Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste maal ; 4x NLX

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De eerste maal ; 4x NLX

Kijk bij je stekken vooral naar de LV. Ik zet de mijne onmiddelijk na het stekken in een plastic zakje. Meestal als ze zo slap hangen komt het niet meer goed, maar je kan nog altijd hopen!

Comment

Zo dat is al weer lang geleden.

Na heel wat gekloot met de schimmel heb ik besloten onderaan de stam alle bloemetjes die er per ongeluk in april ingekomen zijn weg te knippen
      Ja ja ik moest een keuze maken en ik vond toch dat het veel te lang nat bleef onder bij de stam bij die compacte bloemetjes.

Ik heb weer wat nieuwe foto`s gemaakt. De planten zijn nu 1.70 en ze groeien nog steeds als kool.

Ik ga nu beginnen met Canna Flores want er komen knopjes in en de bladeren worden wat geel achtig.

Mooi bovenaanzicht

De gesneuvelde plant schiet toch nog lekker uit rondom de geknakte hoofdstam.

Het struikgewas met een kale plek...verwijderd wegens schimmel.

Mooi licht groen

Wie kan mij vertellen waarom de verse scheuten deze donkere kleur stengel hebben?
      Naarmate de plant verder groeit verdwijnt de kleur

Dat was het weer voor nu! Van de week een update over de stekken die geknipt zijn van de geknakte plant.
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Joe wierie, veel besproken hier de paarse steeltjes
        Moet je maar eens nagaan via de search functie.
        Je gaat er direct twee tegenkomen

Zowiezo vind ik dat uw dames er meer dan deftig bij staan!
        Zeker creatief gewerkt onderaan, met uw opvangbak... kan ik met mijn ogen weer afsnoepen voor volgend jaar se :p

Goed bezig man, vind ze er echt meer dan deftig bijstaan
        Dat wordt een mooie oogst me dunkt

Comment

Yo organic,

Ja hoofdreden van die bak onderaan was dat als ik een dagje of zo de deur uit was en het was erg warm weer dat de potgrond zo hard uitdroogde dat als ik er dan langs boven water met voeding in gooide dat het er gelijk langs uitliep onder omdat de potgrond helemaal hard was.

Als ze in een laagje water staan zuigen de wortels de pot helemaal vol en na een uur of iets is de pot weer helemaal gevuld en de grond weer mooi zacht

Ohja ik zal eens zoeken voor de paarse stelen
          NLX outdoor kweek 2011

Comment

High WierieWierie,
            Ze hangen nog een beetje maar ziet er voor de rest wel goe uit, sterk spul die weed. hopelijk blijven ze skimmelvrij.

Grtz
            Last edited by monty; 1 August 2009, 19:26.

Comment

Yo wierie,

Oorspronkelijk geplaatst door Wierie Wierie View Post
              Na heel wat gekloot met de schimmel heb ik besloten onderaan de stam alle bloemetjes die er per ongeluk in april ingekomen zijn weg te knippen
              Ja ja ik moest een keuze maken en ik vond toch dat het veel te lang nat bleef onder bij de stam bij die compacte bloemetjes.
              Daar zou je niet over moeten twijfelen man... Waarschijnlijk de oorzaak naar mijn mening. Zo is het uiteraard niet moeilijk de weddenschap te winnen he! Maar ja, heb je niet gewild natuurlijk en hoop voor jou dat ze toch nog 2m worden!
              Weet niet of het bij de draadjes ivm paarse stammetjes vermeld staat maar mijn indoor NLX had er ook wat last van. Heb ergens gelezen, meerdere malen eigenlijk al (zoek dat terug) dat sommige planten ook gewoon wat paarse verkleuring hebben, natuurlijk. Je foto lijkt als 2 druppels water op de stam van mijn plant die mijn hele eerste oogst goed had gemaakt: hele dikke hoofdbud van een dikke 60gr die me veel rookgenot heeft bezorgt. Zoals je zelf al opmerkte, dat groeide eruit en zou me niet echt zorgen maken want echt een voedingstekort zal dat wel niet zijn volgens mij, eerder van de kou in het begin.
              Grtz & suc6

$iR
              sigpic

Comment

Ja sir je hebt gelijk.

Nou de weddenschap kan jij best nog winnen ja want ikheb wel wat weg moeten knippen maar dat was allemaal onderaan de plant en niet de hoogste gedeeltes
                NLX outdoor kweek 2011

Comment

yo wierie wierie. Ziet er leuk uit! volgend jaar heb ik mijn eigen terras en zo zal ik er ook enkele zetten. Veel succes verder.

grtn Bro

Comment

Yo de mannen

Even een kleine update wat betreft de stekken.

Zoals jullie hiervoor hadden gezien had ik van de half gesneuvelde plant stekken genomen en van de 30 stekken waren er 26 gewortelt!!

Een aantal heb ik weggegeven en het merendeel in de volle grond gezet.

Voor de rest heb ik weinig nieuws te melden de planten ontwikkelen al mini knopjes en haartjes enzo.

NLX outdoor kweek 2011

Comment

Comment

Zoals in de chat.....

Geen vijver en die lis groeit daar gewoon er staat heel de dag zon dus de lv zal toch redelijk laag zijn.

De stekken staan wel wat dicht op elkaar maar ik denk niet dat ze nog erg groot worden tot september
                        NLX outdoor kweek 2011

Comment

Ziet er allemaal weer toppie uit Wierie Wierie~!

Comment

Yea wierie, die staan er mooi bij man.
                            Hoop dat ze niet te dicht staan want de mijn staan ook zo ongeveer. Moet uiteraard nog wachten tot ze geslacht tonen he en mannetjes afknippen. Denk dat da wel goed is zeker? Of zullen die ook nog monsters worden?
                            Good luck!

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

mooi mooi man dat je er stekjes van hebt gemaakt nog , zen es beniuewd hoe groot die nog gaan worden en wat er nog afkomt. grtz

Comment

Zo we zijn weer een week verder.

Ik heb niet veel te melden alleen goed nieuws.

De schimmel heeft al 3 weken niks van zich laten zien. (mede door het droge weer denk ik)

De stekken moesten weg op 5 na dus helaas zijn er weer heel veel verdwenen.

De 3 in de bak doen het perfect gemiddeld 1.80 hoog de geknakte plant heb ik geen foto van gemaakt die doet het ook nog goed maar die ziet er niet zo boeind uit

NLX outdoor kweek 2011

Comment

Bezig...
                                X