Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Crystal-Bio (1 plant)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek Crystal-Bio (1 plant)

Ik blijf toch zweren bij netelgier!
    Alle bladluizen en andere beestjes vallen dood van m'n planten.

Edit: die reactie moest blijkbaar op de vorige pagina..
    Mooie struikjes in elk geval!
    Last edited by Oblivion; 17 July 2009, 10:55.

Comment

Bedankt voor reactie's volgende week maar even bloeivoeding halen.
      @oblivion ik heb allemaal geen zin om moeilijk te doen daarvoor ik wil gewoon naar de winkel iets kunnen kopen en weg .

Comment

Kleine update weer ik heb hem nou getopt alleen weet ik niet of ik het nou goed heb gedaan .
        Zie de foto's en geef me jullie mening
        Waar ik dat rode streepje heb neergezet heb ik geknipt (zie 5de foto).
        En op de 2de foto is wat er van over was.

Ik heb alleen nog steeds van die gaatjes in me bladeren ik weet niet of dat voor de rest nog uit maakt?

Wat me nu ook pas was opgevallen is dat er nu ineens allemaal wit spul op sommige bladeren zit (zie alweer foto's).

Heb ook nog een foto van '' in '' de plant waar die rotte bladeren zitten enzo maar die moest ik er allemaal aan laten zitten toch?

en weer een foto'tje van mijn stekkie maar die ziet er niet echt fit uit zeg maar hij hangt een beetje.

Een natuurlijk weer een fototje van het geheel
        Attached Files

Comment

Niemand heeft hier antwoord op ?

Comment

Het toppen is geloof ik wel goed gegaan, gaatjes maakt niet uit, wit spul kan meeldauw zijn, hou dit in de gaten, rotte bladeren moet je eraf halen, dit kan doorzetten naar je stam en dat willen we niet.

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xilvero View Post
              Het toppen is geloof ik wel goed gegaan, gaatjes maakt niet uit, wit spul kan meeldauw zijn, hou dit in de gaten, rotte bladeren moet je eraf halen, dit kan doorzetten naar je stam en dat willen we niet.

Gr
              Ten eerste bedankt voor de reactie
              Alleen die gaatjjes ik dacht dat het door insecten kwam?
              Meeldauw moet ik dus nog in de gaten gaan houden.
              Alleen over diet bladeren sommige zeggen weer van laten zitten die vallen er vanzelf af dus nou weet ik het niet meer

Comment

Die gaatjes zijn inderdaad waarschijnlijk door insecten gedaan, als dit niet verder uitbreid is er in principe niks aan de hand.
                Check regelmatig op/onder je bladeren voor beestjes en haal ze er dan voorzichtig af. (wel eerst handjes wassen )

En over de rotte bladeren; als het blad helemaal verrot is tot en met de steel, heb je er niks meer aan, persoonlijk lijkt het me dan beter ze eraf te halen, waar ik niks aan heb, hoef ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xilvero View Post
                  Die gaatjes zijn inderdaad waarschijnlijk door insecten gedaan, als dit niet verder uitbreid is er in principe niks aan de hand.
                  Check regelmatig op/onder je bladeren voor beestjes en haal ze er dan voorzichtig af. (wel eerst handjes wassen )

En over de rotte bladeren; als het blad helemaal verrot is tot en met de steel, heb je er niks meer aan, persoonlijk lijkt het me dan beter ze eraf te halen, waar ik niks aan heb, hoef ik niet.

Qua beestjes wordt het zoiezo niet meer heb ik al in de ''gaten'' gebruik nou ook insectide-spray.

En over die bladeren dat leek me ook vrij logisch als alles verrot is heb je er niks meer aan zal ze wel er allemaal af halen.

Bedankt voor info nogmaals

Comment

You're welcome

Comment

Tijd voor weer een kleine update ben ondertussen alweer een week op vakantie geweest vandaar ten eerste mijn stekkie begint nu toch echt serieus te komen en weer een foto van me'n plant helaas wel van de slechte kant (die niet genoeg zon heeft gezien) mooiere foto's kom nog maar hier is dan wat en er zitten rare langpotige spinnen op vage beestjes hoop dat het een klein beetje te zien is op de foto.
                      Attached Files

Comment

Ziet er goed uit, ga zo door!

Comment

Thank you thank you

Ik zal me best doen

Comment

De blaadjes van de stek lijken mij uitgedroogd. Door het grote verdampingsoppervlak kunnen de kleine wortels nog onvoldoende water transporteren naar het blad. In het vervolg bij de stek meer blad verwijderen en/of delen van het blad gewoon afknippen.
                            De witte substantie op de andere blaadjes zou best wel eens "witte wolluis" kunnen zijn. Zal waarschijnlijk ook aan de onderkant van het blad te zien zijn, vaak nog meer dan op de bovenkant. Is erg hardnekkig en met meerdere behandelingen met "Admire" van Bayer te bestrijden.

Xtreme

Comment

ziet er prachtig uit, wou dat mijn plantjes zo groot waren. maar helaas te laat begonnen. volgend jaar maar weer.
                              enja, beestjes met bayer bestrijden al kan het zijn dat je ze nooit 100% kwijtraakt.

Comment

Bedankt voor alle tips nogmaals zal binnenkort weer ff wat foto's met camera maken inplaats van telefoon dan is het wat duidelijker

Comment

Bezig...
                                X