Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mata hari + freebees

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mata hari + freebees

Korting op 420shop
    buitenkweekje in volle grond!!

Re: mata hari + freebees

Sanniesshop Ik heb zelf de Split + Freebees. Vond de mata hari ook wel mooie plant, maar toch voor split gekozen, staat ook ergens tussen de kweek verslagen.

Ik weet niet of je het weet maar jou freebees en de mijne zijn als het goed is de zelfde. het soort is Cali-O X Cali-o/superbud. Althans dat staat op de website van sanniesshop, misschien dat er toevallig wat anders in zit.
    Last edited by Origineel; 8 May 2009, 14:24.

Comment

hej iedereen!!

ik ga dit jaar voor de 3de keer buiten in de tuin een paar dames zetten.
      hopelijk dat het dit jaar beter lukt als vorig jaar (want toen zijn ze gestorven door de vrieskou)

ik heb dus gekozen voor de mata hari van sanniesshop en daar kreeg ik dan freebees bij ( veel californian orange bud genen)

ik heb ze laten ontkiemen en in zaai en stekgrond gestoken. momenteel zijn er 4 vd 5 die hun kopje al sinds een week hebben laten zien. ik denk dat de andere het niet heeft gehaald.

's nachts zet ik ze nog binnen maar anders staan ze buiten in het zonnetje.

het zijn dus 3 mata haris en 2 freebees, op 1 of andere domme manier heb ik de bloempotjes door elkaar gehaald en ik weet dus niet meer dewelke wie juist zijn maarja dat zal ik wel zien als ze wat groter worden.

ik hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte, elke tip is welkom!

grtz okke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
        Sanniesshop Ik heb zelf de Split + Freebees. Vond de mata hari ook wel mooie plant, maar toch voor split gekozen, staat ook ergens tussen de kweek verslagen.

Ik weet niet of je het weet maar jou freebees en de mijne zijn als het goed is de zelfde. het soort is Cali-O X Cali-o/superbud. Althans dat staat op de website van sanniesshop, misschien dat er toevallig wat anders in zit.

dat klopt, dat zouden normaal dezelfde moeten zijn !!
        hopelijk wordt het wat.

ik ben van plan eind juli nog een aantal zaadjes te laten ontkiemen zodat ik nog wat extra planten heb maar dat deze niet te groot worden zodat ze niet te hard opvallen (ivm ouders...)

Comment

als ze niet te groot mogen worden kan je best lowriders kopen...

dan heb je eind september je oogst ook nog en dan heb je normaal net nog geen kans op toprot (als het weer meezit natuurlijk)

grtzz

Comment

ik mag er van mijn ouders elk jaar 2 bijhouden, en die zet ik dan ook midde in de tuin zodat ze heel de dag zon krijgen...

maar twee vind ik te weinig dus verstop ik er nog een paar vanachter in het hondenhok
            en zolang dat ze niet over de ong. 1.30m gaan vallen ze niet op..
            ik heb toch nog genoeg zaadjes over dus dan kan ik beter deze opgebruiken.

misschien koop ik ook nog wel lowryderzaadjes om bij een vriend op zijn dakterras te zetten. daar komt dan nog wel een kweekverslag van!

grtz

Comment

hier is een klein updatje van de plantjes

enkele foto's hoedat ze er maandag uitzagen

zoals je ziet zijn ze wel wat gegroeid op die paar dagen..
              straks ga ik ze overpotten in grotere potten, hier blijven ze dan nog een paar weken instaan vooraleer ik ze in volle grond steek.

ik vroeg me af welke potgrond ik best ga kopen, die ik in een gewoon tuincenter kan verkrijgen?
              ik heb hier thuis nog wel een zak potgrond voor geraniums staan maar weet niet of deze geschikt is..
              ik heb hier ook nog een bus terra vega staan, vanaf wanneer mag ik deze gebruiken?

volgende foto's volgen vanavond of morgen!

grtz okke

Comment

die zien er goed uit

Comment

Wat potgrond betreft, ik heb batmix gekozen. Maar dan moet je bij de growshop zijn. Als je verder wil weten hoe je zelf goeie grond maakt moet je hier maar is kijken:http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ing-t1244.html
                  Wanneer je met voeding begind hangt deels ook af van je grondkeuze. Batmix hoef je de eerste 6 weken niks aan te doen bijvoorbeeld.
                  "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

Medigebruiker

Comment

Die gaan lekker!

Comment

hier een updatje hoe dat ze er nu bij staan, eergisteren heb ik ze alle vier in 7 liter potten overgepot.
                      hier blijven ze nog een paar weken instaan totdat ze groot en sterk genoeg zijn om in de volle grond te gaan.
                      ik heb DMC potgrond voor huis en tuin gekocht, ik hoop dat deze goed is...

kan iemand mij misschien zeggen of ik goed bezig ben of niet
                      is de aarde goed voor deze plantjes? ph 5-6.5?
                      vanaf wanneer mag ik terra vega beginnen te geven?

grtz okke
                      Last edited by okke; 18 May 2009, 12:12.

Comment

ik heb geantwoord bij buitenkweekvragen...

grtzzz

Comment

hi there!!

tijd voor een nieuw updatje!
                          Vandaag hebben ze voor de eerste keer een kleine hoeveelheid terra vega meegekregen, ben van plan om dit 1x/ week mee te geven ( op aanraden van haze'o'lator)

ik vind persoonlijk dat ze goed gegroeid zijn de voorbij dagen!

hier volgen de foto's:

het ziet er misschien uit dat ze wat scheef staan maar dat komt doordat ze naar de zon gericht zijn..

naar mijn mening zien ze er allemaal gezond uit, buiten het plantje op de tweede foto.. het is misschien niet zo heel duidelijk op de foto maar het eerste en vooral het tweede paar blaadjes hebben een nogal rare structuur, ze zijn precies wat verschrompeld ofzoiets??
                          dit plantje is nochtans volledig hetzelfde als de rest behandelt dus dit is wel een beetje raar..
                          weet iemand wat dit is, of het erg is en/of ik er iets aan kan doen?

ik hoop gewoon dat de volgende paar blaadjes er normaal uitzien en dat dit plantje er doorkomt.

grtz okke!!

Comment

je plantjes zien dr mooi uit
                            dat verschrompelde groeit er wel uit geen reden tot zorgen dus.en je zou je plantjes iedere dag kunnen draaien zodat ze mooi recht groeien.mzzl

Comment

na een weekje wordt het toch nog eens tijd voor een up date!!
                              met de paar dagen mooi weer zijn ze flink gegroeid, alles gaat goed op een paar dingen na...

hier volgen de fotos:

dit zijn ze dus..
                              zoals je op de laatste drie fotos kan zien heb ik een bladprobleempje, namelijk bij 1 plant krullen er een paar blaadjes om en er komt een bruin randje aan
                              ook zijn er hier en daar roestkleurige vlekjes op sommige bladeren...

ik heb ze vandaag voor de 2de x een beetje terra vega meegegeven, laatste keer was een week geleden.
                              ik geef ze alleen wat extra water als het een tijd niet geregend heeft en dus droog staan.

voor info over de aarde waar ze instaan moet je maar even naar boven scrollen.
                              als iemand me kan helpen met dit probleem aub?

alvast bedankt, okke!!

Comment

Bezig...
                              X