Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en hulp gezocht.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuw en hulp gezocht.

Een early soort hoef je niet te verduisteren (met een haze of zo moet je dat wel doen), die bloeit gewoon af in september. Je kan het natuurlijk wel doen, maar dan moet je wel elke dag thuis zijn om dat op hetzelfde uur te doen. Het leuke aan een early soort is dat ze normaal gezien af is voor het nat en koud begint te worden.

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

als ik dalijk klaar ben met me examen heb ik alle tijd van de wereld voor me plantjes, maar me moeder doet nu een beetje moeilijk heeft iemand een goed excuus want ze vroeg: wil je 500 gram gaan oproken?
      ik zei zo van: nee, een deel hou i kvoor de fun en de rest verkopen/weggeven aan vrienden
      hoop maar dat 't doorgaat, ik zal zeker een uitgebreid verslag gaan bijhouden want ik wil langzaam beter worden in de fijne kunst van het kweken

Comment

Zeg maar tegen je moeder dat alleen een zeer goede kweker met verstand van zaken die aantal grammen kan halen.
        Jij zult er wss maar een paar gram afhalen, want voor jou is het nieuw. Dus heb je net genoeg om jezelf voor een tijdje van een lekker rokertje te voorzien

Comment

Een paar gram? hoezo dan? want als ik hem gewoon rustig kweek dan kan er toch niet veel mis gaan als ik het ook goed bij houd.

Comment

Denk dat hij bedoeld dat je je moeder kan wijsmaken dat een paar gram de verwachting is met jouw beginnend kweek-talent. Groot zal dan inderdaad de verrassing voor je ouders zijn als je er in september toch een paar 100 gram vanaf haalt, de kunst zal dan zijn om heel verrast over te komen als gaan groeien en blijven groeien. Weet ook niet of je ouders zo goedgelovig zijn.

Kan je niet gewoon zeggen dat je daar mee toekomt (dus geen geld dat naar de shop gaat) voor een heel jaar en dat het beter is voor je gezondheid dan wiet die je op straat of in de shop koopt, omdat je daar niet weet wat ze er allemaal mee gedaan hebben. Op die manier hoef je niet te liegen (maak je natuurlijk zelf uit). En eens je ouders die mooie planten zien staan zullen ze er ook wel beetje bij beetje stiekem verliefd op worden (mijn ouders deden vroeger ook alsof ze er zo tegen waren en dan toch stiekem met veel plezier de planten soigneren als ik niet thuis was)

Hoop voor je dat je 'n oplossing vind, desnoods eentje of twee thuis en de rest ergens verstopt op een guerilla-spot

Grtjs,

Comment

Okay, dat zijn hele goede tips!
              ik heb nog een vraag over het drogen.
              ik weet dat je de plant kan gaan knippen als de haartjes amber-kleurig zijn en me pa heeft een mircoscoop op 't werk dus dat komt mooi uit maar hoe moet ik ze drogen? want ik we hebben een redelijk grote garage met een zolder waar wel plaats is maar ik weet niet of het daar dan wel een goed klimaat is.

Thanks, sjors

Comment

Niet de bloeihaartjes maar de trichomes kleuren amber. Drogen doe je best in een droge, donkere ruimte in een temperatuur van 20 graden. Er moet wat luchtcirculatie zijn zodat ze niet gaan schimmelen of rotten. Best wel geen ventilator op de toppen richten want dat maakt de smaak van je wiet scherper en minder lekker.

Grtjs,

Comment

okay, ik neem aan het het knippen voor de drogen moet en wat betreft de knip technieken maakt het toch niet veel uit?

Comment

Ja eerst knippen en dan drogen. Veel mensen laten er wel de hele kleine blaadjes waar je later hasj mee kan maken tussen de toppen hangen omdat dat de rijping en de smaak ten goede zou komen. Bij het rollen van je joints kan je die er dan uithalen en in een potje apart houden om te verwerken.

Na het drogen (als je de steeltjes makkelijk in twee kan kraken en de wiet voor zo'n 80 procent gedroogd is) kan je de wiet ook beter afcuren. Je steekt ze dan in glazen luchtdichte potten en je opent die elke dag tien minuten (en in het begin controleren op schimmels), als je dit enkele weken of zelfs maanden doet dan maak je dat de wiet een optimale smaak en effect krijgen (het wordt vaak vergeleken met wijn laten rijpen) en zo bewaard de wiet ook optimaler dan als je ze enkel droogt.

Grtjs,

Comment

Ik heb denk ik wel genoeg informatie om te beginnen!
                      dank jullie wel voor alle aandacht! ik ga zeker een uitgebreid kweekverslag bijhouden, verheug me der nu al op!

Comment

Succes en hopelijk wil de zon wat schijnen deze zomer!

Comment

ja! zou mooi zijn als me eerste kweek het een beetje goed doet dat is een mooie motivatie voor volgend jaar

Comment

Bezig...
                          X