Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: M'n eerste kweek

    Weer even een update.
    Ik heb fotoshoot gehad met de 4 planten die nu in de 11 Liter potten buiten staan. Ik heb er bamboe stokje bij gezet, zodat ze wat minder heen en weer buigen.


    De rest van de tuin begint ook weer een beetje wakker te worden van hun winterslaapje


    ...


    Sideshot


    De grootste Haze


    En de grootste Early Girl

    Tips zijn altijd welkom. Vragen ook natuurlijk!

    Comment


      #77
      Re: M'n eerste kweek

      Ik had nog een vraag.

      Ik wil me misschien een PH en EC meter gaan aanschaffen.
      De EC meter is om te weten of je teveel mest gebruikt of te weinig toch?
      En de PH meter is om te weten of je water zuur is of niet.

      Maar heb ik deze dingen echt nodig? Als ik altijd kraanwater geef en de PH is niet goed, is dat toch niet desastreus ofzo?
      Ik weet wel dat je planten echt slecht tegen overbemesting kunnen. Maar er zijn toch ook natuurlijke meststoffen die je niet kan overbemesten of is dat een fabeltje?

      Comment


        #78
        Re: M'n eerste kweek

        Ik vind het weer eens tijd voor een nieuwe update + bijbehorende vragen natuurlijk

        Ik heb nu 4 planten in 11 liter potten ( 40 % kokos , 60 % bemeste potgrond) en 2 planten in 15 liter potten met de duurste grond die ik kon kopen, dus ik hoop dat dat wat wordt.

        Dit is m'n grootste plant tot nu toe:


        Hij is niet zo scherp genomen, maar jullie krijgen het idee wel.


        Kan ik hier al een stekje van nemen en die onder 12/12 zetten om zo het geslacht te bepalen?
        En is het ongeveer tijd om met voeding te beginnen? Ze staan nu iets langer dan een week in deze potten, maar hebben nog nooit voeding gehad.

        Comment


          #79
          Re: M'n eerste kweek

          Goe bezig sammy!
          Ge verrast mij positief!
          En ja dat gaat! Maar euh, hoop dat stekken u lukt zuh, mij allesinds (nog) niet.

          Comment


            #80
            Re: M'n eerste kweek

            Dank je. Ik zal nog wel ff wachten. Want er zijn een aantal mensen die meerderen dingen voor het stekken aan het testen zijn (o.a. honing ipv stekgel). Dus ik zal dan ff kijken wat dat wordt, als het slechte resultaten zijn, ga ik toch maar een potje kopen. Kan dat gewoon in het tuincentrum?

            1. En je hebt van die vierkantjes waar je je stekken in kan zetten dan, welke zijn het beste (of in ieder geval: welke zijn goed?)

            2. Kan ik beginnen met voeding?

            Thanks!

            Comment


              #81
              Re: M'n eerste kweek

              Die honing was ik, maar ik heb dat nog niet gedaan hoor!
              Ik heb genoeg stekken verloren.
              1tje staat in jiffy met daarrond zaai en stekgrond gezaaid.
              Ze staat nog redelijk om te zeggen, goed ik laat ze nog ff staan.

              Maar ik ga niets meer experimenteren qua stekjes hoor.
              Uitsluitend the right way proberen via rootriots (als medium, kan met nog andere mediums ook) in een propegator met seramis op de bodem voor hoge LV.
              Daarbovenop een TL, nu krijgt ze te weinig licht.

              Ik ben genoeg stekken verloren, en dat is ook grammen wiet verloren.

              Het lukt veel mensen zonder veel tralalie en tralala, maar mij niet.

              Anyway, ja je mag voeden, maar overdrijf niet.
              Geef uw moederplant ook wortelcomplex dag voor je stekken neemt.

