Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plantjes (test)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste plantjes (test)

Triest nieuws:

Onze grootse vriend blijkt een vervelende rot vent te zijn.
    Deze krijgt dus bestemming vuilinisbak, rest nu nog 1 van de 4 planten over..

snik...

Maar niet getreurd, ga nu 10 lowrider2 zaden bestellen, vrouwlijke dit keer.
    Heb ik dit jaar toch nog een beetje oogst, en weet al precies hoe we het volgend jaar gaan aanpakken.

Comment

Comment

In mijn mening vraagt (leest maar smeekt) die achter fosfor.

Comment

Korte update (pic volgen later)

De plant die ik weg gegeven had was een mannetje, maar wel een mannentje van meer dan 2M hoog en 1,5M breed, gisteren geknakt door de wind. (maar goed ook)

De half dode plant komt rustig aan weer tot leven, ding ziet er niet uit maar zit nog steeds leven in en toont weer groen blad.
          Helaas nog geen geslacht bekend, wellicht toch een vrouwtje omdat deze als het een mannetje was allang had moeten bloeien.

Stekjes welke ik had gemaakt van de geknakte plant wat een paar dagen later een man bleek te zijn zijn gelukt, ik ben hier blij mee, ik kan in ieder geval stekken.
          Mannelijke stekken (3 stuks) draai ik denk ik straks maar de nek om, of zet ze voor de gein ergens in een openbaar bloembak. (ver bij mijn planten vandaan..)

De laatste plant hier bloeit nu sinds 4 dagen, hij ziet er ondanks laat in de vaste grond te hebben gezet goed uit, zeker nadat ik de plant heb bij gevoed met compost, jezus dat spul werkt goed, na een paar dagen zie je de plant van kleur verschieten, van licht groen naar mooi diep donker groen en de bladeren zijn aanzienlijk groter.

Comment

Edit Foto,s

Foto van de dame:
            (door de windt ziet ze er een beetje moe uit, waait erg hard hier momenteel)

Foto van de plant die zo goed als dood was, maar er zit nog een klein beetje leven in:

Foto van de door mijn gemaakte (mannelijke) stekje:

Comment

Hoi Snaaps,

Volgens mij kan die eentje dat wat "moe" is ook wat water gebruiken hoor
              De bloei komt is bezig en dat vraagt wel wat van ze hoor!

De scheuten gaan ook helemaal slap hangen. Zullen weer rechtkomen als daar sap naartoe gepompt wordt.

Comment

Plant krijgt dagelijks een paar liter water, dit ondanks deze in de vaste grond staat.
                Wortels zijn door mijn aandoen niet diep genoeg doordat ik ze vanaf begin extra water gaf.

Bladeren staan nu weer mooi rechtop, zal vandaag of morgen ff foto's maken van de topvorming,

Comment

Planten staan nu 10 dagen in bloei.
                  Planten krijgen geen (bloei)mest, alleen (zelfgemaakt) compost en water.
                  Plant is nu ongeveer 1,80 hoog en heeft zoals je ziet 2 hoofdstammen, plant groeit nog steeds richting de zon..
                  De plant ruikt niet, (tenzij je je neus erin douwt, maar die douw ik liever ergens anders in..) Maar verwacht dat wanneer de plant kristallen gaat maken dat hij wel gaat ruiken, hopen dat me buurman hier niets op tegen heeft.
                  mannelijk stekje heb ik gisteren overgens verwijderd, wil geen zaad!

En het plantje welke zo goed als dood was staat ook in bloei, echter een stuk minder dan bovenstaande plant:
                  Last edited by snaaps; 28 August 2009, 09:17.

Comment

Zo, jij hebt al toppen man, goed bezig.

grtz Bro

Comment

Zojuist thuis gekomen en het waait hier als een gek tussen de huizen.
                      Vanochtend waaide het ook al hard en heb ik de volledige plant ingesnoerd met touw zodat deze niet kan knakken.

Zojuist nog wat extra touw om de plant heen getrokken.

Morgen ga ik denk ik ff naar de bouwmarkt of tuin centrum om wat extra langere stokken te halen en een net zodat ik ten eerste de plant door middel van extra stokken meer kan ondersteunen en bij echt harde wind (zoals vandaag) een net om de plant kan spannen.

Plant ziet er nu weer waardeloos uit, slingerd van de ene naar de andere kant, scheuten zijn krom richting de wind richting, laten we hopen dat ze dit overleefd.

Dammed, en dan waait het niet eens echt hard, maximale windkracht hier in de buurt 48km p/u, maar das gemeten op open veld, en niet tussen de woningen waar op dit moment behoorlijk wat tubelantie optreed.

Meerdere planten hier in de tuin (geen weed) zijn al geknakt

Comment

vervelend van die wind toch veel suc6 ziet er anders netjes uit

Comment

Tja ik ben benieuwd, heeft hier vanavond flink gespookt, de ramen stonden er bol van.
                          Dakbedeking van konijnhok is gewoon los gewaaid en weg gewaaid, morgen maar ff bij daglicht kijken of me dame het overleeft heeft..

Comment

Comment

ziet er goed uit

Mvg

Comment

beginnen indd nu aardig wat toppen te worden.
                                Maar is het normaal dat de plant vrijwel niet ruikt, en dat er nog geen trichomes te bekenen is?

Comment

Bezig...
                                X