Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Crystal-Bio (1 plant)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek Crystal-Bio (1 plant)

Je heb last van de mineer vlieg en ik hoop dat jet witte poep van een vogel is
    Je zou ook evt bij en gewoon tuincentrum organice spul gaan halen tegen ongedierte op je planten werkt ook goed hoor.
    je moet echt wel wat gaan doen anders kan het zijn dat ze je plant gaan opeten

suc6
    God was never on your side..

Comment

Dan zal ik binnenkort even langs de intratuin rijden ervoor.
      Alleen dat witte is geen vogelpoep dat is een soort spinnenwebachtig iets ik weet niet of het kwaad kan

Comment

Dan heb je spint en kan je beter maar maken dat je snel wat spul gaat halen bij de tuin winkel en snel gaat spuiten want voor je het weet zit heel je plant vol met dat spul

Suc6

Comment

Klein foto update-tje van het mijni stekkie (niet de beste kwaliteit foto's maar goed)
          Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Je heb last van de mineer vlieg en ik hoop dat jet witte poep van een vogel is
            Je zou ook evt bij en gewoon tuincentrum organice spul gaan halen tegen ongedierte op je planten werkt ook goed hoor.
            je moet echt wel wat gaan doen anders kan het zijn dat ze je plant gaan opeten

suc6
            Dus ik kan het beste gewoon naar tuincentrum gaan en vragen om iets organische/biologisch tegen ongedierte en iets tegen de spint

Comment

ik ben dr niet zo zeker van dat t spint is ,als je spint hebt krijg je allemaal stipjes op je blad en zie je tussen de vingers kleine webjes.heb je dit nu wel dan is masai van bayer n goed middel.wat ik wel zie is dat je in de eerste post ,je plantjes wat geel zien,dit is vaak een ijzer tekort!wat weer veroorzaakt word als je plantje te nat staat.wat mij wel t geval lijkt op jou foto.
              en een tipje voor de volgende kweek,vul je potten zover mogelijk met grond,want hoe meer wortels en licht hoe beter je oogst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                ik ben dr niet zo zeker van dat t spint is ,als je spint hebt krijg je allemaal stipjes op je blad en zie je tussen de vingers kleine webjes.heb je dit nu wel dan is masai van bayer n goed middel.wat ik wel zie is dat je in de eerste post ,je plantjes wat geel zien,dit is vaak een ijzer tekort!wat weer veroorzaakt word als je plantje te nat staat.wat mij wel t geval lijkt op jou foto.
                en een tipje voor de volgende kweek,vul je potten zover mogelijk met grond,want hoe meer wortels en licht hoe beter je oogst
                Bedankt voor de informatie.
                Maar ik ga denk wel voor de zekerheid er iets tegen halen en gelijk ook anti ongedierte wat biologisch/organisch is maar hij zit gewoon tot de rand gevuld hoor mijn pot alleen waar het kleine stekkie in zit niet.
                Ik heb zelf niet echt het idee dat ik ze te veel water geef hoor ik heb ook gaten er onder in zitten en geef hem 1x per dag water als het niet geregend heeft en als de grond droog voelt.

Comment

als je twijfelt of je plant te nat staat kun je een sateprikker nemen die steek je dan een cm of 5 in de grond,trekt m eruit en kijkt of t hout verkleurd(nat is)is dat zo dan hoef je geen water te geven.misschien gemakkelijk als je twijfelt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                    als je twijfelt of je plant te nat staat kun je een sateprikker nemen die steek je dan een cm of 5 in de grond,trekt m eruit en kijkt of t hout verkleurd(nat is)is dat zo dan hoef je geen water te geven.misschien gemakkelijk als je twijfelt
                    Bedankt voor de tip.
                    Die ga ik morgen even proberen

Comment

Ik vind het wel weer tijd voor een kleine update.
                      Heb gisteren nog anti insecten spray gehaald alles van bayer ook dat pyretrex was allemaal uit verkocht dus heb ik het maar gedaan met ander spul (zie foto 1) alleen vraag ik me ook af hoe vaak moet ik dat spuiten ? elke dag of 1x per week ?

Foto 1 = Insectenspray
                      Foto 2 = Struikje
                      Foto 3 = Struikje Achterkant
                      Foto 4 = Mijn Stekkie ( ik zie persoonlijk weinig verandering)
                      Foto 5 = Iets wat ik me afvraag of het door de wind komt(want mijn plant klapperde aardig vanmiddag) of door beestjes
                      Foto 6 = Ik hoop dat jullie al iets kunnen zien of het een mannetje of vrouwtje is ?
                      Foto 7 = Zelfde reden als hier boven
                      Attached Files
                      Last edited by -Stoney-; 15 July 2009, 18:32.

Comment

Dat lijkt me vrouwelijk. over een paar dagen is het veel duidelijker maar lijkt me verdacht veel op de eerste verschijnselen vrouwelijke voorbloei.

Grtz

Comment

Dat is een vrouw en die onderste bladeren dat die geel worden is niks erg hoor zo verwerk jou plant af valstoffen en die bladeren vallen er gewoon van af wel oprapen en weg gooien maar verder staan je planten er deftig bij hoor

Comment

Mooie plant man
                            Je doet dat heel goed.

Normaal staat er op uw insecticide hoeveel je dat moet doen.
                            Je moet ook rekening houden met eieren die nog moeten uitkomen. 1x per week lijkt me toch meer dan voldoende.
                            Je moet wel heel goed sproeien dan he... elk blad langs voor en achter goed afspuiten tot elke mm geraakt is.
                            De stam en scheuten niet vergeten.

Comment

Oke bedankt voor de tips
                              had eergisteren maar even gauw gedaan een paar keer er overheen gegaan(over heel de plant misschien 10x gespoten) maar ik zal het nog wel een keer goed doen.

Heb nou ook een een planten voeding middel gevonden van me'n ma.
                              Zie de zeer wazige foto. Dit bevat het allemaal:

Stikstof 6%
                              -Waarvan nitraat 3,3%
                              -waarvan ammonium 2,7%

Fosforzuurhydride 3%

Kaliumoxide 6%

Ik heb het nou 1x gegeven er staat 1x per week te geven maar is dit een aanrader of zeggen jullie van hier niet aan beginnen en gewoon voeding halen bij een growshop? ik kan pas over meer als een week langs omdat hij anders niet open is

En dan nog iets ik zat te denken om te gaan toppen maar is dat wel aan te raden nu nog of niet en zo ja hoe kan ik dat het beste doen?
                              Attached Files
                              Last edited by -Stoney-; 16 July 2009, 22:17.

Comment

gewoon deraf pitsen. Zo knijpt je ineens de sapstroom mee toen en kan ze "geen" lucht meer opzuigen.

Uw voeding... ik heb daar mijn mening over. Substral komt zowiezo niet in de buurt van mijn groene dames.
                                Als het dan toch lijkt te werken voor u... ga dan pas naar de growshop als de bloei er aankomt. Schaf U een voedinggamma van bloeivoeding aan, je gaat het uzelf niet kwalijk nemen.

Want npk 6 3 6 gaat niet voldoende zijn voor de bloeicyclus "perfect" te voorzien.

Comment

Bezig...
                                X