Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weedlover's eerste kweek --> sour jack

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: weedlover's eerste kweek --> sour jack

Hm, misschien bella, maar toch...
    Eerst een vragen, je hebt hem al 3 keer verplant? Als je dat doet, zie je dan veel worteltjes? Zou mij verbazen... aangezien je waarschijnlijk niets van wortelstimulator toevoegt. In jouw plaats zou ik in de toekomst het overplanten zoveel mogelijk proberen te beperken en echt een degelijke pot uitzoeken. Als er al weinig worteltjes zijn mag je die zeker niet verstoren he.
    Heb bij wijze van test ooit eens een paar gewortelde stekken onder tl laten doorgroeien, nadat ik de beste eruit had geselecteerd, in een rond cultuurpotje van 12 cm doorsnede. Was eigenlijk echt verbaasd... gewortelde stek 1 week in gewone DCM potgrond (voor andere doeleinden) voor wortelen en dan nog 7 weken in potje van ... een anderhalve liter? ... voor ze echt achteruit begonnen te gaan. Toen was het gebrek aan vanalles. Wat in de pot zat was een kluwen van worteltjes (gebruik uiteraard wel wortelstimulator) Slechtste eruitgekozen, overgeplant en goed verzorgd. Toen het beter werd na weekje of 2 ben ik ermee gestopt. Zal waarschijnlijk nooit echt veel opgebracht hebben, geen idee, maar je verstaat wel...
    Grtz $iR
    sigpic

Comment

Of er al veel wortels te zien waren bij de laatste verpotting, kan ik niet zeggen, ik had examen en zat in gent, dus had mijn ma het gedaan.
      En ook over de samenstelling van de potgrond, kan ik niets zeggen, zit niet meer in de originele zak

grtz

Comment

hebde der ook van...pfff
        Misschien komen we elkaar daar nog wel eens tegen! Pilsje drinken
        Suc6 alleszinds want tot hier rijkt mijn kennis...
        Grtz $iR
        sigpic

Comment

Hey weedlover, bruine puntjes op het blad kunnen te wijten zijn aan fosfor gebrek.

Comment

Verpotten in een grotere pot zou ik ook voorstellen. Als de wortels niet genoeg plaats hebben krijgen ze ook vaak die symptonen.

Comment

Comment

Ik ben daarstrax naar mijn guerilla gaan kijken en een paar dieselryders hadden hetzelfde voor.Maar ik denk niet dat het kwaad kan, uiteindelijk zal het bovenste stuk misschien ietsje dikker zijn dan de onerkant. Als je stengel vanonder keihard aanvoelt kan het soms zijn dat deze niet meer dikker wordt, maar dit gebeurd alleen bij te veel stress.
                Zo heb ik het toch meegemaakt,weet niet wat de andere ervan denken.
                Dat draaien kan geen kwaad denk ik.

Comment

het beste is dat ze regelmatig wat wind voelen, als ze door de wind veel heen en weer wiegen dan krijgen ze automatisch een stevige stam en gaan ze nooit ondersteuing nodig hebben.

grtz

Comment

Dat is wel, maar had er eens eentje die stukje van het stammetje had doordat zaadomhulsel daar nog aan vastzat. Vreemde toestanden, maar stammetje was dus beschadigd geraakt en rest hing eraan in een krul zo.
                    Is altijd fijner gebleven maar dat is dik in orde gekomen! Ongeveer evenveel opgebracht als de rest...
                    Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Comment

potten, potten, overpotten..
                        Nee die planten direct in een 10L pot zetten, of las je al weet wat je wilt direct in een 60L pot of in de volle grond.

Persoonlijk zou ik de planten ook alvast buiten zetten, hierdoor worden ze sterker en goed bestendig tegen de weers invloeden (corigeer mij als ik het mis heb)

Over een paar weken als de planten wat groter zijn kun je zien of het een vrouwtje of een mannetje is.
                        Mannentjes bloeien over het algemeen veel eerder dan vrouwtjes, en is redelijk simpel te herkennen.
                        Mannetjes krijgen bij de oksel kleine ronde bolletjes, vrouwtjes krijgen daar haartjes.
                        (effe geduld nog dus.)

Comment

Thx snaap, zal ze zo vlug mogelijk overpotten naar een grotere pot, maar eerst een deel examens

Ik wil ze precies nog niet echt buiten zetten, kvind ze nog een beetje te broos uitzien om buiten te zetten.
                          Maar misschien kan ik ze wel buiten zetten op een beschutte plek als het weer goed is

grtz

Comment

zullen sterker worden ook he als je ze buiten zet, maar idd ze in het begin misschien een beetje geschut neerpoten. Zien de blaadjes er nu al beter uit?
                            Keep up the good work!!!

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

De blaadjes zien er al beter uit hoor, die onderste bladeren die geel werden, zijn niet verbeterd, maar ook niet verslechterd, dus ik denk dat het goed komt.
                              Die bruine randen zijn er ook nog, maar ook hier het wordt niet erger, de nieuwere bladeren hebben geen last van bruine randen, dus dat zit in orde

Het enige wat ze nu doet is stretchen

grtz

Comment

Een goedenamiddag beste JD'ers, het is goed weer, examens gedaan etc, etc, etc...

Ik heb besloten om mijn plantje buiten te plaatsen, bij deze gelegenheid heb ik zo ook maar meteen in een grotere pot gestoken, wat wel duidelijk nodig was.
                                Ze is een beetje gestreched (iemand de juiste spelling? ), maar dat kwam doordat ze niet genoeg licht kreeg op de plaats waar ze tot voor kort stond

Zodus: de pic's:

En wat denken jullie?

grtz

Comment

Bezig...
                                X