Het begon allemaal toen ik een berichtje kreeg via youtube, met de vraag of ik wat zaad uit wilde proberen.
Ik had keus tussen smakelijk klinkende soortje, waar ik nog nooit van gehoord had. Verleidelijk, maar wat moest ik nu kiezen en waar moest ik ze laten.
Nou kende ik een oude dame op leeftijd met een groot balkon en aangezien het al Juni was, leek met dat een perfect plekje.
We hebben samen het soortje gekozen, emmers ingeslagen en mix van gebruikte indoor aarde, met compost en gewone tuinaarde erin gedaan.
We waren helemaal klaar voor BlueChem
En jawel, na 4/5 dagen staken de kopje al boven de aarde en na een week waren ze al zo groot.
En zo gingen ze lekker door...........
Tussendoor een bezoekje gehad van de mineervlieg,maar die zijn makkelijk op te sporen en je wip ze er zo uit.
Juli was een mooie maand en ze groeide als kool
Erg blij waren we toen we de eerste haartje zag verschijnen en het al behoorlijk rook.
We waren helemaal in de groene wolken, geen ballen !? Maar vonden beide dat het toch wel erg sterk rook.
Om zeker te zijn dat er geen problemen en/of klachten kwamen besloten we om er 2 bij vrienden onder te brengen die dit jaar alleen maar kerels hadden. Het waren immers toch allemaal dames.
Wat heb ik hier een spijt van gehad!
De 2 weg gegeven met haartjes waren de dus enigste dames. Een week nadat ik ze had weggeven lieten de mannelijke opeens hun ballen zien.
Nog nooit meegemaakt. De enigste verklaring die ik er voor had was de lichtval van een lantaarnpaal tegenover het balkon.
De kerels vingen daarvan licht en de dames niet. ( Is iets voor volgend jaar om rekening mee te houden.)
Maarja, daar zaten we dus met 2 prachtige kerels.
De locatie eigenaresse wilde ook niet van die planten afscheid nemen.
En om nou die andere weer terug te vragen.......lastig.
Om verder een lang stukje kort te houden.
Vrienden zijn een getopte BlueChem terug komen brengen.
En met de eigenaresse heb ik volgende overheen kunnen komen toen de kerels vol in de bloei stonden.
Een boeketje van de mannelijke planten.
En zo waren we beiden weer tevreden...
Het getopte dametje stond lekker in het zonnetje.
Er kon nu niks meer fout gaan.
Wel dus, ik heb een paar weken plat gelegen door een ongelukje en kon alleen telefonisch bij staan. Toen ik weer op de been was, kreeg ik "de schrik van me leven" Heel mijn dametje was ontdaan van het grote blad.
Ik had namelijk gezegd alle dode blaadjes kun je er af halen.
De eigenaresse had gezien hoe het laaste boeketje binnen 2 dagen weg was en dacht,al de grote verkleurde blaadjes
waren binnen 2 dagen weggerot dus laat ik ze er maar snel afhalen.
Arghahhegh
Dat was dus ff een vette domper
Wat vond ik dit erg........
Maarja, viel zo weinig aan te doen.
En weed blijft weed, ondanks alles wat ze heeft door moeten staan en ze geen beauty prijs zal winnen is toch stevige compacte toppen gaan bouwen.
Een preview:
Begin bloei
Halverwege bloei
Bevrucht takje
En 2 weken voor de oogst
Het eind produkt plaats ik hierbij zodra alles droog is en veilig opgeborgen.
Verwacht zelf een week of 2/3
Ben zelf erg benieuwd hoe ze gaat smaken de toppen zijn van groen naar bruin aan het verkleuren. En er hangt een hele zware fruitige wiet lucht in het droog hok.
Belooft wat...
Wordt vervolgd
Ik had keus tussen smakelijk klinkende soortje, waar ik nog nooit van gehoord had. Verleidelijk, maar wat moest ik nu kiezen en waar moest ik ze laten.
Nou kende ik een oude dame op leeftijd met een groot balkon en aangezien het al Juni was, leek met dat een perfect plekje.
We hebben samen het soortje gekozen, emmers ingeslagen en mix van gebruikte indoor aarde, met compost en gewone tuinaarde erin gedaan.
We waren helemaal klaar voor BlueChem
En jawel, na 4/5 dagen staken de kopje al boven de aarde en na een week waren ze al zo groot.
En zo gingen ze lekker door...........
Tussendoor een bezoekje gehad van de mineervlieg,maar die zijn makkelijk op te sporen en je wip ze er zo uit.
Juli was een mooie maand en ze groeide als kool
Erg blij waren we toen we de eerste haartje zag verschijnen en het al behoorlijk rook.
We waren helemaal in de groene wolken, geen ballen !? Maar vonden beide dat het toch wel erg sterk rook.
Om zeker te zijn dat er geen problemen en/of klachten kwamen besloten we om er 2 bij vrienden onder te brengen die dit jaar alleen maar kerels hadden. Het waren immers toch allemaal dames.
Wat heb ik hier een spijt van gehad!
De 2 weg gegeven met haartjes waren de dus enigste dames. Een week nadat ik ze had weggeven lieten de mannelijke opeens hun ballen zien.
Nog nooit meegemaakt. De enigste verklaring die ik er voor had was de lichtval van een lantaarnpaal tegenover het balkon.
De kerels vingen daarvan licht en de dames niet. ( Is iets voor volgend jaar om rekening mee te houden.)
Maarja, daar zaten we dus met 2 prachtige kerels.
De locatie eigenaresse wilde ook niet van die planten afscheid nemen.
En om nou die andere weer terug te vragen.......lastig.
Om verder een lang stukje kort te houden.
Vrienden zijn een getopte BlueChem terug komen brengen.
En met de eigenaresse heb ik volgende overheen kunnen komen toen de kerels vol in de bloei stonden.
Een boeketje van de mannelijke planten.
En zo waren we beiden weer tevreden...
Het getopte dametje stond lekker in het zonnetje.
Er kon nu niks meer fout gaan.
Wel dus, ik heb een paar weken plat gelegen door een ongelukje en kon alleen telefonisch bij staan. Toen ik weer op de been was, kreeg ik "de schrik van me leven" Heel mijn dametje was ontdaan van het grote blad.
Ik had namelijk gezegd alle dode blaadjes kun je er af halen.
De eigenaresse had gezien hoe het laaste boeketje binnen 2 dagen weg was en dacht,al de grote verkleurde blaadjes
waren binnen 2 dagen weggerot dus laat ik ze er maar snel afhalen.
Arghahhegh
Dat was dus ff een vette domper
Wat vond ik dit erg........
Maarja, viel zo weinig aan te doen.
En weed blijft weed, ondanks alles wat ze heeft door moeten staan en ze geen beauty prijs zal winnen is toch stevige compacte toppen gaan bouwen.
Een preview:
Begin bloei
Halverwege bloei
Bevrucht takje
En 2 weken voor de oogst
Het eind produkt plaats ik hierbij zodra alles droog is en veilig opgeborgen.
Verwacht zelf een week of 2/3
Ben zelf erg benieuwd hoe ze gaat smaken de toppen zijn van groen naar bruin aan het verkleuren. En er hangt een hele zware fruitige wiet lucht in het droog hok.
Belooft wat...
Wordt vervolgd
Comment