Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand waarom ze slap hangen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

    Damn heel erg bedankt voor jullie tips allemaal
    Ik vind het moeilijk omdat de een zegt gooi ze maar weg en de ander de hoop nog niet heeft opgegeven. Ik denk dat ik ga kijken of de growshop hier in de buurt nog open is (zijn tijdje dicht geweest enzo) en dan haal ik daar aarde, dan weet ik iig dat het daar niet aan ligt.

    De plantjes zien er nu wel heel erg zielig uit.. ik denk niet dat ze het nog gaan redden. Er is nog tijd om nieuwe te ontkiemen toch? Ik heb namelijk ook gelezen dat mensen ze pas na 15 mei gaan ontkiemen.

    De gene die het nog redelijk doen ga ik dan in stek/zaaigrond zetten tot ze wat sterker zijn.

    Heel erg bedankt voor de tips allemaal!!

    Ik hou jullie op de hoogte

    Groetjes,
    Last edited by Big Wiettie; 20 April 2010, 18:15.

    Comment


      #17
      Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
      Vooral naar Belladonna luisteren als je wortelrot wil, en al helemaal zeker als je paarse stelen wil...vooral water geven net voor ze slapen en hun koudere periode in gaan...

      En een goed wortelstelsel krijg je dus ook niet door eens goed water te geven, maar door ze te laten zoeken naar water...

      Maar bon, je zal wel al enkele tips gezien hebben die je verder helpen.

      Veel succes
      Nooit naar mij luisteren Prutser draagt niet voor niks die naam...
      Ik kweek pas 10 jaar dus hoe kan ik het nou weten hoe het moet...
      Geef 1 van je planten een flinke slok water gaat jou plantje dood door dat je naar mij luister dan zal ik jou nieuwe zaden sturen.
      Neem dat risico probeer het gewoon even met 1 plantje .

      En ook al gaan al jou plantjes dood doe me maar een pm sturen dan zal ik jou nieuwe zaden sturen en begin je gewoon nog een keer.

      Groetjes Belladonna


      Klein plantjes zijn bezig met wortelen zie het als baby ... die hebben vocht nodig om groter te worden zeker als de wortels nog heel iel zijn
      Er is een verschil tussen verzuipen en goed nat houden maar dat weet jij zelf ook wel.
      Voel aan je potten en doe je vinger in de aarde heel de aarde moet vochtig zijn maar niet zeik nat.
      In de nacht kan je ze nog binnen halen of er een kas kap over heen zetten voor de kou .
      Ik zelf laat ze buiten staan met kas kap er over heen en ze doen het goed .
      suc6 en groetjes van Bella


      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

        Ik hoop dat die fijne hydrokorrels wel gespoelt zijn maar goed ik denk echt dat je aardemix eventeel met de korrel het probleem is en als ze dan ook nog eens te nat staan dan krijg je dit , als ze te droog staan dan zie je dat met 10 min als je nu water geef.

        Ik kweek gelukkig nog niet zo lang....... maar het is ook geen wedstrijd toch lol .

        Veel suc6 .

        Greetzz GG

        Comment


          #19
          Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

          LiliBal,
          je hebt uiteraard nog alle tijd om nog enkele bij te zaaien

          Zaai ze eerst in kleine potjes met zaai en stekgrond, en als ze een beetje plantje zijn (als dat potje vol geworteld is) , kun je ze voorzichtig in een bemeste grond zetten van GS.
          Water je potten een dagje voor je ze gaat overpotten goed in en verpot ze de dag erna, dan een weekje geen water meer geven (door het inwateren van je potten heb je buffer genoeg over), en je zal zien dat er na die week wortels onder je potten doorkomen.
          Vanaf dan kun je naar behoefte water geven.

          Ga je ook voeding gebruiken voor groei en bloei?
          Voeding kun je mee geven vanaf dat je planten een weekje of 3-6 in de potten staan, al naar gelang ze er behoefte aan hebben.

          Succes en groene groetjes van een enorme prutser

          Later

          Comment


            #20
            Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

            Oke oke.. Ik denk dat ik met me mix in de fout ben gegaan. Ik heb de hydrokorrels niet gewassen, ik had ze door me potgrond gedaan, en toen gelezen dat ik ze eerst moest wassen, maar ik kon geen perliet vinden en had op internet gelezen dat het eventueel ook met hydrokorrols kon. Ik ga zometeen zaai/stekgrond halen en denk dat ik al mijn planten daar maar weer terug in zet en dan laat ik ze bijkomen (degene die het overleven) en dan haal ik aarde bij de growshop, denk dat dat het beste is in mijn geval.

            Ik laat het weer even weten

            Groetjes,
            Last edited by Big Wiettie; 20 April 2010, 18:15.

            Comment


              #21
              Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

              Nou.... Op dit moment zijn er nog 3 plantjes over waarvan ik weinig hoop hebben dat ze het gaan overleven. Ze groeien totaal niet, tenminste, erg langzaam. Ik ben nu bezig met nog wat zaadjes te ontkiemen waarmee ik die grond duidelijk niet ga gebruiken.

              Ik heb ook nog 2 plantjes veel water gegeven. (tot het uit de pot begon te lopen), maar deze zijn ook dood aan het gaan. Dusja.. denk echt dat het aan me aarde ligt. Zodra de nieuwe zaadjes gaan ontkiemen doe ik ze in zaai en stekgrond en zet ze daarna in gewone potgrond tenzij grond bij de growshop niet te duur is.

              Greetz
              Last edited by Big Wiettie; 20 April 2010, 18:16.

              Comment


                #22
                Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

                Ik heb een vermoeden dat uw plantyjes gewoon te nat staan en check es hier voor de grondprijsjes http://www.growshopalien.com/onlineshop/

                een foto zegt ook meer dan 1000 woorden

                Greetz,
                SF
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #23
                  Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

                  Geef die planten is een paar dagen de tijd als ze van boven niet groeien wil dat zeggen dat ze onder wortel aan het maken zijn
                  Het worden niet van de ene op de andere dag bomen.
                  Je ziet niet elke dag verschil waarschijnlijk is jou plantje nu flink wat wortel aan het maken en herstellen

                  groetjes bella
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #24
                    Re: Weet iemand waarom ze slap hangen?

                    dat heb ik ook gehad mijn pot met mijn plant viel naar buitendus ik had het hele plantje in mijn hand zonder aarde toen heb ik hem in de grond gedaan en wachte eerst ginen de blaadjes slap hangen toen er nieuwe blaadjes kwamen knipte ik die eraf toen gebeurde dat nog een keer en hij begon te bloeien met zon 10-15 cm dus uit de grond gerukt en weggegooid hij deed niks meer steeds weer kapot en haar zusje de het prima 15 gram af gehaalt met eerste kweekje half binne zonder lamp half buiten op balkon en in de tuin
                    maar als ik jou was nieuwe planten heel veel heb je er enk ik niet meer aan

                    Comment

                    Bezig...
                    X