Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help mij pls

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help mij pls

Korting op 420shop
    hallo ik ben peter ben 22 jaar en heb nu 3 weken begone met plantjes zetten maar het lijkt niet goed te gaan van de 5 heb ik er nu nog 2 en half ze sterven rustig af wat doe ik fout ze staan in de keuken op de venster bank ik heb wat fotos

dit zijn mijn plantjes en het ziet er niet goed uit help mij pls

Re: help mij pls

hoi peter,

ik zou de blinden aan het raam al open zetten zodat de planten licht krijgen...

heb je ze als zaadje geplant?

ik zie ook dat je grond heel nat is,had je ze toevallig net water gegeven?
    anders kan het daar ook aan liggen!
    de grond kan verzadigt zijn,kleine plantjes hebben nog niet veel water nodig...

welke grond heb je gebruikt?

btw: verplaatst naar binnenkweekvragen...

grtzzz

Comment

Dat ziet er niet goed uit.

Dit is het zogenoemde 'stretchen' ('Strekken'.

Dit komt omdat je plantjes te weinig (bruikbaar) licht krijgen.
      Heb je ze gewoon voor een raam staan?

Ze moeten dus meer licht hebben. Zet ze buiten neer (al zou ik dat niet doen nu ze zo zijn) of zet er een (spaar)lampje / TLetje boven totdat ze wat aansterken.

Oja, we leven in het jaar 2009 (ik zal de thread even verplaatsen voor je).
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

lol...

ik was hem gewoon vergeten te verplaatsen!

grtzzz

Comment

nou ik heb ze verplaats ze stonden voor de raam in de huis kamer maar daar is het super warm en staat de zon heledag op de raam toen zijn ze gaan hangen en bruin geworden en daarom heb ik ze verplaatst naar de keuken raam minder zon op de raam maar wel 12 uur licht en 12 uur donker ongeveer ik gebruik gewoon potgrond van de emte en nee heb ze geen water meer gegeven 1 week geleden hebben we ze onder de kraan gehouden net naardat ik ze van de kamer naar de keuken heb gedaan

Comment

oke dit heb ik net gedaan
            ik heb mijn plantjes verpot allemaal apart in 1 potje
            2 ik heb ze verhuizt naar het grote raam in de huis kamer
            3 bij 1 plantje heb ik 1 stokje naast gezet omdat hij hangt
            4 ik heb ze new potgrond gegeven + klein beetje pocon voedingstoffen
            nu hoop ik dat ze weer gaan staan en en ik heb ze tot aan de eerste 2 blaadjes in het grond gezet heb je tips of hoe ik het beter kan doen laat het me weten ik heb er totaal geen verstand van en is de eerste x voor mij mvg peter
            hier nog wat fotos

Comment

Als ze nog zo klein zijn zou ik ze geen voeding geven hoor. Dan ga je dat beetje wortels verbranden. Om water te geven kun je een houten satestokje gebruiken. Als je dat in de grond steekt en het is vochtig als je het er uit haalt is het nat genoeg en hoef je geen water te geven. |Volgens mij is het nu beter als je ze naar buiten zet als het een beetje weer is. Eigenlijk kun je ze uberhaupt wel buiten zetten.
              Succes met je eerste kweek!
              "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

Medigebruiker

Comment

Hoi
                Met die satee stokjes prik je de nieuwe worteltjes kapot
                Doe nog wat extra aarde in de potjes tot de eerste blaadjes onder aarde staan
                Pak dan je potjes mee naar buiten en ze ze op een plekje waar schaduw is en laat ze daar staan
                Stop met voeding daar zijn ze te klein voor , geef ze genoeg water dat je aarde niet droog is komende 3 dagen , mag ook niet zeik nat zijn .
                Na drie dagen kan je ze wat meer in de zon gaan zetten

Hou ons op de hoogte van je kleine plantjes
                Groetjes
                God was never on your side..

Comment

succes met die kleine frummeltjes! hopelijk doet wat extra aarde, goede luchtvochtigheid en de buitenlucht ze goed!

Comment

en staan ze al terug recht???

Comment

van de 3 die ik er nog had heb ik er nu nog maar 1 ik heb ze buiten staan inde schaduw dat ene plantje is niet meer geel en het lijkt goed te gaan en onder tussen ben ik met 2 zeker vrouw zaatjes uit de winkel bezig merk ( k2 ,ketama gold skunk xx ) weet niet welke van de 3 het nog is want de ze zaten door elkaar ik hoop dat het nu beter gaat met de plantje en hoop spoedig 1 leuke foto te plaatsen met het echte werk hoelang duurt het eigelijk dat ik 1 beetje echte plant heb en hoe kun je eigelijk alles het beste doen ? wat is de stappen plan voor 1 wietplantje

Comment

Zaadje in de aarde water geven en dan groei het vanzelf.
                        Zet je nieuwe plantje ok buiten als hij ontkiem is zal je zien dat hij niet zo hel lang gaat worden als die je nu hebt
                        suc 6
                        God was never on your side..

Comment

Denk ook een beetje na over hoe het in de natuur gaat.. Zaadje komt in de grond en krijgt daar water, maar geen zon want die heeft hij nog niet nodig, zodra hij boven de grond is gaat hij op zoek naar zonlicht, als hij die niet vind gaat hij dus zo lang worden want hij wil groter worden om naar de zon te gaan probeer ook zo min mogelijk ondersteuning te geven aan de plant, als deze namelijk geen ondersteuning krijgt word de stam dikker en dus steviger

Het stappenplan verschilt heel veel per plant, dit moet je ff opzoeken want dit weet ik ook niet precies..
                          Ben zelf ook beginnende, heb alleen ervaring met low riders

succes verder

greetz.
                          Last edited by green farmer; 21 July 2009, 11:09.

Comment

Poeh, ik hoop dat dit nog goed komt, succes!

Comment

Peter als ik jou was zou ik even het forum paar keer door spitten om wat info op te doen. Veel van de dingen die je mis doet had je makkelijk kunnen weten als je het forum even had doorgelezen.

Lees verslagjes van andere beginners die de zelfde problemen kunnen hebben en kijk wat er als antwoord word gegeven. Je kan ook de zoek functie gebruiken om specifieke dingen op te zoeken.

Doet dit even en je zal al veel meer verstand hebben van wat je wel en niet moet doen.

Comment

Bezig...
                              X