Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mata hari + freebees

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mata hari + freebees

het zou leuk zijn mocht er iemand antwoorden op mijn vragen...

zo kan ik mss het probleem oplossen.

grtz okke

Comment

Bij fosfor gebruik krullen ze wel al eens omhoog.
      Maar ik betwijfel dat het dat is.

Ik zou eerlijk gezegd geen advies kunnen geven, en als ge geen antwoord krijgt... is't teken dat er nog mensen zijn die niet direct weten wat er scheelt.

Op zich zou ik er mij persoonlijk niet druk in maken, gewoon afwachten en verder in het oog houden.

Ik zie wel dat er bepaalde delen van uwe grond droog zijn. Geef ze eens water tot het water onderaan de pot eruit komt. En vanaf dan zien dat ie niet uitdroog, dus klammig houden.

Comment

die spruiten zen aardig gegroeid en zien er lekker uit enkel idd die onderste blaadjes maar ik zou me nu ook niet direct zorgen maken tenzij het naar je volgende nodes gaat en dioe blaadjes zelfde verschijnselen krijgen , bij mij was dit ook zo en na ze in volle grond te plaatsen verwijder ik die nodes dan weer om ze lekker diep te kunnen steken.

grtz

Comment

ok, dat stelt me gerust!!

bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte!!

grtz okke

Comment

pff... ook juist ontdekt dat 1 van men planten met die fucked up mineervlieg/larven te kampen heeft.
            in 1 van de blaadjes zaten zo'n drie van die larven dus dat stuk heb ik afgescheurd, een ander blad zat er maar 1 dus heb ik gewoon een klein stukje blad eraf gescheurd waar dat rotbeest zat...

ik heb er nu een muntplantje tussengezet want dit zou naar het schijnt moeten helpen heb ik hier ergens gelezen..

grtz okke!

Comment

Ja kan je doen.
              Verder zien her er mij moeie planten uit!
              Veel succes verder.

Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

eeeeeeeeeej tof den mata hari
                Ik ben eens benieuwd of ze bij u ook zo donker gaan uitslaan als op de foto's bij sannie.

Ik wacht vol ongeduld op je nieuw update hoor :p

Comment

mijn plantjes zijn blijkbaar wel in trek bij de insecten...

deze morgen ging ik de plantjes inspecteren en ik merkte op dat er hier en daar kleine zwarte beestjes met vleugeltjes zaten, kheb ze er allemaal afgepeuterd en platgedrukt!( een stuk of 15 op de vier plantjes tesamen..)

na wat opzoekwerk op internet denk ik dat het de zwarte bonenluis was..

ben bijna zeker dat het het beestje op de eerste foto is.
                  en ze plakten ook ze tegen de stammetjes zoals de tweede foto' niet in die hoeveelheid al een geluk..) waaruit ik dus concludeer dat het die zwarte bonen klootzak is...

ik heb ergens in de kast een bus biologische insectenverdelger gevonden voor groenten, fruit en kamerplanten en heb ze hier dus mee ingespoten...

hopelijk blijven ze nu weg.

edit: ik zet er ineens wat fotos bij hoe ze er nu bijstaan!
                  aangezien ik 3 mata haris en 2 cali-o- heb laten ontkiemen, maar ze dan door elkaar heb gehaald... zou er dus minstens 1 cali-o- moeten bijzitten...(aangezien er 1 ontkiemd zaadje is gestorven..)

wie kan dit al zien

door 1 of andere reden kan ik fotos die ik met mijn camera heb gepakt niet via "manage atachements uploade.. weet iemand hoe dit komt?

grtz okke!
                  Attached Files
                  Last edited by okke; 3 June 2009, 13:27. Reden: nu ik toch bezig ben, kan ik maar beter een deftig updatje geven :)

Comment

Dat wil wel helpen je moet de gangetjes van je bladeren af knipen wnat daar liggen eitjes in verder gaat het goed komen
                    Munt werkt ook tegen luis
                    God was never on your side..

