Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over purple haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag over purple haze

Korting op 420shop
    Hallo ik heb bij een vriend van mij vandaag wat purple haze zaaden gekocht. deze leggen al te ontkiemen. ik wil deze plantjes als ze goede vertakkingen hebben buiten zetten. volgens mijn vriend is dit voor purple haze geen probleem nouw is mijn vraag is dit waar??
    bij voorbaat dank
    greets YL

Re: vraag over purple haze

Daar heb ik niet zoveel verstand van weeje

Als hij ze gekocht heeft online staat er meestal wel bij wat het aan kan.
    Of het voor binnen of buiten, auto flower etc....
    Misschien weten andere dit wel.
    Anders zou ik als ik jouw was proberen te achterhalen waar hij ze besteld heeft, als hij dit online heef gedaan..

Succes nog

Comment

lijkt me wel te doen
      de meeste planten kunnen buiten gezet worden
      en als je niet zeker bent,
      gewoon uitproberen
      wie niet waagt niet wint
      bless
      as it was in the beginning,
      so shall it be in the end
      -BM-

Comment

Zal natuurlijk wat afhangen van leverancier tot leverancier maar dit zijn zowat de algemene kenmerken van purple haze:

Purple Haze heeft de neiging zeer groot te worden en vaak is er een vorm van ondersteuning nodig om hun grote vertakkingen te ondersteunen. Ze ontwikkelen vaak een gigantisch wortelenstelsel en hebben heel veel water nodig. Het zijn dus planten die het extreem goed doen in volle grond maar minder geschikt zijn om in een klein kuipje op het balkon te plaatsen. Door z'n purple thai (sativa) oorspong is de plant iets minder geschikt voor ons klimaat. Vandaar de ontwikkeling van soortjes als Purple Power, die het mogelijk maken purple soortjes hier buiten veel makkelijker te kweken. De plant heeft een gemiddelde weerstand tegen schimmels.

Purple Haze is een kruising tussen Purple Thai een soort haze en eventueel nog wat andere mij onbekende soortjes. Het thc gehalte van de meeste commercieel beschikbare purple haze'jes ligt rond de 20% met een zeer laag CBD gehalte (vaak rond de 0,2%). Je mag rekenen op een voltooide bloei tegen het einde van November. Reken dan op een opbrengst van makkelijk 250 gram.

Zelf heb ik er geen ervaring mee.

bronref:
        www.castle-seeds.com

Big Book of Buds

Comment

Goed te doen die PH-tjes. Fiks snoeien idd om ze binnen de perken te houden (alhoewel : 3,5m wietplant in je tuin is natuurlijk best geinig

veel pelzier
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hallo,

Als het die van Sensi-seeds zijn dan raden ze het af om Purple Haze buiten te zetten (denk vanwege de lange bloeiperiode). Ze raden aan de wiet te kweken onder lampen, zelfs niet in een kas buiten.

Als in in bovenstaande link bij Purple Haze klikt op 'buitenteelt van binnensoorten, meer' dan krijg je de hele uitleg.

Op dit kaartje kan je in het bruin zien waar je ze wel kan buitenzetten (in Spanje of Portugal bijvoorbeeld):

Bron: website sensiseeds

Grtjs,
            Last edited by pedro; 14 April 2010, 18:09.
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

bedankt voor de reacties zelf woon ik aan zee den helder daar is veel zon. zelf denk ik dat de plantjes het goed zullen redden hier. ik zie wel wat er gebeurd zelf ben ik gek op planten dus is zal ze genoeg verzorging geven. het doel is om ze in 40l potten te zetten. en om natuurlijk een lekker wietje te kweken

Comment

Mijn mening is dat als je niet gaat verduisteren je niet of zeer laat zal oogsten (=meeldauw en rot). We leven NIET onder 45 graden noorderbreedte (jammer genoeg), ook niet aan de kust. Volgens mij haalt geen enkele haze het in ons klimaat zonder te verduisteren (behalve een autoflower). Veel succes in elk geval, 't zal een mooie ervaring zijn en volgend jaar ga je waarschijnlijk toch voor een 'early' soortje om buiten te zetten, ervaring is immers de beste leermeester.

Grtjs,

Comment

Comment

hallo ready set grow. wat je zegt heb je gelijk in in ben daarom ook berijd om een kleine kas te bouwen waar de planten tegen de herfst in kunnen staan.

Comment

Lijkt me wel een verstandige beslissing. Een simpel afdakje of een kas kan wonderen doen in oktober en je planten zullen je heel dankbaar zijn.

Grtjs,

Comment

Bezig...
                      X