Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand waarom ze slap hangen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Weet iemand waarom ze slap hangen?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb pas 11 wietzaadjes ontkiemt. 2 zijn er dood gegaan. Ik heb ze vorige week verpot in een grotere pot met speciale aarde e.d. Nu hangen er 4 slap. De rest doet het goed. Heeft iemand enig idee waarom ze slap hangen? Ik zal foto's bijvoegen.

Zelf denk ik dat ik ze te snel verpot heb. Ze stonden 6 weken in kleinere potjes, maar toen ik ze verpotte hadden ze toch al redelijke wortels, (maar van sommige ook afgebroken). Ik geef ze nu 2x per dag een klein beetje water. 's morgens voordat ik ze naar buiten doe, en 's avonds als ik ze naar binnen doe. Als het te winderig is, zet ik ze niet buiten maar rond 15 mei wil ik ze dag en nacht buiten laten staan.

Slap2..jpg Slap1..jpg

Slap3..jpg Slap..jpg

Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

door de wortelschade bij de overpot is de plant uit onbalans kwaa wateropname en verdamping. Ze verdampt meer dan ze met die beschadigde wortel kan aanleveren en droogt zich zo uit. Advies niet in de wind of volle zon zetten. zorg voor een hoge luchtvochtigheid en enkel smorgens water geven niet vlak voor de donkerperiode. Hoop dat ze erdoor komen maar ziet er niet zo heel goed uit. niet overdoen met gieten liever ietje droger dan te nat.

Succes

Comment

je hebt iets verkeerd gedaan anders zouden ze er nooit zo uit komen te zien
      en als die al 6 weken oud zijn hadden ze al veel groter moeten zijn

je sleept ze steeds van buiten naar binnen en van binnen naar buiten.
      hoeveel licht krijgen je plantjes??
      zet je ze binnen naast de verwarming ofzo??

'n beetje meer info kan geen kwaad

grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

We hebben een serre en daar zet ik ze 's avonds, ze krijgen gewoon het licht dat buiten is. Overdag zet ik ze buiten in de zon en 's nachts in de serre.
        Ik heb ze eerst ontkiemt met watten en daarna in potjes met gewone potgrond gedaan met folie erover en af en toe een beetje water. Deze tijd heb ik ze op de vensterbank van me slaapkamer gehad. (6 weken) Vorige week heb ik ze overgepot met een mengsel van: Potgrond, hydrokorrels, tuincompost, koemestkorrels, beendermeel, kalk en fosfaat... stifstofmest of iets uit een pak.
        Het is de eerste keer dat ik het probeer en kon ook niet alle producten vinden die nodig waren.

Comment

Ik zal ook nog even foto's erop zetten van degene die het wel goed doen. Tenminste ze hadden volgens angel777 al veel groter moeten zijn, weet niet wat ik dan fout heb gedaan.

Gezond..jpg Gezond1..jpg

Comment

ik denk dat je met je eigen aarde mix de fout ingaat ec te hoog ph fout .

Veel suc6.

Greetzz GG

Comment

Lol volgensmij gaan ze steeds meer achteruit. ik hoop niet dat ze allemaal dood gaan

Comment

RIP

Ik zou hier geen energie meer in steken.

Comment

Dat meen je niet

Die laatste 5 toch wel?

Comment

mocht het helemaal misgaan, doe dan het volgende
                    gooi alles wat je tot nu toe gebruikt hebt maar in de tuin
                    ga naar de growshop en koop daar gewoon 'n zak growmix
                    flesje voeding en wat wortelstimulator erbij
                    en begin dan eens met fatsoenlijk spul en niet met huis tuin en keuken potgrond met vanalles wat er doorheen
                    je grondmix die je nu hebt gemaakt is niet luchtig genoeg waarschijnlijk
                    dat is ook 1 van de puntjes waardoor je plantjes niet goed vooruit kunnen
                    zaai nieuwe in zaai/stek grond in potjes 10 x 10 en laat ze daar eerst maar eens goed wortels maken
                    grond licht vochtig houden en niet nat
                    de wortels moeten moeite doen om erbij te komen anders maken ze geen flinke wortel partij aan binnen 2 weken
                    na die 2 weken pot je ze over in de growmix en laat je ze genieten van de buitenlucht tot oogsttijd in zicht is

grtz angel777
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Comment

wortelschade was de doodsoorzaak ven de eerste twee, zij beetje voorzichtiger bij het overpotten en ze groeien zo traag door veels te weinig licht (het is nog maar max 13u licht op een dag) + de temperaturen buiten zijn nog niet ideaal te wisselvallig.
                        Laat ze maar staan in die aarde nu en wacht nog beetje met verpotten tot ze beetje gesterkt zijn en de potten volgeworteld zijn.

PS: @ iedereen niet altijd zo ver zoeken, het klimaat is nog altijd heel belangrijk voor het plantje.. kijk altijd eerst of uw basis in orde is en begin dan maar verder te kijken je ziet toch nergens nog geen overvoedingsverschijnselen etc... ??? Weed = onkruid en onkruid kan veel verdragen

luister naar prutser en laat die planten continu in die serre = veel stabieler klimaat

Greetz,
                        SF
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Oho ik weet niet waarom iemand tegen je zeg ze staan te nat maar ik krijg eerder het idee dat ze dorst hebben.
                          Voel is aan de potten voelen die zwaar aan ?
                          Steek je vinger even diep in de aarde en is je aarde goed vochtig?
                          Door het over potten krijgen ze een klap en hebben ze even kracht nodig door middel van goed water geven.
                          Beste geef je ze even en flinke slok water vroeg in de avond en kijk dan is de volgende dag of het heeft geholpen.
                          Laat je het even weten hier groetjes

Waarom zitten die hydro korrels door je aarde heen?

belladonna
                          Last edited by belladonna; 16 April 2010, 09:44.
                          God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                            PS: @ iedereen niet altijd zo ver zoeken, het klimaat is nog altijd heel belangrijk voor het plantje.. kijk altijd eerst of uw basis in orde is en begin dan maar verder te kijken je ziet toch nergens nog geen overvoedingsverschijnselen etc... ??? Weed = onkruid en onkruid kan veel verdragen ;

Greetz,
                            SF
                            hier ben ik het niet helemaal mee eens
                            het klimaat is momenteel goed afgelopen 2-3 weken
                            ik zeg dit omdat ik al 2-3 weken de plantjes 24/7 buiten heb staan
                            ook tijdens de koudere nachten dus
                            ze zijn buiten ontkiemd en opgegroeid.

onkruid kan veel verdragen maar gaat net als iedere plant ook dood als hij niet krijgt wat hij nodig heeft
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Vooral naar Belladonna luisteren als je wortelrot wil, en al helemaal zeker als je paarse stelen wil...vooral water geven net voor ze slapen en hun koudere periode in gaan...

En een goed wortelstelsel krijg je dus ook niet door eens goed water te geven, maar door ze te laten zoeken naar water...

Maar bon, je zal wel al enkele tips gezien hebben die je verder helpen.

Veel succes

Comment

Bezig...
                              X