Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help the dummie!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help the dummie!!!

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Ben dus een absolute beginner en heb veel info tot mij genomen maar het duizeld wel ff kes.
    Wil 5 planten buiten zetten, zijn op het moment aan het ontkiemen.
    Wil een aardemengsel maken voor 100 liter.
    Heb in , huis: Beendermeel, vinassekali, bloedmeel, kalk, bemeste tuinaarde, cocopeat,koemestkorrel,turf.
    Kan iemand mij op weg helpen met de verhoudingen m.b.t vooral de meelsoorten
    Kan ik als ik dus een goede teeltmix heb, het zaadje na ontkiemen meteen in een 20 liter pot stoppen of moet ik ze eerst tot een stek laten komen?
    Kortom genoeg vragen en hoop op een hoop nuttige antwoorden!!

    Adios: Michel

    #2
    Re: Help the dummie!!!

    Iedereen mixt zijn grond op een andere manier, qua hoeveelheden/verhoudingen etc.

    Klik eens op onderstaand link:

    Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!


    Spreekt voor zich neem ik aan haha.

    Gelijk in een 20 liter pot kan gewoon.
    Het is maar wat je zelf wil.

    Comment


      #3
      Re: Help the dummie!!!

      Niet dat ik gelijk aan overbemesting doe, begreep dat je dat met bloedmeel snel kan doen?
      Op zich ben ik niet vies van een experimentje maar ja, een goed begin is t halve werk

      Comment


        #4
        Re: Help the dummie!!!

        Goede link,

        Maar bemeste tuinaarde hoort in de tuin, en is geen potgrond. Ik hou sowieso niet van zwartveen, je krijgt er (jawel) zwarte handen van, en als heteen keer droog wordt, krijg je het moeilijk weer nat.
        Ook zie ik (en de proffessionele kwekers wereld) niets in perlite. Vervang het liever door cocos of witveen.
        Als je geen ervaring hebt kan j beter goede potgrond kopen en niet zelf gaan mengen.

        Succes, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Help the dummie!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door bluefarmer View Post
          Wil een aardemengsel maken voor 100 liter.
          Adios: Michel
          2x 50 liter Kant & klare voorbemeste aarde van de growshop kost je hooguit 16euro,........succes met zelf samen stellen.

          Comment


            #6
            Re: Help the dummie!!!

            Oke, dus je kunt beter een goede potgrond doen , dan tuinaarde.
            Van perliet begreep ik al dat je dat kunt vervangen door de cocopeat, dat het eigenlijk dezelfde functie heeft.
            Ik weet idd, dat je voorbemeste shit kunt kopen, maar wil toch proberen zelf een mengsel te maken (moet toch een keer ergens beginnen) maar mischien grijp ik wel te hoog hoor.
            Ben eigenlijk wel iemand die snel voor de moeilijke weg kiest leer je door schade en schande.
            Wil regenwater uit de ton gebruiken, is het handig om voor te koken? Dit ivm muggeneitjes enz.

            greetz: Michel

            Comment


              #7
              Re: Help the dummie!!!

              Ik heb nog geen larven gezien in mijn regenton , maar dat was 2,5 week geleden moet ik eerlijk zeggen.

              Comment


                #8
                Re: Help the dummie!!!

                Muggenlarven eten je planten niet op hoor ;p

                Je kan ook gewoon op kokos gaan kweken..

                Comment


                  #9
                  Re: Help the dummie!!!

                  Nee idd, zullen je plantjes niet opeten, maar las elders op het forum, dat je, je regenwater dan moest voor koken, of is dat alleen als je binnenkweekt?
                  Ga vandaag eens even een grondje proberen te fixen.
                  Wordt vervolgd dus.

                  Alle tips by the way, zijn uiteraard welkom, zoals gezegd i am the dummy (en met mij velen denk ik ).
                  Smoke on.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help the dummie!!!

                    Als je het buiten gebruikt hoef je het echt niet te koken

                    Comment


                      #11
                      Re: Help the dummie!!!

                      Als je het zelf wilt drinken, zeven en koken ja.
                      Voor je planten is dat niet nodig, wel erg in houden dat het stilstaand water is en dat roept allerlei rottings processen op in het water.
                      Kan nadelig zijn,maar heb dat zelf nog nooit gezien.

                      Oja en voor muggenlarven is het nog te koud geweest.
                      recht is recht. krom is krom.

                      Comment


                        #12
                        Re: Help the dummie!!!

                        Kijk, dan gebruiken we , wat moedertje natuur ons geeft.
                        TNX-all

                        Comment


                          #13
                          Re: Help the dummie!!!

                          Kom ik weer

                          Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr, regenwater bevat geen calcium, je moetdat compenseren met iets meer magnesiakalk of lava/basalt meel.
                          Of cocos/hydro voeding gebruiken.

                          Offfffffffffffffffffffffffff, je maakt iets wat vaak nodig zal zijn dit seizoen: een 50/50% mix van magnesum en calcium nitraat.

                          Succes, HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Help the dummie!!!

                            DUUUUUUSSSSSSSSSSSSS...die nitraten en preperaten haal ik bij de?
                            Lava / basaltmeel kon ik nergens vinden hier in het hogere noorden daar had ik al voor gekeken helaas.
                            Kan ik iets doms vragen en bijvoorbeeld in de regenton iets doen om het te compenseren?
                            Help me out dudes en tot zover tanx.

                            Comment

                            Bezig...
                            X