Comment

tijd voor een update!!
                      ze blijven goed gaan de plantjes! de laatste dagen geen beestjes meer gezien dus daar ben ik voorlopig van af.
                      ook ben in nu een aftreksel aan het maken van brandnetel, knoflook en een klein scheutje terra vega om vanaf morgen als bladvoeding mee te geven.
                      als ze droog staan (als het dus ff niet geregend heeft) geef ik ze altijd terra vega mee, en dit bevalt ze precies wel.

vandaag ook mijn low-ryders van sannie in de bus gekregen, die liggen nu te ontkiemen.
                      wel spijtig dat ik geen ander auto-flower soortje heb meegekregen als freebees (had het nochtans gevraagd in mededeling), ik had graag de minefield-ryders erbij gehad... maarja het zijn dus basic beer geworden...(weet nog niet zeker of ik ze ga laten ontkiemen)

dus binnenkort komen er ook fotos van de lowryders!

maar nu... de FOTO's

zo! dit was het voor vandaag! overmorgen ga ik er waarschijnlijk 2 van deze vier in volle grond steken en 2 in grotere potten.
                      hopelijk zijn het 2 vrouwtjes die ik in de volle grond steek want ik mag er maar 2 houden.

greetz!! okke

Comment

Plantjes zien er mooi uit . Ik bid voor je dat het twee vrouwtjes zijn !
                        btw die muntplant zet je die gewoon in een andere pot naast je plant of in zelfde potgrond? want mijn tuin staat vol van munt en ik ben bang voor die mineervliegen en luis .

Comment

zet je planten bij de munt dat is genoeg luis en ongedierte haat munt planten je kan ook wat muntblaadjes plukken en dat in een pan doen wat heet water er bij heel even laten koken en dan af laten koelen en er op spuiten

groetjes
                          God was never on your side..

Comment

iooo

Zeg okke, ik gebruik ook DCM grond maar ik meng DCM Unicerseel met DCM groenten en fruit , werkt heel goed, mss een tip voor volgende keer ...

en btw je bent niet de enige die niet meer weet welk plantje welk is ...
                            Ik heb Lowryer, top44, medusa, sour jack, en dan nog onbekende, en ik weet enkel nog de lowryders en een paar van de top44's ...

Last edited by AlwaysStoned; 8 June 2009, 16:41.
                            sigpic

Comment

bedankt voor de tip! is dat effectief beter dan??

uiteindelijk maakt het niet zoveel uit dat ik niet meer weet dewelke dat ze zijn.. ik zal de verschillen in de genen wel zien als ze groter worden, nu blijft het nog een verrassing maar ik denk wel dat ik het al weet, volgens mij 2 mata hari en 2 cali-O-, als ik de bladstructuur vergelijk zie ik dat er toch twee verschillende soorten zijn...

@thelos: kzet gewoon een muntplant die in een bloempot staat tussen de vier andere bloempotte.. ik weet niet of het geholpen heeft( het is ook maar een miezerig muntplantje) maarja, wat niet baat, niet schaadt! mss als dat muntplantje wat groter is en harder begint te ruike zal ik positieve gevolgen zien.

grtz!! tot de volgende update!!

Comment

hier is nog eens een updatje!!

ik heb gisteren dus twee planten in de volle grond gezet!
                                al de plantjes groeien wel redelijk goed moet ik zeggen, al was het niet zo'n goed weer de afgelopen dagen.

enigste probleem is wel dat ik terug met die K*T bladluis zit
                                het zijn er nu wel wat meer dan de vorige keer.. voorlopig heb ik ze ingespoten met aftreksel van brandnetel en look maar morgen ga ik wel een product halen in het tuincenter en mijn planten een paar dagen goed behandelen dat ik er vanaf ben...

ik denk dat ik ook nog wat extra muntplantjes ga kopen en die rond mijn plantjes in volle grond ga planten.. ik weet niet of het veel gaat helpen maarja, ik doe er niets mis mee...

hier de fotos:

het is niet zo heel duidelijk op de fotos, maar die zwarte dingetjes zijn dus de rotbeesten in kwestie!!

en zoals je op 1 van de laatste fotos ziet is er wel wat schade aan de nieuwe blaadjes, ze zitten vol met kleine gaatjes :s
                                die worde dus volgens mij door die bladluis veroorzaakt...

is er iemand dat mij een productje kan aanraden dat ik in belgie in een gewoon tuincenter kan kopen tegen die bladluizen??
                                graag tips!!

grtz okke!!

Comment

Bezig...
                                X