Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dak groei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dak groei

    Korting op 420shop
    Last edited by MisterM; 19 April 2010, 22:49.

    #2
    Re: dak groei

    - laat ik de pot de twee eerste weken (na het ontkiemen) beter binnen?

    Als je in mei gaat zaaien kun je gewoon buiten zaaien en hoeven ze niet naar binnen.

    - is het mogelijk om te kweken in een rechthoekige pot of zijn die niet diep genoeg? (een rechthoekige pot zou ik gemakkelijker kunnen plaatsen op mijn dak)

    Ja hoor, ik heb allerlei soortjes in bloembakken gekweekt. Feit is wel dat cannabis liever diepe potten heeft dan brede maar je kan prima ook in rechthoekige potten kweken.

    - is het nodig om de plant te beschermen tegen regen?

    Op zich niet, maar zorg wel dat je potten goed draineren zodta overtollig water weg kan.
    Als het midden in de bloei lang regent heb je meer kans op schimmel en kutwiet. ;p


    Succes,
    Buizerd

    Comment


      #3
      Re: dak groei

      Hey Buizerd, bedankt voor de snelle reactie!

      Ik zal dan waarschijnlijk een rechthoekige bloembak gebruiken. Als er vanonder (kleine) gaten in zitten dan kan het water wel weg denk ik (of is dit geen goed idee?).
      Ik dacht eventueel een soort van mini-serre (mat gaten aan de kant zodat er lucht binnen kan) te maken in pvc die ik over de plant zou zetten wanneer er teveel regen/wind is, zou dit iets zijn?

      Morgen ga ik de zaadjes bestellen, zijn er andere blueberry automatic soorten die klein blijven (+-50cm)?

      Comment


        #4
        Re: dak groei

        Ja maak een flink aantal gaten in de bodem. Zo heel klein hoeft niet hoor, ter grootte van een euro ofzo om de 5 centimeter.
        Binnen doe ik dat niet altijd maar heb meestal spijt omdat ik als ik het verkloot dan niet kan spoelen.

        Doen dus.

        Je plant beschermen tegen (te) veel regen en wind is niet gek.

        Gr
        Buizerd

        PS: Autoflowers zijn er tegenwoordig in vele soorten en maten.
        Heb zelf goede ervaringem met Lowryder2 en Dieselryder.
        Psychedelics & Cannabis News | Since 1999 - Azarius


        Psychedelics & Cannabis News | Since 1999 - Azarius
        Last edited by Buizerd; 19 April 2010, 23:09.

        Comment


          #5
          Re: dak groei

          Gelukkig zitten er in de bodem al gaten

          Hier zijn een paar foto's om jullie de situatie te schetsen: ik merkte gisteren dat de buren vanachter zicht hebben op het dak...
          Een mogelijkheid zou zijn om een andere plant (kattesnor ofzo) er naast te zetten (langs de kant van de buren).

          IMG099..JPGIMG101..jpgIMG100..jpg

          Comment


            #6
            Re: dak groei

            Die plantjes die je opnoemt worden niet groot dus de buren zullen niet echt goed kunnen zien wat er precies groeit denk ik hoor, tenzij het van die types zijn die hun verrekijker erbij nemen.

            En anders kan je er inderdaad iets naast zetten, maar eigenlijk zal het niet echt nodig zijn, die plantjes zien er bijna niet eens als wietplanten uit.
            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

            Comment


              #7
              Re: dak groei

              Nou mn LR2 dames werden toch makkelijk 60cm en de dekhengst werd 80cm, heel erg klein is dat niet heej...

              Comment


                #8
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment


                  #9
                  Re: dak groei

                  De Lowlife - Automatic Blueberry wordt in theorie max. 14 inches (=35cm), niet erg groot dus
                  Ik ga nog een week of twee wachten voor ik er aan begin, want momenteel zijn de temperaturen nog te laag.
                  Last edited by MisterM; 8 May 2010, 19:17.

                  Comment


                    #10
                    Re: on the roof

                    Leuk plan , veel succes.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      IMG107.jpgIMG109.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: dak groei

                        Je zou even een pep fles door midden kunen snijden en die er over heen kunnen zetten zo bouw je een kleine serre voor je plantje en zo heeftie vocht genoeg.

                        groetjes
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: dak groei

                          Bedankt voor de tip Belladona!

                          Ondertussen zitten we aan dag 14, groot is ze niet maar dat is een beetje logisch gezien de soort neem ik aan.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            IMG133.jpgIMG135.jpgIMG134.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: dak groei

                              Gisteren ben ik langs een grow shop geweest.
                              Toen ik de verkoper vertelde dat mijn plant na zoveel tijd nogaltijd klein was en dat de bloeiperiode nog niet gestart was zei hij dat ik niets meer moest verwachten van deze plant.
                              Voor hem is het probleem het feit dat ik universele potgrond heb gebruikt (zonder deze te verbeteren met perlite, kalium enz), wat ik helemaal niet verwacht had...
                              Het feit dat mijn plant niet genoeg licht heeft gekregen kan zulke resultaat niet opleveren zei hij.
                              Ik wou bio bloom (van biobizz) kopen, maar hij zei dat dit de moeite niet was omdat er in universele potgrond al genoeg voeding zit en ik mijn plant enkel zou verbranden indien ik extra voeding zou geven.

                              Momenteel ben ik aan het twijfelen om te herbeginnen met ofwel coco ofwel een andere (substraten)mix van plagron.
                              Maar ik zou mij dan een grow box aanschaffen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X