Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plantjes (test)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste plantjes (test)

haha, ok, nou dan heb ik in ieder geval niet de kleinste..

Ik zat vandaag naar me planten te staren, en echt ik zie ze gewoon groeien in de zon vandaag.
    vandaag 2 a 3 cm erbij gekomen, beloofd veel goeds met dat komende warm weer de komende dagen

Comment

Hey snaaps, meet je ze dan elke dag na?
      Is mooi hoor dat je dat doet.... dat kweekt liefde en passie

Comment

ja ik meet ze wanneer ik zie dat ze geroeid zijn.

Ik heb een probleem:
        sinds vandeweek worden (met name 1 plant) aangetast door alleemaal kleine gaatjes in het blad.
        Nu moesten wij aan slakken denken, dus ik heb gisteren slakkenkorels gestrooid.
        Echter vanochtend zie ik dat de plant weer is aangevreten ondanks de slakkenkorels.

na een grondige inspectie ben ik gele kleine beetjes tegen gekomen, deze beestjes waar ik er nu 2 van gespot heb zijn niet groter dan 1mm, hebben zover ik kan zien een bol lichaam.
        Ik heb geprobeerd een foto van ze te maken, maar omdat ik geen macro lens heb is dat niet echt gelukt.

EDIT: mogelijk bladluis, beestjes komen overeen met de kolonie foto op de volgende pagina: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ten-t1273.html
        Vanmiddag maar weer terug naar de tuincentrum voor biologische bestrijdingsmiddelen, weg met die beesten!!

Mogelijk bladluis? (bij het witte pijltje)

Zwarte (fruit) vliegjes?
        Last edited by snaaps; 24 June 2009, 10:26.

Comment

Die zwarte vlieg haar larven zuigt wel, maar de vreetschade zou ik daar niet aan toeschuiven.

De vreetschade is wel degelijk van 't een of 't anders beest... vraag in uw tuincentrum achter een chemisch/biologisch product dat zich uitspreidt in de sapstromen en geef het dan via de wortel.

Comment

Zo vanmiddag gelijk ff een marco opzet/voorzet lenskit bestelt, toch wel grappig om dit gespuis eens goed voor de camera te krijgen.
            (huidige foto,s zijn gemaakt met me mobiel)

Ja ik ga vanmiddag ff naar de tuincentrum en zal er naar vragen, zal het eerst dan wel ff op 1 plant proberen.
            En uiteraard niet te gebruiken in de bloei periode, maar die is nog ver weg.

Comment

Hallo Snaaps,

Ik sprak vandaag met mijn vader die een volkstuin heeft en al enige jaren ervaring heeft met ongedierte. Niet bij de wietplantjes, maar luis is naast wiet natuurlijk ook gek op andere groentes.

Hij vertelde mij dat als je een brandnetel 1 dag laat weken in water en het daarna over je plant spuit de luizen zo verdwenen zijn.

Een goede oplossing i hope

Comment

Hoi Iwantweed,

jah dat klopt, er staat hier op het forum ook een handeiding over een aftreksel maken van brandnetels.
                Ik heb vandaag nog ff gekeken, en het worden er steeds meer, dus ik ga morgen echt maatregelen nemen, het zijnde met brandnetels het zijn met een middel uit de tuincentrum.

Vandaag 1 plant getopt na de 6e internode, ik ben benieuwd wat de plant gaat doen.
                Het kleine topje heb ik ff gedoopt in de stekpoeder, en in vochtig aarde gezet in een plastic doosje.
                Weet niet of deze nog wortel gaat schieten, wat het is een zeer kleine topje, nou ja we zien het van de week wel.

Plantjes groeien lekker, morgen ff foto's maken.

Comment

Hoop dat het je lukt deze ongediertes bij je plant weg te halen.
                  Zou zonden zijn als die dames eraan ten onder gaan toch?!
                  Succes

Comment

Inmiddels van ecostyle een spray tegen bladluis, ga vanavond spuiten.
                    hierbij wat enkele foto'tjes:

Nog ff wat closeups:

Last edited by snaaps; 29 June 2009, 20:30.

Comment

Ziet er goed uit hoor en netjes getopt

Comment

Inderdaad, ziet er goed uit!

Succes met je kweek, ik volg je nog!

~Xilvero

Comment

Als ik goed naar je close-up foto's kijk en ze uitvergroot dan zie ik toch warempel al de eerste aanzet van voorbloeiverschijnselen, kan me vergissen maar denk dat je daar een dame hebt.

Grtz

Comment

Laten we hopen op damens, en laten we dan ook hopen op een beetje normale damens, dus niet uit vogelzaad ofzo.
                            Plantnaam: canabis sativa hollandica, tja, oftewel nederweed.

Comment

Weekelijkse update:

Weinig nieuws onder de zon, plantjes hebben alle stormen redelijk overleeft, hier en daar wat geknakte blaadjes, geen geknakte zijtakken.

Luizen zijn zo goed als verdwenen, af en toe zitten er hier en daar nog wat op, maar ja, helemaal ervan komen doe je niet.

Vandaag of morgen ga ik de overige 3 planten overpotten, 1 plant krijgt net als het andere plantje een mooi plekje in de tuin.
                              Een plantje krijgt een mooie grote 50L pot.

rest mij nog 1 plantje te doen, wellicht maar ergens in het bos gaan plaatsen ofzo..

Comment

Zo Inmiddels zijn we weer 3 weken verder.
                                Tijdens mijn vakantie was 1 plant geknakt, deze heb ik gespalkt en lijkt weer helemaal terug te komen, gelukkig want dit was de mooiste en grootste plant.

De grote geknakte plant, met klein zusje ernaast.

Klein zusje naast grote plant:

De twee andere planten andere kant van de tuin:

2 dagen geleden heb ik bij de 2 planten aan de andere kant van de tuin kunstmest bij gestrooid omdat ik vondt dat ze niet hard genoeg groeide en een beetje achter bleven.
                                Nu 2 dagen later hangen de bladeren, zijn meer bladeren verschompeld en krullen op en hebben bruine plekken op de bladeren.
                                Ik heb vandaag zoveel mogelijk kunstmest weer verwijderd, echter hier wat foto,s van de bladeren, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

En dan nog even een foto van de geknakte stam, deze heb ik aan elkaar gebonden en met een papje van stekpoeder bedekt, tevens heb ik de grote bladeren verwijderd van de geknakte stam en er wat stekjes van af gehaald, deze staan nu te stekken:

P.S:
                                Zouden jullie over de nu halfdode planten door de kunstmest willen reageren in het volgende topic:

Overige reacties zijn wel welkom hier.
                                Last edited by snaaps; 31 July 2009, 12:45.

Comment

Bezig...
                                X