Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste Buitenkweek Met Jock Horror Top44
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Eerste Buitenkweek Met Jock Horror Top44
hallo iedereen
dank u voor de interesse! de zaadjes heb ik halfweg april ontkiemt, en nadat het nog mini plantjes waren direct in de grote pot verplant, raadt ik toch af, omdat ik nu van begin af met die redelijk zware potten moet rondzeulen... beter toch eerst een kleiner potje nemen en overplanten nadien.
elke dag nog inspecteer ik ze en haal ik de beestjes eraf die onnuttig zijn voor de plant, andere nuttige zet ik er eventueel wel op, zoals larven van lieveheersbeestjes, zeer nuttig; alsook spinnnetjes voor de vliegende bladluizen.
de planten zijn nu bezig aan hun 6de internode en hebben nu de 1ste zevenvingere bladeren.de stam is voor zo'n plantje echt overkill , het is zeer stevig; het is nu dat ik de planten begin te ruiken, heel klein beetje maar.
overdag loopt de temp wel hoog op , met de donkere terrasvloer. dien ik hier best nog een rollend platform onder te plaatsen zodat de wortels niet gaarkomen?
Greetz
Comment
-
vandaag nog maar eens foto's genomen, zodat het gevolgd kan worden per week.
denk dat er toch een mannelijke plant tussenzit, van de tweeling kan ik al zien dat het een vrouwtje is, gelukkig zal nog enkele dagen moeten wachten op duidelijk mannelijke trekjes
alles verloopt zoals het moet dus
Comment
-
Goedenavond allen
heb weer een update van de planten een weekje later
ik zie nog steeds geen bloemvorming, buiten de vrouwelijke trekjes aan de stam zelf
ik geef ze nog altijd twee maal per week voeding mee in spuitwater, de rest is regenwater
greetz
Comment
-
-
Schoon verslagske & schoon planten. (Tenzij dienen Tchernobyl dan )
Hoe herken je puur aan de vorm/opbouw vd plant het geslacht eigenlijk?
Mannelijk = groter & minder zijtakken etc? Zou dat zelf graag ook asap weten.
Ik volg uw verslag vanaf nu wel. Zit ongeveer in zelfde situatie:potten dagelijks verslepen om max. zonlicht te hebben, mogen niet te groot worden voor buren, ook last van kleine gaatjes in de blaadjes, ...
Growt ze
Comment
-
ja , zoals hierboven werd aangeduid , is het verschil soms te merken in de bouw van de plant, mannelijke planten zouden grotere internodes aanmaken.
ook merkte ik een verschil in de positie van de bladeren, de mannelijke plant zijn bladeren stonden rechter dan de vrouwelijke, die hangen meer.
greetz
Comment
Comment