Hallo allen,
Ik ben begonnen aan mijn eerste (binnen)kweek. En het leek me wel leuk om dat hier een beetje bij te houden met leuke foto's!
Ik heb me een aantal zaadjes gekocht, welteverstaan 'White Castle' van het merk Nirvana, schijnt familie van White Widow te zijn(?).
Waar ik achter ben gekomen, op de site van Nirvana (zaadjesmerk) staat dat dit een binnensoort is.
Dit was natuurlijk niet wat ze in de shop vertelde, maargoed.
3 potjes (ca. 12L) en kokosgrond heb ik gehaald en ben begonnen met 3 zaden te kiemen op wat keukenpapier.
Deze zijn de volgende dag al uitgekomen en heb ze elk voorzichtig in een pot gestopt, met de wortel naar beneden en een cm diep.
Vervolgens heb ik er losjes wat grond over gegooid en water erbij gedaan.
Ik heb ze direct buiten in de zon gezet.
Inmiddels (2 dagen later) zijn ze al boven de grond uit.
Ik zet ze overigens s'avonds als het donker is in een lichtdichte schuur. (ivm de kou, het licht van de buurt en tegen diefstal )
Ik neem aan dat dit niet slecht is?
Dat wil ik de komende weken gaan doen, totdat ze niet meer zouden passen.
Hier zijn vast een aantal foto's:
2 dagen daarna zijn ze alweer een stuk groter:
En een dag later, vandaag, staan ze er zo bij:
Wat denken jullie? Zal ik ze later moeten gaan overpotten? Kan ik de kokosgrond behouden of beter mix?
Iemand tips over welke voeding ik nodig heb (/i.c.m. kokos)?
En vanaf wanneer, hoeveel, hoe vaak, tot wanneer etcetera?
Alle andere informatie en tips zijn natuurlijk hartelijk welkom!
Mijn dank is groot!
Ik ben begonnen aan mijn eerste (binnen)kweek. En het leek me wel leuk om dat hier een beetje bij te houden met leuke foto's!
Ik heb me een aantal zaadjes gekocht, welteverstaan 'White Castle' van het merk Nirvana, schijnt familie van White Widow te zijn(?).
Waar ik achter ben gekomen, op de site van Nirvana (zaadjesmerk) staat dat dit een binnensoort is.
Dit was natuurlijk niet wat ze in de shop vertelde, maargoed.
3 potjes (ca. 12L) en kokosgrond heb ik gehaald en ben begonnen met 3 zaden te kiemen op wat keukenpapier.
Deze zijn de volgende dag al uitgekomen en heb ze elk voorzichtig in een pot gestopt, met de wortel naar beneden en een cm diep.
Vervolgens heb ik er losjes wat grond over gegooid en water erbij gedaan.
Ik heb ze direct buiten in de zon gezet.
Inmiddels (2 dagen later) zijn ze al boven de grond uit.
Ik zet ze overigens s'avonds als het donker is in een lichtdichte schuur. (ivm de kou, het licht van de buurt en tegen diefstal )
Ik neem aan dat dit niet slecht is?
Dat wil ik de komende weken gaan doen, totdat ze niet meer zouden passen.
Hier zijn vast een aantal foto's:
2 dagen daarna zijn ze alweer een stuk groter:
En een dag later, vandaag, staan ze er zo bij:
Wat denken jullie? Zal ik ze later moeten gaan overpotten? Kan ik de kokosgrond behouden of beter mix?
Iemand tips over welke voeding ik nodig heb (/i.c.m. kokos)?
En vanaf wanneer, hoeveel, hoe vaak, tot wanneer etcetera?
Alle andere informatie en tips zijn natuurlijk hartelijk welkom!
Mijn dank is groot!
Comment