Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weedlover's eerste kweek --> sour jack

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: weedlover's eerste kweek --> sour jack

Er is idd niet veel die prachtiger is dan dat!
    Bellefleur? hmm nee, liever niet
    anders nog voorstellen?

grtz

Comment

Yoyo daar aan de andere kant van het scherm
      Tijd voor een nieuwe update.
      En weeral zijn het vooral foto's van hoe mijn plantje mooi aan het groeien is, want tot nu toe heb ik nog niets verdachts gezien
      Wees tevreden, vandaag zijn het twee foto's

hier zijn ze

en nr. 2:

grtz

Comment

Een goeiedag, beste JD'ers

Het is weeral tijd voor een update.
        Weeral kan ik melden dat ze goed gegroeid is
        Maar ik heb een probleem, en wel het volgende:

De onderste blaadjes (niet de lobblaadjes!) beginnen geel te kleuren (zie ook foto).
        Iemand een idee waar het aan kan liggen?
        Mijn ma zegt dat ik ze teveel in de zon zet.
        Ik heb ze ook enkele dagen geleden iets (licht uitgedrukt ) teveel water gegeven, kan het ook daar aan liggen?

En nu de foto:

grtz

Comment

ff tussendoor, overpotten veroorzaakt veel stress en groeistilstand

aangezien jij hem overgepot hebt in een potje van hooguit een half litertje groter zul je hem volgende week weer over moeten potten

beter plof je ze gelijk in een grote 11L pot ofzo, dan kun je daarna altijd nog zien of je nog en keer gaat verpotten

groet

Comment

@hobbyist ik deed het ook net weedlover steeds iets groter potje want het is wel handiger met het verplaatsen enzo

Comment

Dus de gele bladeren komen volgens jou door stress hobbyist?

grtz

Comment

Hoi

En waarschijnlijk is de pot waar hij nu in zit ook te klein je kan beter gelijk naar grote pot doen zo dat hij echt ruimte heeft
                Suc6
                God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weedlover View Post
                  Dus de gele bladeren komen volgens jou door stress hobbyist?

grtz
                  nee dat zeg ik niet, dat lijkt me meer een voedings tekort of een water overschot.

ik zeg alleen dat telkens overpotten stress veroorzaakt, hoe vaker je het doet, hoe meer stress, dus beter gelijk een grote pot, of zo'n grote curve speelgoed opruim bak,(waar je uiteindelijk qua formaat wel op uitkomt) heb je gelijk 2 handvaten om te tillen.

groet

Comment

Aha ok, zal dan de volgende keer meteen in een grotere pot verpotten.
                    Voedingstekort of wateroverschot? Het zal wateroverschot zijn, de potgrond is vers en ik heb onlangs teveel water gegeven.
                    Dus dat komt nog goed hoop ik? Of zien die bladeren definitief verloren?

grtz

Comment

Plantje ziet er goed uit, enkel de lichtgroene kleur kan op een tekort wijzen.
                      Als je het echt ver gaat zoeken (wat ik nu ook doe), dan kan het een zwaveltekort zijn.

Symptomen
                      Zwavel ligt in de plant in eiwitten en organische structuren ingebouwd. Het is bij een gebrek dus moeilijk te verplaatsen naar jongere weefsels. Theoretisch zou een gebrek dus het eerst te zien moeten zijn bij de jonge bladen door lichtgroene verkleuring. In de praktijk is het vaak het duidelijkst te zien in de oudere bladeren.
                      Check je pH. Als die te hoog zal je die moeten verlagen.
                      kieseriet kan de oplossing zijn.

Hoop dat je er wat mee bent.

Greetz,
                      zion

Comment

Bedankt voor de info zion
                        Ik heb de pH niet gemeten wegens geen meter, heb ook geen gekocht want heb examens en dus ook nog andere zorgen.
                        Maar goed, plantje:

Ze is ondertussen nog eens overgeplant naar nog een grotere pot.
                        M'n ma heeft ook haar opzoekingswerk gedaan naar de bladproblemen en zij kwam tot de conclusie: teveel licht.
                        Nu goed, plantje op een iets donkere plek gezet (krijgt nog altijd voldoende licht hoor!), waar ze niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat nog licht krijgt, door ook nog o.a. straatverlichting etc.
                        Ze staat nu al een dag of twee op die plaats en ik merk dat ze niet meer verslechterd

