Aquarius guerilla 2009
Best mensen,
Ik heb veel het een andere gelezen over het kweken buiten maar er is weinig bekend qua mix en kweekschema’s dus heb zelf een aardemix gemaakt met een kweekschema
.Ben van plan om voor het eerst ergens in een veld vol brandnetels 4 planten in de volle grond te laten groeien.Ga een gat graven van 20 liter om daar een zak van aardemix20 liter in te doen maar snij wel de onderkant weg voor de irrigatie van de plant en bodem.Deze zak doe ik vanwege het tegen gaan van dat de voeding niet door andere planten zoals de brandnetels gaan consumeren.Onder aan de bodem doe ik AZ kalk (korrels) 25 gram.De stekken die ik ga gebruiken zijn pp.
De volume die ik ga gebruiken per plant is 20 liter aardemix totaal.
Recept:
Mijn mix bestaat uit 2 lagen dus de onderste laag is mijn eigen mix en de bovenste laag is gewoon kant en klaar all-mix die je kan verkrijgen bij een growshop.
1) onderste laag =10 liter totaal2) bovenste laag = 10 liter totaal
10 liter = all-mix van een growshop(zit voor 6 weken aan voeding)
Ben van plan om ook voeding te gaan geven gedurende hele kweekperiode:
Kweekschema voeding:
Na dat ik de grond heb voorbewerkt dus de brandnetels heb weggehaald en de gaten heb gegraven, begin ik in de week na 15 mei vanwege de ijsheilige.Mijn kweek schema zit er als volgt eruit:
Groei en bloeivoeding van het merk canna:
* groeivoeding
* bloeivoeding
Voeding per plant.
5ml extra op 1 liter water.
ik maak gebruik in de lijst van ml.
Groeiperiode
week 21:stekjes geen voeding
week 22:50 ml
week 24:100 ml
week 26,26,28,30,32 : 150 ml
Bloeiperiode
week 34,36,38,40,42: 200 ml
Qua het water toevoegen daar ben ik op dit moment nog niet uit omdat ik afhankelijk ben van het weer maar begin zowiezo met in de eerste 2 weken van 50 ml en dat bouw ik uit tot 400ml per week per plant.Wel om de 2 a 3 dagen geven dus 2 keer per week.Dit doe ik tot de regenperiodes.
In de week 30 voeg als toplaag nog 2 liter aan aardemix toe per plant van het recept 1 laag toe omdat de gedurende periode de voeding in de aarde zijn gezakt en voordat de bloei inzet dat plant over genoeg voeding beschikt.
Zou graag reactie’s en verbeterpunten willen horen van jullie over mijn recept en kweekschema.
vraagtekens?
* Is 20 liter voldoende voor de planten of moet ik wat meer gebruiken?'
* Zijn de aarde,perliet en wormenmest verhouding goed?
* kan ik wortelsstimulator gebruiken of hoeft dat niet?
* moet ik extra mest toevoegen zoals koemest?
* omdat ik ze in de vollegrond zet,moet ik er wormen bij zetten of niet?
* Is de groei&bloei voeding om de 2 weken goed of moet ik het omzetten naar elke week?
* Is de groei&bloei voeding qua ml goed of moet ik dit verhogen?
Best mensen,
Ik heb veel het een andere gelezen over het kweken buiten maar er is weinig bekend qua mix en kweekschema’s dus heb zelf een aardemix gemaakt met een kweekschema
.Ben van plan om voor het eerst ergens in een veld vol brandnetels 4 planten in de volle grond te laten groeien.Ga een gat graven van 20 liter om daar een zak van aardemix20 liter in te doen maar snij wel de onderkant weg voor de irrigatie van de plant en bodem.Deze zak doe ik vanwege het tegen gaan van dat de voeding niet door andere planten zoals de brandnetels gaan consumeren.Onder aan de bodem doe ik AZ kalk (korrels) 25 gram.De stekken die ik ga gebruiken zijn pp.
De volume die ik ga gebruiken per plant is 20 liter aardemix totaal.
Recept:
Mijn mix bestaat uit 2 lagen dus de onderste laag is mijn eigen mix en de bovenste laag is gewoon kant en klaar all-mix die je kan verkrijgen bij een growshop.
1) onderste laag =10 liter totaal2) bovenste laag = 10 liter totaal
10 liter = all-mix van een growshop(zit voor 6 weken aan voeding)
Ben van plan om ook voeding te gaan geven gedurende hele kweekperiode:
Kweekschema voeding:
Na dat ik de grond heb voorbewerkt dus de brandnetels heb weggehaald en de gaten heb gegraven, begin ik in de week na 15 mei vanwege de ijsheilige.Mijn kweek schema zit er als volgt eruit:
Groei en bloeivoeding van het merk canna:
* groeivoeding
* bloeivoeding
Voeding per plant.
5ml extra op 1 liter water.
ik maak gebruik in de lijst van ml.
Groeiperiode
week 21:stekjes geen voeding
week 22:50 ml
week 24:100 ml
week 26,26,28,30,32 : 150 ml
Bloeiperiode
week 34,36,38,40,42: 200 ml
Qua het water toevoegen daar ben ik op dit moment nog niet uit omdat ik afhankelijk ben van het weer maar begin zowiezo met in de eerste 2 weken van 50 ml en dat bouw ik uit tot 400ml per week per plant.Wel om de 2 a 3 dagen geven dus 2 keer per week.Dit doe ik tot de regenperiodes.
In de week 30 voeg als toplaag nog 2 liter aan aardemix toe per plant van het recept 1 laag toe omdat de gedurende periode de voeding in de aarde zijn gezakt en voordat de bloei inzet dat plant over genoeg voeding beschikt.
Zou graag reactie’s en verbeterpunten willen horen van jullie over mijn recept en kweekschema.
vraagtekens?
* Is 20 liter voldoende voor de planten of moet ik wat meer gebruiken?'
* Zijn de aarde,perliet en wormenmest verhouding goed?
* kan ik wortelsstimulator gebruiken of hoeft dat niet?
* moet ik extra mest toevoegen zoals koemest?
* omdat ik ze in de vollegrond zet,moet ik er wormen bij zetten of niet?
* Is de groei&bloei voeding om de 2 weken goed of moet ik het omzetten naar elke week?
* Is de groei&bloei voeding qua ml goed of moet ik dit verhogen?
Comment