Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten kweken vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buiten kweken vraagjes

    Korting op 420shop
    hallo, ik ga de volgende maanden gaan buiten kweken !
    voor de eerste keer... daarmee heb ik nog enkele vragen....

    *mag ik in april de zaadjes al binnen voorkweken
    *is toppen/fimmen nodig voor buiten
    *kliffen van je stam hoe gaat dat in hang? werkt dat altijd?
    *moet ik de planten ondersteunen met bamboe stokken?

    #2
    Re: buiten kweken vraagjes

    *mag ik in april de zaadjes al binnen voorkweken
    Ja,zijn er genoeg die daar al in maart mee beginnen.

    *is toppen/fimmen nodig voor buiten
    Afhankelijk van wat je zelf wilt en hoeveel plek je hebt.
    Toppen wat meerdere keren kan maakt je plant bossig
    Fimmen is ruimte besparend en geeft meerdere hoofdtoppen als je het goed doet.

    Kliffen
    Geen idee,vind het persoonlijk mishandeling
    en wil nog steeds bewijs zien of het echt veel uitmaakt

    *moet ik de planten ondersteunen met bamboe stokken?

    Moeten niet,maar is wel handig samen met wat draden.
    Je dames kunnen behoorlijk door gaan hangen en wind wil ook nog wel
    eens wat schade geven.

    Suc6
    recht is recht. krom is krom.

    Comment


      #3
      Re: buiten kweken vraagjes

      kliffen : waarom zou je expres je plant kapot maken ? Net als SnsieNL ben ik nog nooit betere resultaten tegen gekomen na zo'n martelaktie.

      ondersteuning : geef ik alleen als het niet anders kan, met zeer veel terughoudendheid zeg maar. Mn plantjes moeten zichzelf kunnen dragen vind ik altijd. Teveel beschermende maatregelen -voor buiten- zorgen voor softie-plantjes...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: buiten kweken vraagjes

        ieder zijn ding.

        kiijk eens naar dit linkje RSG en besluit dan wat je wijshied vind.
        recht is recht. krom is krom.

        Comment


          #5
          Re: buiten kweken vraagjes

          Damn da's wel jammer ja ! zulk soort joekels zal je bij mij op het balkonnetje niet vinden
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: buiten kweken vraagjes

            ik heb ook even op dit forum zitten rond snuffelen en tussen de ruils gekeken, maar er staan vele afkortingen voor de planten maar ik ben een beginneling en weet hier niets vanaf..

            ak-47 ( is dat geen gevechtsgeweer? )
            ww
            hh ( holand hope misschien? )
            ams
            lr (is lowryder ben ik al achter gekomen )
            en nog zoiets, @ moreweed ik zag op je topicje over stekken dat je je planten moet snoeien als je op balkon gaat groeien... maar snoeien is gewoon de takken inkorten. zo snoei je toch je toppen weg of niet?
            Wanneer gaat een lowryder bloeien, want het is een automatische bloeier heb ik al gelezen, dus heeft die geen 24/0 18/6 12/12 licht nodig dus kan ik die dan nu al zetten op de vensterbank en een mooie oogst hebben?
            Ik heb zonet een paar verslagen gelezen, ik heb niet de mogelijkheid om mijn plant in de volle grond te zetten, welke pot grote raden jullie aan? en hoe groot kunnen ze worden in die pot grootte?
            grtz



            ps @ moreweed & SNSIE NL , thx voor de goeie tips dat ik neit hoef te kliffen :p
            Last edited by Ready Set Grow; 29 January 2010, 12:57.

            Comment


              #7
              Re: buiten kweken vraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post

              @ moreweed ik zag op je topicje over stekken dat je je planten moet snoeien als je op balkon gaat groeien... maar snoeien is gewoon de takken inkorten. zo snoei je toch je toppen weg of niet?

              ?welke pot grote raden jullie aan? en hoe groot kunnen ze worden in die pot grootte?
              grtz
              niet als je het tijdens de groei doet. Haal je een hoofdgroeitop uit een stengel zullen de zijtoppen een boost krijgen. 1 wordt 2, vind ik persoonlijk erg fijn. Fimmen kan natuurlijk ook : 1 wordt 4, maar dat komt wat nauwer kijken allemaal. Ik top en snoei om ze mooi te laten ontwikkelen, 'n volle niet te hoge struik is ideaal voor mijn situatie.

              Potgrootte voor op het balkon : 10 literpotjes (of meer)zijn super, kleiner betekend als het warm is smorgens en savonds gieteren. Hoogte is zonder kunstmest wel beperkt, maar met voedingsgrappen kan je planten van 3 meter op een 10 liter potje kweken mocht je daar behoefte toe voelen. De soort die je kweekt is meer van invloed dan de potgrootte
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: buiten kweken vraagjes

                ben vandaag naar de winkel geweest en heb een 27 liter pot gekocht. ik dacht hoe groter hoe beter en was bang om een te kleine pot te kopen.

                Nog enkele vraagjes:

                Wanneer gaat een lowryder bloeien, want het is een automatische bloeier heb ik al gelezen, dus heeft die geen 24/0 18/6 12/12 licht nodig dus kan ik die dan nu al zetten op de vensterbank en een mooie oogst hebben?

                wanneer moet ik gaan toppen? hoe groot moeten ze zijn? kan ik ook de zijtakken toppen?
                Last edited by Ready Set Grow; 29 January 2010, 13:07.

                Comment


                  #9
                  Re: buiten kweken vraagjes

                  eum... ga je een lowryder op laten komen in een 27literpot ? is misschien wat overkill gezien de grootte van die plantjes ?

                  Ik heb geen ervaring met AF-jes (autoflowers), en kan je daarom ook niet van goed advies voorzien op het gebied van toppen van specifiek die plantjes. "normale"planten top ik zodra het kan, zijtakken als het nodig is. zie dit topic :

                  http://jointjedraaien.nl/wietforum/f27/simpel-zelf-stekken-maken-t9962.html
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: buiten kweken vraagjes

                    moreweed, een lowryder neen. ik denk van een holands hope erin te zetten ...
                    maar van nu een lowryder te zetten op de vensterbank te zetten ...
                    Last edited by Ready Set Grow; 29 January 2010, 13:58.

                    Comment


                      #11
                      Re: buiten kweken vraagjes

                      die gaat niet groot worden... tis natuurlijk wel erg leuk. Heb ze zelf net besteld, gaan bij mij ook op de vensterbank
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: buiten kweken vraagjes

                        leuk, maar kan ik die nu al op de vensterbank zetten dat is de vraag want zou zo snel mogelijk een wietje willen ^^, heb al gelezen dan lowryder #2 , een levensduur heeft van 9 weken...

                        Comment


                          #13
                          Re: buiten kweken vraagjes

                          Nog een beetje te weinig licht voor de vensterbank, tl-je zou wel kunnen.
                          recht is recht. krom is krom.

                          Comment


                            #14
                            Re: buiten kweken vraagjes

                            Okay, ik heb zonet besloten dat ik op 1 April de zaden ga in de grond stoppen !!
                            Ik denk van 2 planten in die 27 liter pot te gaan zetten... lijkt dat een goed idee? of niet

                            Comment


                              #15
                              Re: buiten kweken vraagjes

                              wrom 1 april ? als je dan toch zo'n speciaal gevoel wil creeren met een datum neem dan 'n volle maanstand, dat schijnt nog nuttig te zijn ook.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X