Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Cannabis Zaden zijn eigenlijk zaden die in het donker kiemen (in de natuur).
Dus ik zou het wel aanraden om ze in het donker te zetten sinds wortels niet goed tegen licht kunnen.
Je kan Versheidfollie over je emmer spannen en daar gaatjes in maken(voor zuurstof).
Zo is de luchtvochtigheid omhoog in de emmer, al weet ik niet of dat belangrijk is sinds ze in het water liggen .
Cannabis Sativa, is het waar dat het nuttige plant betekent?
Anyway, over dat kiemen... Ik ben geen voorstander van waterkiemen.
Ik ben hier gisteren 30 april 2008 een experimentje gestart.
40+ hennepzaden in bokaaltje regenwater op aangename temp, als er meer dan 20 kiemen kom ik van mijn vooroordeel af. Anders blijf ik ze kiemen tussen natte laagjes keukenrol.
Let wel op jhonny, ik vind persoonlijk dat je beter voorkiemt in natte doekjes.
Tenzij je een goede luchtbevochtiger hebt, komen de schelpjes niet altijd even gemakkelijk los na het bovenkomen.
Het is de droogte dat mijn jack in haar schelp gevangen hield, daar ben ik bijna 100% zeker van.
ik ontkiem ze zo:
zwart doosje, daarin watten ( make-up watten zijn harder en steviger, je worteltje groeit er niet makkelijk in ) of keukenrol,
goed nat maken met water, nog een watje op mijn zaadje(s)
tussen pc & modem leggen (aangename temperatuur)
Leffe, ik heb toch altijd in water gekiemd hoor, met een kiemresultaat van 100%
je moet het water gewoon dagelijks vervangen, geen koud water maar lauw water.
Ook ik ben een beginnend kweker zoals dat hier genoemd wordt. Ik doe dit gewoon uit hobbyisme. Ik heb vorige week seeds bij Dutch-headshop besteld, seeds Kulu Hollands Hope (5 zaden). Deze heb ik in een bakje gedaan met daar onderin make-up watten doordrongen met water, daar de seeds opgelegd en daarover heen vochtige watten. De seeds liggen daar nu bijna een week in, maar er krijgt er slechts 1tje een worteltje. Is er nog hoop, of kan ik de rest afschrijven?
Comment