Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stemma doet stout (2016)

Je schrijft dat het CBD gehalte het hoogst is bij vroeg geoogste wiet. Bedoel je daarmee clear of milky trichomen? Of bedoel je iets anders?
    Is daar ergens een verklaring voor te vinden?

Thx alvast. Ron

Comment

Re: Stemma doet stout (2016)

Ik heb dat gelezen, het zou dan dacht ik om clear trichomen gaan.
      Ik ga het erbij zoeken voor je Ron.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Fuck de bekrompen azijnpissers! [ATTACH=CONFIG]307404[/ATTACH]
        Mooi. Zo hoort het.

Duidelijke plaatjes weer, kan de beesjes nu zien in mijn dromen. Hopelijk zitten ze niet in de wiet.
        Gebruik je zo'n USB-microscoop? Aldi heeft eens in de paar jaar een leuke aanbieding, ik hou ze in de gaten.

Flinke toppen van die AF-jes. Tip om ze minder 'rotuitnodigend' te maken; knip ze eventeel nog wat kleiner, als je opzoek gaat naar hoofdtak, kun je zijtakken lossknippen en hiermee wordt de top minder 'rotuinodigend'. Heb ik zo gedaan met de grootste toppen van mijn LekkereDingJack. Van formaat schaar naar formaat aansteker. Kun je ook beter inspecteren. Probeer wel minimaal n paar mm tak over te houden aan de topaanzet, zodat je ze kan vastpakken/draaien en eventueel 'knakken'.

Als ik een keer olie ga maken ga ik gewoon een receptje van yt volgen. Met een babyflesverwarmer en uhm aclohol uit Belgie. Neem aan dat jouw expertise dit stadium al voorbij is. Anders kan ik je dat filmpje wel linken.

Dus wat staat er nu nog stout te zijn in jouw tuin? De Hurkle, nog meer?
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

De alcohol (weingeist) uit Duitsland ist billiger

Heb nu nog 2 Hurkles, 2 Toxic Berry, 4 Royal Medic, 1Cbd Bomb en 1 Cbd therapy staan. En natuurlijk nog de onderkant PRxWD 1 en mijn onthoofde Finolazaadje. Bij de Toxic Berry wat rot ontdekt.
          Zal vanavond of morgen wat foto's plaatsen.

4 oktober

Een kleine foto van de toppen update tussendoor. Van de week zal ik proberen om de planten weer eens in zijn geheel op de foto te krijgen.

Restantje PRxWD 1
          P1070851-1.jpg

Toxic Berry, van de week een halve top weggehaald van de TB-4 vanwege schimmel,
          de rot is verder gegaan zoals je ziet op de 2e (3e) foto
          P1070863-1.jpgP1070864-1.jpg
          Naast de vaseline zie je wat grijs pluis. Ik vermoed ook in andere top rot, knip hem er zo nog af.
          P1070864-1.jpgP1070866-1.jpg

Dan mijn laatste (onthoofde) Finolazaadje, helaas hier ook wat verkleurd blad
          dus gaat zo om en ws rechtstreeks de kliko in.
          P1070852-1.jpgP1070853-1.jpg

De Hurkle's, vraag mij ineens af of het wel 2 is, straks maar even checken.
          P1070859-1.jpgP1070860-1.jpg

De CBD bomb en de CBD Therapy
          P1070869-1.jpgP1070856-1.jpg

En de familie Royal Medic, de niet getopte lijkt het beter te doen dan de getopten
          P1070871-1.jpgP1070862-1.jpg

Tot de volgende keer !
          Attached Files
          Last edited by Stemma; 4 October 2016, 19:33.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hier staat er ook alles dik inorde bij stemma. En al wat geoogst ook. Laat ons hopen dat we nog alles rotvrij kunnen afbloeien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bedankt Thugz

7 oktober

Vandaag een fotoshoot gehouden van alle planten. We gaan gelijk van start.
              Let niet op de schutting en tuindeur, die wordenvan het voorjaar weer behandeld

De Toxic Berry, veel rotte plekjes in de toppen, heb ze drastisch gesnoeid en op een ander plekje (zonniger) in de tuin gezet.
              Zodra er een volgend plekje rot ontstaat gaan ze om. De rotte en verdachte toppen staan in de bijlage, kan ik hier niet opnieuw plaatsen helaas.
              P1070881-1.jpgP1070882-1.jpgP1070956-1.jpg
              P1070884-1.jpgP1070885-1.jpgP1070959-1.jpg

De CBD Therapy, ik vind het een mooie plant
              P1070888-1.jpgP1070895-1.jpg
              P1070892-1.jpgP1070891-1.jpg

De CBD Bomb
              P1070901-1.jpgP1070905-1.jpgP1070904-1.jpg

De Hurkle's (kruising van de Harlequin x Querkle) staan als enige in 16 liter potten. Heeft echt giga bladeren.
              P1070908-1.jpgP1070909-1.jpgP1070911-1.jpg
              P1070914-1.jpgP1070915-1.jpg

De Royal Medic's (1 t/m 3 zijn getopt, 4 niet)
              P1070920-1.jpgP1070922-1.jpg
              P1070925-1.jpgP1070927-1.jpgP1070928-1.jpg
              P1070932-1.jpgP1070936-1.jpg
              P1070944-1.jpgP1070952-1.jpg
              En geen angst meer bij plotselinge achtpotige verrassingen
              Zo heerlijk !!
              P1070947-1.jpg

En dan het restantje PRxWD geoogst.
              Oogt fluffy maar zit vol met hars.
              P1070874-1.jpg

Tot de volgende update !
              Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Weer een mooie update. Die theraphy is mooi inderdaad. Hopelijk blijft de luchtvochtigheid nog redelijk laag
                Baas in eigen brein.