Nu goed: nog twee foto's:

En hier zie je nog goed het onderste blad, dat helemaal begint te verbleken, ook zie je dat de puntjes van sommige bladeren bruin komen

grtz

Comment

Weet niet of onze plantjes ooit teveel licht kunnen krijgen. Staan tenslotte in tropen ook in blote zon in zomer, daar waar wij het zwaar zouden hebben.
                          Hoe lang zit je plantje al in dit kleine potje? Ik veronderstel dat hij iets tekort heeft. Hoe zit het met die potgrond? Merk? Zie alleszinds al dat er geen perliet in zit. Ik dacht vroeger ook zo, maar op de basis mag je echt niet gaan besparen!!! Je kunt gewoon geen WTC toren bouwen in de woestijn zonder deftige basis... Is de helft van het werk.
                          Ikzelf ben ook nog maar beginner maar bereid om iedereen te helpen. Dit wil zeggen, vertrouw niet blindelings op mijn tips. Over een tekort aan sulfer weet ik bitter weinig. Ben er eigenlijk tegen want als je je joint ermee aansteekt ist helemaal verkloot Tzelfde voor een zippo!
                          Heb even zeer goed nagedacht en opgezocht. Volgens mij worden de volwassen blaadjes geel en gevlekt en krijgen deze donkergrijze randen. Naar mijn bescheiden mening is dit te weiten aan een gebrek aan kalium (de K uit NPK). Redelijk onontbeerlijk want macrovoedingsstof. Werkt op het hele geheel van de plant. Normaal zou je moeten de hoeveelheid kalium in voedingsstoffenoplossing verhogen en de volgende dagen goed checken. een bron van Kalium is paardenmest (moet je wel jaartje laten openliggen, dus deze al niet denk ik), zeewier (kan ik je wel mee helpen als je een netje meebrengt) en smeerwortel (nog nooit van gehoord).
                          Begrijp dit niet goed, want normaal heeft een plant pas extra NPK nodig als zij al eens goed aan het bloeien begonnen is. Zou binnen weekje er beter moeten uitzien. Voor de ideale verhouding NPK (achterop de zak) stuur je beter een mailtje naar Bobo, die is een beetje de grondexpert heb ik zo opgevangen, of eens goed rondzoeken hier. Ik gebruik altijd batmix, eenvoudig goedkoop en het brengt op!
                          Zo'n curver bak zou ik niet nemen, problemen met afwatering en het is mij ook altijd aangeraden dat de worteltjes ook aan lucht moeten kunnen. In brico ofzo kun je gerust grote ronde potten vinden tot 20l met schaaltje voor eronder (giet wel altijd vanboven ik), tuincentrum waarschijnlijk nog meer. En als je die bak zo los op de grond zou zetten met gaatjes erin geboord zou je wel eens last van beestjes kunnen krijgen (water blijft staan).
                          Hoop dat dit je wat heeft kunnen helpen!

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

Bedankt voor de tips sir!
                            De potgrond is gewone potgrond die mijn ma voor elk van haar planten gebruikt, het is nog niet gebruikt, maar das normaal vermoed ik
                            Ze is vorige week, ergens rond dinsdag/woensdag verpot denk ik.
                            Ik kan helaas niet teveel profesioneel materiaal en dergelijke kopen, want ik wil niet dat mijn ma bedenkingen begint te krijgen bij m'n plantje (wijsgemaakt dat het vogelzaad is ).
                            Ik doe wat ik kan, maar als ik eenmaal alleen woon, zal ik het nog beter aanpakken

grtz

Comment

Hoop dat je lenig bent man want de bochten die je je nog zal moeten inwringen... Moeders doen meestal maar alsof ze dom zijn
                              Alleszinds succes en misschien raad vragen aan meer ervarener growers. Moet simpel op te lossen zijn maar mag niet te lang aanslepen. Post misschien eens de samenstelling van de potgrond als je kunt.
                              Grtz $iR
                              sigpic

Comment

Hoi
                                Mischien kreeg je plantje die randen om dat hij een grotere pot nodig had ?
                                Teveel zon kan je plantje niet krijgen is een tropen plant.
                                Voeding hoef je ook niet echt te gebruiken in de aarde zit al hoop voeding.
                                groetjes en suc6
                                God was never on your side..

Comment

Bezig...
                                X