast mijn PC toch iets minder leek dan voorheen.
Ik overweeg overigens om de Cheese auto om te halen, misschien eerst alleen het bovenste gedeelte. Zal straks ook de onderkant eens goed inspecteren en anders gaat ze de kliko in.
En alhoewel ik als moeder volgens een enkeling niet deug omdat ik wiet voor mijn zoons kweek,
zou ik pas echt een slechte moeder zijn als ik ze schimmel laat roken.
Tegen beter weten in besluit ik toch om het onderste gedeelte van de plant nog een kans te geven P1070620-1.jpgP1070622-1.jpg
Onderop voor de "zekerheid" toch maar wat flinke calyxen weggehaald.
Om te laten zien dat niet elke donkere calyx schimmel bevat deze ook maar onder de microscoop gelegd.
(Nee nyln, ik zet niet elke calyx op de foto )
Zijn dezelfde twee calyxen overigens, 1 foto met flits om de donkere paarse verkleuring goed in beeld te brengen. P1070623-1.jpgP1070626-1.jpg
No drados de schimmellos 20160909-131353WCP-1.jpg20160909-131324WCP-1.jpg
Comment