Comment

Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Ziet er mooi uit, die plantjes hebben het goed
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Ziet er smakelijk uit

Comment

Deze zou ik dan reveggen, overwinteren op een 4 tal spaarlapjes, elke tak 1.

Comment

@Ronthebudman, ik lees voornamelijk dat vroeg oogsten zou bijdragen aan een hoger CBD% maar ik kan dat nog niet bevestigen zoals ik dat zou willen doen. Er staat helaas nog een hoop onzin op het internet. Maar ik zoek verder voor iets "degelijks" en hoop het je z.s.m. te laten weten. (heb al iets op het oog maar daar snap ik zelf nog weinig van )
                          Ik heb de breeders wel een mailtje gestuurd met de vraag welk oogstmoment zij adviseren als ik op CBD piek wil oogsten. Ben benieuwd naar hun antwoorden en of ik zowiezo een antwoord krijg

@Ongeldig, ik woon in Noord-Holland, maar via internet shop ik over de hele wereld . Weingeist koop ik bij Brennerie Kessler qua prijs tot nu toe het voordeligste nl. 22 tot 24 euro de liter met erg redelijke verzendkosten (zelfde niveau als in Nederland) http://www.brennerei-kessler.de/Weingeist
                          Toch blijf ik de Dexso ook erg aantrekkelijk vinden en de extractor tube koop je in Spanje inc. verzendkosten 42 euro goedkoper dan hier.

(Ook in de UK ruim 30 euro goedkoper aan te schaffen.) Het onderzoek waar ik in een vorige update naar refereerde stamt uit 2014 en de Dexso is daarna gelanceerd, de reacties zijn positief dus we slapen er nog een nachtje over. In principe heb je de Dexso buis na 10-12 x gebruik al terugverdiend in vergelijk met gebruik Dexso gas versus alcohol.
                          Dus dat klinkt aantrekkelijk.

De planten zouden gemiddeld zo'n 54 tot 60 dagen bloeitijd hebben dus half november verwacht ik klaar te zijn. De Hurkle 4 zou dan eind oktober als eerste klaar kunnen zijn.

@ Flint, helaas had ik de takjes al "geoogst", er kwam toch nog 2,5 gram plezier vanaf. Zodat de opbrengst voor de PRxWD 1 op 82,5 gr staat. Maar je weet, ik hou wel van een experimentje, dus heb ik de stam met een paar minuscule blaadjes eraan in onze woonkamer gezet (meer als 12 uur licht per dag) en als er enige groei inzit zal ik kijken of ik een staande lamp met tl of spaarlamp er boven kan hangen . Tentje lijkt mij niet handig want dat wordt 1 spintfestijn.
                          Zo staat ze er nu bij

P1070961-1.jpg

En dan de opbrengst van de Afjes 4 a 4,5 gram per plant.
                          Totaal 17 gram. Vroeg geoogst maar met voor mij voldoende effect.
                          Heb wat in de Haze V3 gestopt en na 2 x inhalen
                          op elke van de 4 temperatuurstanden werd ik giechelig tegen de slappe lach aan.
                          En daarna 2 nachten al slapen als een blok!
                          De wiet in de Haze V3 is nog steeds groen, dus ik probeer hoe vaak ik van 1 vulling kan "genieten".
                          P1070960-1-1.jpg

En dan nog de vezelhennep Finola.
                          Het laatste plantje is rechtstreeks de kliko ingegaan.
                          Zodat de opbrengst op 28 gram vezelhennep komt.
                          P1070960-1.jpg

Tot de volgende update

Stemma doet stout (2016)

Comment

De onderlinge verhouding tussen THC en CBN hangt af van het oogstmoment. CBN is namelijk een afbraakproduct van THC.

Het CBD aandeel in de hars ligt genetisch vast.

Comment

Toch verschilt dat wel per oogstmoment vlgs discussies op verschillende forums, maar het zou ook kunnen dat het verschil ligt in het phenotype.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Als je te vroeg oogst zal, je net zoals bij de thc, voorproducten oogsten.
                                CBG, kort voor cannabigerol is een voorproducten van CBNa en THCa.

Onrijpe wiet zal dus minder THC maar ook minder CBD bevatten en nauwelijks CBN. Maar de onderlinge verhouding, in rijpe planten, tussen de THC en CBN ligt genetisch vast. Het verloopt niet naarmate je later in het oogstvenster oogst of de wiet ouder wordt wat bij de THC/CBN verhouding natuurlijk wel gebeurd omdat CBN een afbraakproduct van THC is. Hoe later de oogst en ouder de wiet hoe meer THCc je verliest wat omgezet is in CBN.

Owenissue34.gif

CBG heeft overigens ook medicinale eigenschappen.
                                Het remt de heropname van GABA, Dit werkt spierontspannend en worden anti-angst effecten opgewekt. Verder heeft het ook een anti-depressieve werking en is het licht schimmelwerend. Onderzoek heeft ook aangetoond dat CBG anti-inflammatoire en antioxidante eigenschappen heeft, waarbij in een Italiaans onderzoek is ontdekt dat het deze eigenschappen ook bezit in een model van inflammatoire darm aandoeningen.
                                RESEARCH Bron trimbos instituut.
                                Last edited by FlintStoned; 11 October 2016, 12:10.

Comment

Bezig...
                                X