Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ziet er goed uit man...
Blijven gaan zoals je bezig bent, de mannetjes en de vrouwtjes tonen zich wel...
Ge zijt echt goe bezig !
Thai x skunk gaat zich nog tonen en gij ga het nog roken!
Update:
En ja hoor, Op dit moment zijn er 2 plantjes uit de kast gekomen ; D e eerste tekenen van het man-zijn dienen zich aan.
Ik moet er wel bij zeggen, helaas want dit zijn mijn 2 grootste en sterkst ogende plantjes.
Na 2 weken lang iedere dag een grondige inspectie van al mijn plantjes is mijn angst dus nu bewaarheid geworden. De overige plantjes vertonen deze eigenschappen (zaad bolletjes) gelukkig nog niet. Hier en daar zie ik wat van die kleine sprietjes en dunne wit-doorzichtige draadjes wat er op duidt dat het hier om vrouwtjes gaat.
Als het echter bij deze 2 blijft, is de score nog niet slecht; van de in totaal 11 gemixte zaadjes zijn er 2 mannelijk waardoor ik dus nog 9 mooie vrouwtjes planten overhou.
De 2 planten zijn zekerheidshalve direct verwijderd van de rest om te voorkomen dat er ook maar enig stuifmeel bij mijn andere plantjes terechtkomt. Voor de zekerheid wacht ik nog 1 dag. Mochten morgen de signalen nog duidelijker zijn, dan gaat direct de snoeischaar erin
Mocht ik deze dagen nog meer ontdekken dan horen jullie dat direct.
Dan
PS. IK heb van iemand een berichtje gekregen wat ik per ongeluk verwijderd heb uit mijn mailbox. Mocht het belangrijk zijn, dan zie ik dat berichtje graag nog een keer.
Hier nog even een paar foto's van mijn steeds mooier wordende plantjes.
4 planten laten nu heel duidelijk zien dat het inderdaad vrouwtjesplanten zijn; Er groeien steeds meer kleine witte draadjes. De al aanwezige draadjes worden steeds dikker en langer.
Dit is toch hetgene waar we het voor doen, niet ?
Helaas besloot afgelopen week een van de 9 overige planten dat hij toch liever als een mannetje door het leven wilde. Dit was ook tevens gelijk zijn doodvonnis; Om ook maar enige kans op bestuiving te voorkomen (al zou dat toch een redelijk wonder mogen worden genoemd met dit weer) heb ik er dus direct de tuinschaar in gezet.
Daarnaast heb ik vandaag geconstateerd dat er nog een plantje op de nominatielijst staat om om zeep te worden geholpen. Het zijn nog maar hele kleine ei-vormige bolletjes die lijken op het gedeelte waar de witte draadjes uitkomen maar zeker weten doe ik dit dus nog niet.
Score tot nu toe:
6 stuks zeker vrouwelijk (met mooie witte draadjes
1 nog helemaal geen duidelijke symptomen.
1 dus nog twijfelachtig mannelijk.
Comment