              Comment


                #82
                Re: M'n eerste kweek

                Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
                Mmm dat wist ik niet. Dat is wel vervelend. Nou ja, maar hopen dat de buren enzo geen aanklacht in gaan dienen

                In ieder geval bedankt voor de voorlichting

                sammy misschien ruiken ze het wel maar zouden ze dan meteen aan wiet denken de meeste weten toch niet hoe dat er uit ziet en anders is het toch gewoon een vinger plant uit zuid-america

                Comment


                  #83
                  Re: M'n eerste kweek

                  Ze gaan lekker nu, maar ik had nog even een vraagje.
                  Waar kan ik het beste stekken? Hier een foto van een van m'n plantjes. Als ik de 2de optie neem is ie ook gelijk getopt, maar de stam is al best dik en ik weet niet of dat dan wel zo goed is voor je plantje.
                  Attached Files

                  Comment


                    #84
                    Re: M'n eerste kweek

                    Ik had een paar dagen geleden 2 stekje genomen (1 het blad heel gelaten, 1 blad half afgeknipt). Bij die met het hele blad is er al 1 blad compleet af gestorven (en heb ik dus chirurgisch verwijderd) dus ik ga toch voor het halveren van de bladeren vanaf het begin.

                    Ze zien er niet zo lekker uit ofzo, maar ze zijn nog niet dood, en dat na 3 dagen betekend toch dat het niet ontzettend slecht gaat, denk ik

                    Maar ff makkelijk vraagje:

                    Kunnen je planten TEVEEL zonlicht krijgen? En hoe zie je dat?
                    En hoe kun je zien of je planten het te warm hebben?

                    Thanks!

                    Comment


                      #85
                      Re: M'n eerste kweek

                      kan paar dingen zijn toch ze kunnen slap hangen of het blad gaat geel worden!!!

                      Comment


                        #86
                        Re: M'n eerste kweek

                        Teveel zonlicht is praktisch onmogelijk, tenzij je niet genoeg water geeft. Dan hebben ze niks om uit de grond te halen om zich af te koelen en bijgevolg gaat je plantje langzaam uitdrogen.

                        Altijd onthouden: warm weer, gietertje boven .

                        Greetz

                        Comment


                          #87
                          Re: M'n eerste kweek

                          Was wel weer eens tijd voor een update.
                          Ik weet ondertussen welke mannetjes en vrouwtjes zijn en ik heb een nieuw knopje op de fotocamera ontdekt Zodat je van veel dichterbij foto's kan maken (van planten), dus dat komt wel mooi uit.

                          Het zijn 5 vrouwtjes en 1 mannetje! Helemaal perfect zoals ik het zou willen
                          Hier paar foto's:


                          Vrouw 1


                          Vrouw 2


                          Vrouw 3
                          (belicht)


                          Man 4

                          Als je de link kopieerd en voor "Foto", "Grote" zet dus: http://www.mijnalbum.nl/grotefoto-xxxxxxx.jpg
                          kan je de foto in iets groter formaat bekijken.

                          De 2 in de ronde potten op de achtergrond zijn beiden vrouwtjes (bijna zeker), maar nog een beetje te klein om te fotograferen

                          Ze gaan wel lekker, vorige week beetje weinig water gegeven, daarom zijn er een paar misvormde blaadjes tussen, maarja ik mag/kan niet klagen

                          Edit:

                          Foto van het geheel:


                          2 t/m 6


                          1 t/m 6


                          1 t/m 6

                          Comment


                            #88
                            Re: M'n eerste kweek

                            Ziet er top uit man! en gefeliciteerd met de 5 dames!

                            Je had stekken genomen toch en op 12/12 gezet toch? Vertel er eens wat meer over aub Ben benieuwd hoe je het hebt aangepakt

                            Ltr
                            I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

                            Comment


                              #89
                              Re: M'n eerste kweek

                              Ik heb idd stekjes genomen (2) maar niet onder tl gezet, gewoon om nieuwe planten te maken. En ik ging vanmiddag is goed kijken en toen zag ik dus dat het al duidelijk was dat het dames waren + 1 man. Verder niks speciaals gedaan qua bloeien, gewoon de zon en de regen z'n gang laten gaan (met wat hulp van een gieter )

                              Comment


                                #90
                                I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

                                Comment

                                Bezig...
                                X